Zelf wasmiddel maken is trouwens ook heel makkelijk en veeeel goedkoper , laatst stond hier een linkje van zwitsal wasmiddel zelf maken..
Pasta saus is heel gemakkelijk. Zeker de gewone bolognaise. Gehakt met look en ui aanbakken, pak passata erover, groenten er in (wat je wil, courgette, wortel,...) en dat even laten pruttelen tot de groenten klaar zijn en dan is ie klaar en kruiden natuurlijk! Super makkelijk!
Moet je de Noppies fanclub op facebook zien. Belachelijke prijzen Je kan lid worden van Weggeefhoeken of Ruilhandel op Facebook. Je kan daar vaak wat leuks weghalen voor weinig. In Hoogh-Catharijne zit V&D en in de kelder hebben ze een outlet voor kinderen. Slaag je vaak voor hele leuke kleding! Verder haal ik kleding voor mij en dochter bij Zeeman, Primark en Wehkamp. Zo had ik voor 60 euro 4 broeken, 3 truitjes, leggings, vest en nog wat t-shirtjes. Fruit op de markt of bij de Turk is vaak goedkoper en ook erg lekker! Wij proberen voor 60 euro per week boodschappen te doen. Nu zijn de euro weken bij c1000. Met een beetje handigheid kan je voor niet veel je vriezer of voorraadkast voor een verjaardag vullen.
schrijf je in voor lekker in het leven. Per kwartaal krijg je een folder met waardebonnen de laatste was echt veel gratis zoals H&S shampoo, herbal shampoo, mister propre, dreft afwasmiddel en ariel tabs nou en ze hadde bij mij de folder dubbel gepost nou vond het echt kassa
Heel makkelijk: volle melk laten inkoken tot ongeveer 40% is verdampt. Dit komt neer op 20 minuten roeren ongeveer. Je kan ook een pan met dikke bodem (bv tajine) gebruiken met daaronder een sudderplaatje, zo hoef je niet steeds te roeren.
Kan best kloppen hoorde ve vriendin dat ze gewoon een x aantal selecteren uit het bestand....misschien nog eens inschrijven? Het is vooral interessant voor mensen die veel Amerk kopen...anders is het niets aan.
Hier gaat vooral het toiletpapier en handzeep erdoorheen poeh! Heeft iemand een goed recept voor zelfgemaakt handzeep wat ook nog eens beter is voor je handen dan al die chemische zooi..
Bespaar en milieuvriendelijk op de langere termijn, maar dan moet je dus wel eerst geld hebben om te investeren, is de aanschaf van zonnepanelen.
Ik mis nog: verzekeringen! Scheelde ons 70 euro per maand om er eens opnieuw naar te kijken en we zijn nu niet slechter verzekerd. Bel je energie maatschappij en vraag om korting, zelfde geldt voor andere bedrijven waar je lang gebruikt van maakt. Van de week nog 50 euro van Visa gekregen Kleding ruilen met vriendinnen is ook leuk! En zoals al gelezen: verwarming lager zetten, later in het jaar aan en eerder op de dag uit. Droger en andere elektra niet overbodig gebruiken. En inderdaad door aflossen gaat je hypotheek omlaag en dan hou je weer meer geld elke maand over om nog meer af te lossen
Dit werkt niet bij alle systemen! Bij mij zou dit alleen maar tegenwerken. Ik heb een warmtepomp en die doet er superlang over om op te warmen. Die blijft dus op een constante temperatuur staan en is dan zuiniger.
Oja! In plaats van dure mondwaterproducten spoelen wij onze mond met zout opgelost in warm water. Zelfde bij keelpijn; hiermee gorgelen i.p.v. zuigsnoepjes.
Dit doen wij er nu aan: - 2e hands kleding/speelgoed/meubels/bouwgereedschap - wat je niet meer gebruikt op mp zetten - regenwater opvangen (doen wij via dak van de schuur) dat gebruiken wij voor de tuin, voor het toilet in de badkamer, woonkamerplanten en voor het inweken van werkkleding. - toilet 's nachts niet doorspoelen alleen bij ontlasting en 's morgens een grote emmer van regenwater - het koude water opvangen voor het douchen of afwassen - colordoekjes bij de gekleurde was - zelf wasmiddel maken/schoonmaakmiddel/handzeep - stekkers uit stopcontacten als je lampen/apparaten niet aan hebt - vloerwissen i.p.v. stofzuigen - groente via de tuinder - fruit op de markt - eten wat in de reclame is - via kruidenpotjes eten i.p.v. zakjes - luiers/tandpasta/shampoo etc. in de aanbieding kopen - droger gebruik beperken (wij gebruiken de droger alleen voor handdoeken/badhanddoeken) - de fiets pakken i.p.v. auto - niet met een lege maag boodschappen doen - houd je aan het boodschappen lijstje (kijk eerst de kasten na) - verwarming niet te snel aan doen eerst maar een trui/vest aan en 's avonds de verwarming eerder uit en lekker warm kleed om mijn heen Ik lees hier ook veel tips! Ik houd de gas/elec. nu wel bij dezelfde en de inboedel/auto etc. ook. Ik wil wel zorg in het vervolg elk jaar nakijken.
Chocolat: ik ben ook bij dezelfde aanbieder van gas en elektra gebleven. Vond overstappen zo'n gedoe. Maar ik heb gewoon gebeld met de vraag of ze iets voor me konden doen omdat ik anders zou overstappen blufte ik en toen kreeg ik korting. Is het proberen waard om er een telefoontje aan te wagen.