konijntjes

Discussie in 'De lounge' gestart door toetie, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    wij hebben als verrassing toen ons konijn terug kwam baby konijntjes gekregen na een week nu zijn ze een week of 10 oud en mogen ze / moeten ze bij de mama weg.
    maar hoe kom ik ervan af het zijn allenmaal vrouwtjes kei tam plaszindelijk.
    ze eten hooi, brokjes en gewoon groente.
    ik kan ze allenmaal kwijt bij de dierenwinkel dan krijg ik er ook voor betaald,
    maar de konijntjes zijn buiten geboren en opgegroeid hebben een flinke ren plus ze mogen los in de tuin lopen.
    ik kan het niet over mijn hart verkrijgen ze naar de dierenwinkel te doen om vervolgens daar in een klein hokje gepropt te worden en weet ik veel hoe lang daar te zitten.
    ze zouden inpreciepe gewoon binnen kunnen zijn maar ze hebben wel echt meer als alleen een kooi nodig.
    dus als je ze binnen ook los kan laten lopen is dat prima.
    bij deze een oproep weten jullie waar je terecht kan met baby konijntjes of mischien heeft een van jullie intressen.
    groetjes toetie

Bijgevoegde bestanden:

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Plus dat de helft als slangenvoer verkocht gaat worden....
    Ik zou zelf goede huisjes zoeken. De mannetjes nu al wel scheiden van de vrouwtjes en op MP zetten. Ook geen garanties maar dan heb je er wel meer over te zeggen. De meeste dierenwinkels denken immers alleen maar aan de omzet.

3. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Een knaagdierenopvang?

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    het zijn allenmaal vrouwtjes ze staan zoiezo op marktplaats voor 15 euro.
    ze zijn echt lief en super tam.
    knaagdieren opvang enz doen ze niet wegens de vakantie zit er veel nog overvol.

5. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Anders de kinderboerderij? Daar hebben wij vroeger onze konijntjes naar toe gebracht

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb hier in de regio al hele nare dingen voorbij zien komen die gebeurden met konijntjes op MP. Konijnenopvang heeft er een gered die bij een slang zat!!! Zou als je een goed huisje wil de opvang proberen! Eventueel meerdere opvangen bellen.
    Wat anders dat je kan proberen is een zorgboerderij! Die nemen vaak konijntjes en de ouderen/gehandicapten zorgen er vol overgave voor.

Ik ben zelf ook nog wel opzoek naar een vrouwtje. Gisteren onze man moeten laten inslapen. Maar je woont me iets te ver weg. Ik wil zelf een meisje uit de opvang gaan halen.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh hoe schattig! Jammer genoeg krijg ik er geen van manlief...

Zou precies ook voor kinderboerderij ofzo opteren als je ze echt niet kwijt raakt.

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Neem contact op met de konijnenopvang en dan kan je via hun een advertentie katen neerzetten en dan kunnen geïnteresseerden de konijntjes bij jullie ophalen.

9. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    dat is wel een goede ja ga ik even achteraan

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het is maar goed dat ik niet vlakbij je woon want ik zou er zo een willen! Hoop dat je een goed thuis voor ze kan vinden ... succes

11. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier ook laats eentje uit de opvang gehaald nadat het vrouwtje van ons koppeltje gestorven was. Die weten echt goed wat te doen een helpen ook met koppelen. Het fijne als koper was dat je keus hebt uit karakter en leeftijden.

Wij zochten er namelijk een die niet te dominant was en al minimaal 3 jaar oud

12. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

12 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je in de buurt woonde, wilde ik er heel graag 1, maarja... ;)

13. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    waar in brabant woon je

14. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    tussen breda en oosterhout.

15. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    ok dank je wel

16. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Oh te schattig!!!
    Helaas, ik heb geen tuin;)......anders had ik er 2 van je gekocht.
    Vindt dat ze echt de ruimte moeten hebben.

17. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    het is niet dat ze perse tuin nodig hebben zolang ze maar genoeg uitdaging hebben en binnen ook gewoon de mogelijkheid hebben tot rond te sprinten dus als je in de ochtend en in de avond het konijn lekker een uurtje ofzo kan laten crossen springen en rennen zal dat wel vaart lopen.
    ik verkoop zoiezo maar een konijn per mensen die willen want zelfs als ze uit een nest komen kan het zo zijn dat de konijnen elkaar in de pubertijd dood vechten.

Deel Deze Pagina