Wij zijn zo goed als van onze spruw af dus ik wil me gaan orienteren op een kolf. Waar let ik op. Hoe weet ik welke kolf geschikt is voor mij. Wanneer kolf je. Waar moet ik nog rekening mee houden. Wij kolven niet eerder als dat de spruw weg is en na behandeld is in verband met besmetting dus vind het wel een mooi cadeau voor in mijn schoen of onder de kerstboom (ga er dan toch wel onderhand van uit dat wij van de spruw af zijn). Ervaring en tips zijn heel erg welkom.
Allereerst, over besmetting hoef je je bij de meeste kolven geen zorgen te maken. De onderdelen die in aanraking komen met melk 10 minuten goed uitkoken en dan heb je een steriele kolf. De keuze is echter persoonlijk; sommige mensen vinden het idee van een tweedehands kolf niet prettig. Welke kolf je het beste kunt aanschaffen, ligt er helemaal aan wat je zoekt in een kolf. Zelf wilde ik snel en makkelijk resultaat en had ik altijd beschikking over een stopcontact, dus ik ben voor een dubbele elektrische kolf van Ameda gegaan.
Inderdaad, waar wil je de kolf voor gebruiken? Een keertje weg, avondje uit eten, of voor op je werk. In het laatste geval, hoeveel dagen pw werk je
Geheel afhankelijk van hoe je hem wilt gebruiken. Wanneer je het op je werk gebruikt, zeker drie dagen per week, dan zou ik absoluut voor een dubbele elektrische kolf gaan met 2- fasen systeem. Ideaal voor het opwekken van de TSR. Voor incidenteel kolven kan je prima af met een handkolf.
het zou voor mij puur om een keertje manlief de fles te laten geven of een avondje/dagje weg te gaan.
Ik heb een dubbele kolf van Ardo maar gebruik m niet als dubbele kolf. Bij het dubbel kolven heb je minder power om vacuüm te trekken dus je bent langer bezig met kolven of je moet per borst nog even apart kolven op volle toeren om dieper te kunnen komen in je borst. Ik ben met dubbel kolven dus uiteindelijk (als ik paar minuten nakolf) net zolang bezig als dat ik enkel kolf. Vind het dubbel kolven overigens ook onhandig. Je moet beide kolven vasthouden en je moet het apparaat bedienen je komt dus 1 hand te kort. Nu is daar wel een trucje voor en soms heb je voedingsbh's waar je ze goed in kan hangen. In mijn geval kan ik met 1 borst meer zuigkracht hebben dan bij de andere borst. Bij dubbel kolven is de krach op beide borsten gelijk. Er zitten dus wel wat haken en ogen aan. Bedenk voor jezelf wat voor jou van toepassing is. Verder is de Ardo prima hoor. Hij doet wat hij moet doen.
Ik heb de medela freestyle, elektrisch (maar kon ook op batterij) en dubbelzijdig. Heel prettig en voor een avondje weg, nam ik gewoon een enkele mee. Maar voor alleen af en toe te gebruiken is deze dan best duur! Voor alleen een avondje weg zou ik niet persé voor een dubbele gaan, dan kun je met een enkele ook goed weg. Of je elektrisch of met de hand wilt is ook heel persoonlijk. Ik kreeg er bijvoorbeeld met de avent handkolf 0.0 uit. Wellicht kun je hem bij de thuiszorg eens lenen en kijken wat voor een je prettig vindt? Je geeft daar aan hoe vaak en waarvoor je hem wilt gebruiken en dan kunnen zij gericht advies geven.
Voor af en toe een keertje kolven kan je dan eigenlijk wel af met een enkelzijdige kolf. Of je dan voor een electrische of handkolf gaat, dat is een beetje afhankelijk van hoe jouw borsten het kolven vinden... Hier gebeurde er eigenlijk weinig tot niets met een handkolf. Ik had echt een electrische nodig om resultaat te krijgen.
Bij de Freestyle heb ik niet het idee dat ik zuigkracht tekort kom, en ik merk in die doodenkele keer dat ik enkelzijdig kolf ook geen verschil in kracht. Ik kan vrij eenvoudig met 1 hand/onderarm beide kolven vasthouden en heb dan gewoon een hand vrij om de motor te bedienen, een blaadje te lezen of wat te werken op de computer. In jouw geval zou ik inderdaad voor iets simpels gaan, een handkolfje of een kleine enkele elektrische.
dus het is echt wat je zelf het fijnste vind ik ben zelf er bang dat ik dadelijk meerdere kolven moet gaan kopen omdat het toch niet echt werkt dat vind ik een beetje geld verspilling hmm maar even goed rond gaan kijken.
Ik heb zelf de dubbele elektrische kolf Van Medela aangeschaf. Erg duur dus tweedehands gekocht en alles uitgekookt. Ik ga dan wel 3dagen werken en moet daar kolven. Ik heb nog een elektrische enkele kolf van Phillips avent te koop staan. Is tweedehands..bij interesse hoor ik t wel. Ik heb Deze overgekocht omdat ik niet zeker wist hoe lang ik het borstvoeden zou volhouden. Toen dat eenmaal goed ging heb ik een medela gekocht.
Als het je puur gaat om af en toe eens een avondje of dagje weg te gaan zou ik eerst proberen of een handkolf werkt voor jou, dat is namelijk de goedkoopste optie. Ik heb zelf een handkolf en een elektrische, die laatste gebruik ik om op mijn werk te kolven. Voor een avondje weg bijvoorbeeld neem ik mijn handkolf mee, en niet het elektrische apparaat. De handkolf is lekker klein en licht, en voldoet prima om even snel ergens (desnoods op een toilet in een kroeg) even te kolven om de stuwing er even af te kolven en de boel op gang te houden. Als het je niet lukt om er met de handkolf iets uit te krijgen kun je dan altijd nog een elektrische aanschaffen (desnoods tweedehands, als je dan kiest voor hetzelfde merk als je handkolf kun je zelfs je eigen onderdelen gebruiken die je al hebt van de handkolf, wel zo hygiënisch, kan bij de avent comfort die ik heb wel in elk geval).
mijn oog is gevallen op de medela swing is dat wat? en dan nog de vraag wanneer kan ik het beste kolven dan. over het algemeen drinkt de kleine dame om de 2 a 4 uur en vanaf 23.00 tot ongeveer 6 a7 uur niks (maar dan ga ik ook slapen).
Ja, prima kolf. Niet echt geschikt voor als je meerdere dagen werkt, maar prima voor een keertje. Hij paste ook prima in mijn handtas