Laatste voeding vervangen door kv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zonnestraal83, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Mijn zoontje is nu 4 maanden en krijgt volledige bv. Ik voed op verzoek en dat zijn op dit moment gemiddeld 8 voedingen per dag. 's Nachts komt hij zo'n 2-3 keer. Ik werd daar zo moe van dat mijn man hem gisteravond om 22.00 uur een flesje kv heeft gegeven. Hij sliep zowaar tot 4.30 vanochtend. Vanavond geef ik hem weer de borst om te kijken of hij dan misschien weer zo lang slaapt, maar als nou blijkt dat hij op kv beter slaapt, zou het dan kwaad kunnen 1 voeding te vervangen? Ik heb wel gelezen dat je productie dan minder wordt, maar als je de avondvoeding helemaal laat vallen, past je lijf zich er toch ook op aan?
    Mijn dochter heeft 14 maanden bv gehad en ik wil nu eigenlijk wel weer een tijd voeden, dus graag advies!

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Je lijf zal zich hier idd misschien wel aan aanpassen maar je moet er wel rekening mee houden dat je zoontje ongeveer 4 maanden is nu en dat je dus te maken kan gaan hebben met een productiedip. Wees hier dan wel aandachtig voor!

Of het kwaad kan voor je productie op langere termijn, weet ik echt niet.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Geen idee?
    Je kunt ook in het begin de voeding afkolven en kijken of je zoontje blijvend door blijft slapen. Lees ook nog wel eens dat dat niet blijvend is (en dan kun je nog 'terug' als je zou willen).

4. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Ik had nog nooit gehoord van een productiedip rond 4 maanden, maar dat verklaart wel waarom hij nu zo vaak komt 's nachts. Want een paar weken geleden kwam hij maar 1 keer. Het gaat nu overdag ook beter, dus wellicht ben ik er al doorheen.

5. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Ja, goed idee. Ik kijk eerst even vannacht aan met borstvoeding en als hij nu niet doorslaapt, ga ik wel een flesje geven en zelf kolven. Vannacht overigens ook gedaan, want ik werd gewoon wakker van de druk.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vanaf 4 maanden ging ons zoontje ook af en toe doorslapen. Maar het is nu wel weer een hele tijd geleden dat hij het gedaan heeft. De keren dat hij doorsliep was trouwens wel vaak nadat hij als avondvoeding een fles (afgekolfde) melk heeft gehad. Maar als we het dan een andere keer probeerden, sliep hij na een fles weer niet door. Het kan dus goed een toevalstreffer zijn dat je kind doorsliep.

Persoonlijk zou ik nooit de avondvoeding laten vallen. Die vind ik zo gezellig. :) Dan zou ik eerder aan manlief vragen om de eerste nachtvoeding uit de fles te geven.

Wat betreft de productie: een keertje proberen kan zeker geen kwaad. Als je kind af en toe spontaan doorslaapt, heeft dat ook niet gelijk effect op je productie. Als je die voeding structureel laat vallen, zal het wel effect hebben. Zeker als de nachtvoedingen dan ook nog eens wegvallen. (Daar doe je het tenslotte voor!) Houdt er rekening mee dat er dan niet één maar meerdere voedingen per etmaal wegvallen. En dat zal zeker gevolgen hebben voor je productie.

Edit: ik ben wel benieuwd of het werkt trouwens. Misschien is het al heel lekker om af en toe een keer te 'smokkelen' ;) zodat je eens een nacht kunt doorslapen als je erg moe bent of de volgende dag een drukke dag hebt!

7. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook de 4 mnd dip gehad...
    eventueel wel fv geven maar wel kolven, zou ik dan kiezen...
    En dan overdag wat vaker aanleggen om uit de dip te komen!

8. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Tupp: Avondvoeding vind ik ook gezellig, genoot ik ook altijd van, maar ik was zo moe door van alles bij elkaar, dat ik daar ook niet meer van kon genieten en dan is het heerlijk als iemand anders het even kan overnemen.

Gisteravond om 23.30 heb ik trouwens de laatstevoeding gegeven en hij kwam 's ochtends om 5.45 pas weer, op de borstvoeding. Dus het zal wel net toeval geweest zijn gisteren met de fles, want het lijkt erop dat het nu weer beter gaat.

Deel Deze Pagina