Zal mijn verhaal heel kort houden... Door mijn ervaring de vorige keer kies ik er dit keer voor om volledig te gaan kolven en dat te geven aan de baby... Vorige keer 9 maanden gevoed en is opgewekt door een kolf (zoontje lag in de couveuse en ik heb een ks gehad) Iemand tips hoe ik het het beste kan stimuleren?? Hoe vaak per dag kolven? Kwam je productie goed op gang? En hoellang heb je het volgehouden?
Ik moest fulltime kolven omdat Simone nog geen zuigreflex had, ik kolfde toen 7 keer per dag. Overdag elke 3 uur en 's nachts liet ik er wat langer tussen zitten. In het begin kwam er niet zoveel maar na de 4e dag met stuwing (wauw wat had ik grote tieten) kwam het goed op gang en dat is eigenlijk zo gebleven. Later is Simone wel aan de borst gegaan maar ik ben wel blijven kolven, ik vind het wel fijn om zelf te bepalen wanneer ik 'geleegd' word, (Simone heeft nog nooit een regeldagje hoeven hebben, ik regelde natuurlijk zelf) en papa vindt het ook erg leuk om een flesje te geven. Er zijn meer topics over dit onderwerp, daar staan nog veel meer tips voor je.... Ik geef nog steeds borstvoeding maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat vooral doe omdat ik het erg fijn vind om haar zelf te voeden, als ik nog steeds fulltime zou moeten kolven was ik denk ik al gestopt....
Ik ben na een week of 8 fulltime gaan kolven, omdat Thijs niet goed en rustig aan mijn borst dronk. Hij kwam te weinig aan, daardoor ben ik hem de fles gaan geven, om te weten hoeveel hij dronk per keer. Elke keer als ik hem (overdag) zelf voedde, liet hij constant los, huilde erg veel en dronk voor mijn gevoel te weinig. Een paar weken geleden heb ik nogmaals een poging gedaan om hem overdag zelf te voeden, maar ook toen had ik het idee dat hij te weinig dronk. Daarom kolf ik overdag af, en de late avondvoeding, 's nachts en 's ochtends als ik nog in bed lig, voed ik hem zelf. Ik kolf om de 4 uur. Extra stimulatie is bij mij wel nodig, ik slik 1 tablet domperidon per dag. Dan kolf ik ongeveer 150 per keer. Als ik dit niet slik, is de productie beduidend lager. Ik hou het nog steeds vol, ik zie wel wanneer ik stop. (Thijs vindt kunstmelk ook echt niet lekker en heeft een koemelkallergie, dus voorlopig blijft bv het beste voor hem!)
Thanx Dus die pillen kunnen helpen mocht het niet goed gaan? Ik heb mijn zoontje de vorige keer 9 maanden gevoed.. Ik wil niet in het openbaar voeden en heb een tepelhoedje nodig... Mijn zoontje heeft in het zkh moeten liggen dus heb de eerste week ook fulltime gekolft maar heb regelmatig aangelegt en zo over gegaan.... Het voeden zie ik dit keer gewoon echt niet zitten en wil gewoon gaan kolven...Zo is het na de KS ook op gang gekomen en heb altijd goed kunnen kolven...
Ik heb de eerste 10 weken gekolfd en daarna kon mijn dochter het gelukkig zelf. De eerste weken kolfde ik elke keer als ze ook een voeding had (ik gaf het meteen na het kolven zodat ik het niet meer hoefde op te warmen), dat kwam neer op zo'n 10 a 12 keer per dag. De meeste vrouwen die ik ken die echt langere tijd alles voor hun kind gekolfd hebben zaten na een week of 4 ongeveer op 6 kolfbeurten per dag, met af en toe een regeldag je om het op te voeren. Goed van je hoor om dit te gaan proberen, want echt makkelijk is het niet altijd!
Ik ben na 6 weken fulltime gaan kolven, moest van de ka precies weten hoeveel cc meneer binnen kreeg. Bleek achteraf ook te weinig melk te hebben maar dat doet er nu niet toe. Ik kolfde om de 3 uur, zette 's nachts zelfs de wekker terwijl de kleine allang door sliep. Toen dit voor de totale melk productie niet uit bleek te maken, ben ik lekker door blijven slapen. Fulltime kolven is best vermoeiend en ook niet altijd leuk. Zorg in elk geval voor een goede kolf en dat je een plek hebt waar je rustig kan kolven. Ik kolfde altijd nadat ik mn zoontje afgekolfde melk in een flesje had gegeven, als ik het ervoor deed begon hij altijd te huilen en kon ik niet rustig meer kolven. Wilde zelf per see de 6 maanden redden met kolven. Na een maand of 4 kwam meneer echter iets minder vaak en was ik ook sneller klaar met kolven. Op deze leeftijd ben ik ook weer gaan werken, daar kolfde ik ook om de 3 uur, dit ging prima, de productie ging ook niet achteruit. Toen we met 6 maanden met vast voedsel begonnen kwam hij weer een keer minder, dus ben ik door blijven gaan. Momenteel is meneer bijna 10 maanden, kolf ik 2 a 3 keer per dag (ligt eraan of ik moet werken) en als ik thuis ben leg ik hem 's middags nog een keertje aan, echt bv geven blijft voor mij toch het meest prettige. De ts komt een stuk sneller en ik voel me dan tenminste niet zo'n koe die gemolken moet worden.
Thanx.. Ik weet hoe het is om fulltime te kolven, ik weet ook hoe zwaar het is maar het is me toen niet tegen gevallen.. Ik vond het aanleggen, tepelkolven de onzekerheid van het aankomen enz heel zwaar waardoor ik de keuze had of flesvoeding dit keer of bv geven doormiddel van kolven... Maar het is al fijn om te lezen dat er dames zijn die het lukt! Ik heb het de vorige keer op moeten wekken door de kolf en toen is het me ook gelukt.... Moet alleen kijken wat en hoe mijn productie verloopt als ons zoontje helemaal niet aan de borst komt... (en wie weet kan ik altijd aanleggen tis allemaal zo lastig)
Ik kolf ook fulltime, nou oke bijna dan, 's ochtends drinkt Mini live. Ik heb niet genoeg melk waardoor ik telkens na de voeding nog een flesje kunstvoeding bij moest geven. Dat was op den duur zo'n gehannes.. ik wist niet hoeveel kv ik bij moest geven omdat ik niet wist hoeveel hij gegeten had, baby was continue ontevreden. Ik werd er gek van. Nu kolf ik alles en één à twee keer per dag krijgt hij een fles kv erbij en dat geeft ons veel rust. Mijn productie wordt nu vooral beter van 'kolfdagen'. Dan zit ik met de strijk en de kolf voor de televisie en dan zit ik heel charmant met die borstschelpen met flesjes eraan in mijn bh . Om het kwartier kolf ik dan. Er komt natuurlijk niet elke keer veel maar de dagen daarna merk ik wel dat mijn productie verbeterd. Hoe doen jullie het als je een hele dag weg gaat? Als ik naar mensen thuis ga neem ik mijn kolf mee en dan kolf ik één of twee keer daar. Maar als je een dagje naar de efteling gaat bijvoorbeeld? Ik denk eraan om hem dan op de oude manier te voeden, dus eerst live bv en dan een flesje na.
Als ik Simone bij me heb voed ik live, dat vind ik het gemakkelijkst. Als ik haar niet bij me heb mail of bel ik altijd naar de plek waar ik naartoe ga of ze een ruimte voor me hebben. Ik werk in de IT en ik word vaak naar klanten gestuurd en tot nu toe is iedereen heel behulpzaam. De enige keer dat ik niet kon kolven was toen ik naar Tivoli naar een concert ging, toen heb ik vantevoren en erna gekolfd (Simone was toen al dik 7 maanden dus waren mijn borsten al heerlijk flexibel)