Hallo, Ik heb wederom een vraag. Sinds een week heb ik steeds een witte tepel als mijn dochter heeft gedronken. Soms komt deze er horizontaal en wit uit. De witheid verdwijnt weer na ongeveer 5 mins. Het is wel wat gevoelig (branderig) maar ook niet altijd. Ik heb mijn oudste dochter ook zelf gevoed maar kan me dit verschijnsel niet echt meer herinneren. Hopelijk kun je uit ervaring beoordelen wat dit zou kunnen zijn. Alvast bedankt!
Wanneer je tepel afgeplat is dan heeft het niet goed in het mondje gelegen (klem) Dat verklaart het witte en horizontale wat je omschrijft. Dichter tegen je aan voor een diepere hap kan al de truc zijn om dit te voorkomen. Ook kan het tegen het eind van een voeding gebeuren: dat je kindje al iets wegschuift maar nog even aan de borst blijft liggen. Houd je kindje dicht tegen je aan! Even opletten dus met aanleggen en of je kindje niet afzakt tijdens het voeden. Ik denk dat je dan dit probleem hebt ondervangen! Succes weer!
Hi Heidi, Bedankt voor je reactie! Ik heb ook het idee dat ze halverwege steeds losser laat. Of dat het gebeurt op moment dat ze gaat spenen. Als ik mijn vinger in der mond heb dan voel ik dat deze klem komt met haar kaak en tong. In ieder geval blij dat ik t ws geen medische oorzaak is.. Ik ga er op letten!