lukt voor geen meter

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door makey, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ik geef volledige bv ik heb meer dan genoeg ze groeit als kool!!!
    maar dat kolven lukt echt voor geen meter ik wil kolven zodat ik wat achter de hand heb als ik even naar mn paard ga en dat mn vriend het kan geven maar ik kolf met avent handkolf maar 20cc hoooooguit en t is zeer onprettig!!!! krijg ook echt geen TSR ik doe het na de voedingen zodat ze zelf eerst kan drinken.

Heb weleens bij de vorige elec gekolft (geleent van vriendin maar die heeft m niet meer) en dat ging beter maar toen gaf ik nog maar net 2 weken en toen had ik zooo veeel en nu geef ik alweer een maandje:D is t gewoon gestabeliseerd (godzijdank want onze kleine meid moest echt tegen de stroom vechten zoveel!!!!

maar nu kolf ik dus niets bijna en t is dus echt onprettig vooral die vacuum en dat had niet zo erg met die elc. (was oo kavent

iemand tips!!!!!!!!!!!!!!!!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    NIet teveel verwachten :) Meestal werkt 's ochtends na een voeding het beste. Als het pijn doet dan werkt het in ieder geval niet, bv is ook iets psychisch.
    TSR kun je proberen op te wekken met bijv fotootje van je kindje of de geur (bv van verzorgingsproducten), bij mij werkt een kopje thee altijd (niet altijd even handig).
    Stress (help ik heb niet genoeg) en pijn zullen in ieder geval eerder tegen je werken dan vóór.
    Steeds na je voeding kolven maakt dat je lichaam vanzelf meer melk aan gaat maken. Je opbrengst zal dus ook groter moeten worden als je dit een tijdje doet.

Zou persoonlijk ook gaan kijken naar een minder pijnlijke kolf. Ik gebruik de Medela Swing en die doet mij echt geen pijn!

3. McGyver

McGyver Niet meer actief

en oxytocine neusspray aanvragen bij ha, ivm TSR.
    ik heb zelfde probleem als jou....
    heb nu de spray maar moet nog proberen...

4. fafje

fafje Niet meer actief

ik kon niet kolven zonder de spray!
    die werkt als een tierelier! :D

5. McGyver

McGyver Niet meer actief

@fafje, dat klinkt me goed in de oren,
    2 - -5 min van te voren sprayen en dan kolven toch?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.280
    113
    20 cc na een voeding is helemaal niet slecht! Ik kolfde alleen grotere hoeveelheden als ik kolfde ipv een voeding of als ik 1 borst voedde en de andere kolfde.

7. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik deed gewoon spuit, spuit en tegelijk kolven...dan kwam ie eigenlijk binnen een minuut al!

je voelt em snel genoeg, geowon dat ding bij de hand en hoppa hahaha

nee maa sosm hoor en lees ik dat sommige ondanks de tsr toch niet veel kolven...dat moet je gewoon even onder de knie krijgen...
    ik kolf eigenlijk altijd wel een voeding af...

8. McGyver

McGyver Niet meer actief

@fafje het is toch 1 spuit? althans dat staat op mijn verpakking

heb net 80 cc gekolfd... best netjes voor in de avond zo de eerste keer...

9. fafje

fafje Niet meer actief

haha ja dat wist ik eerst dus niet ...maar idd 1 moet genoeg zijn!

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Na een voeding is dat niet eens zo slecht inderdaad.
    Maar zou sowieso kijken voor een goede elektrische kolf, ik krijg er met ee nhandkolf ook echt niets uit.
    Ik heb er nog wel eentje liggen (amper gebruikt) als je er eentje zoekt.. ;) Een enkele elektrische van Avent.

Deel Deze Pagina