Kwaaltjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Door1986, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Valkenswaard
    Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op dit forum heb geplaatst, maar inmiddels ben ik alweer bijna 26 weken zwanger en ik moet dus nog 14 weken!

De laatste weken is het echt zwaarder geworden (meer kwaaltjes). Ik heb erg veel last van benauwdheid, vooral 's avonds. Soms moet ik echt naar adem happen. Mijn buik is soms heel erg gespannen (ook als ik net wakker word!) en voelt hard aan. Soms heb ik last van mijn rug en alles zit allemaal niet zo lekker meer (het zitten, kleding etc.). Ik draag ook al vrij lang zwangerschapskleding (15 weken) omdat ik (voor 26 weken) echt een forse buik heb. Ik ben ook al 12 kilo aangekomen! Dit zal inmiddels wel weer meer zijn.. Ook voel het aan de onderkant of alles gekneusd is, wat lopen moeilijker maakt. Echt heel vervelend. Vooral als ik een stukje heb gelopen, maar ook als ik net opsta. Het lijkt net of alles al daaronder drukt. De kwaaltjes zijn op zich nog wel nog te doen. Ik werk nog af en toe, wel minder dan voorheen. Echt max. halve weken.

Hoe gaan jullie om met deze kwaaltjes en komen ze bij jullie bekend voor? Dit is ook tevens mijn eerste zwangerschap en ik weet niet wat "normaal" is bij een zwangerschap en wat niet. Ik heb op dit moment al zoiets van: "Pffff.. nog 14 weken, dat ga ik niet volhouden die laatste weken", want het zal nog zwaarder worden.

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Groetjes,
    Dorinda

2. mei2014mama

mei2014mama Actief lid

11 sep 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi

Een schrale troost: je bent niet de enige ;) Ik ben ondertussen 27+2 en begin ook steeds meer te voelen! Opzich vind ik mijn buik nog niet mega groot, hij zit nog niet in de weg. Maar wat je zegt over dat het gekneusd voelt van onderen... dat heb ik ook! Soms heel erg, soms helemaal niet. Vooral in bed merk ik het als ik me omdraai en op een 'slechte' dag met lopen ook. Eerst maakte ik me wel zorgen, maar het hoort er wel een beetje bij.
    En ook over je kilo's-verhaal kan ik meepraten. Nu ook 12 kilo erbij. Wilde starten mer afvallen toen ik ontdekte dat ik zwanger was, dus over m'n startgewicht was ik al niet blij, laat staan over m'n huidige gewicht :p

Hoe standaard het ook mag klinken, ik weet dat het er allemaal bij hoort. Als mensen vragen hoe het gaat zeg ik dat ook : ik heb wel last van dingen, maar niet anders of erger dan te verwachten is. Misschien vind je me te nuchter, maar een beetje relativeren is soms wel nodig. Afgezien daarvan is het allemaal niet leuk en mogen we best lekker klagen af en toe.
    Het is ook mijn eerste trouwens. Ben heel benieuwd hoe de komende weken zullen gaan. Maar zoals je al zegt: het wordt nu wel zwaarder, de 'leukste maandjes' zijn voorbij. Proberen te genieten en vooral luisteren naar je lichaam denk ik. En wie weet kunnen we elkaar een beetje steunen de komende weken :) Ik ben 10 mei uitgerekend, jij rond de 17e?

Groetjes!

3. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    Poeh.. ik ben niet de enige ;) Toen ik nog net zwanger was dacht ik: "ik werk lekker door tot het laatst, want al die kwaaltjes zullen wel mee vallen", maar daar denk ik nu anders over.

Ja, als mensen het vragen aan mij zeg ik standaard: "Goed hoor, alleen wat kwaaltjes!". Maar soms denk ik bij mezelf: "POOOEEEEHHH!!!". Ja, dat vind ik nog lastig om echt te luisteren naar mijn lichaam. Overdag hebben we het altijd druk, vol met afspraken, werk etc. Ook in het weekend. 's avonds merk ik het, dan kak ik helemaal in en heb ik overal last van.

Maar dit is inderdaad wel leuk :D jij bent ook ongeveer net zover. Kunnen we elkaar idd. steunen (met ongeveer dezelfde klachten ;)) Ik ben 20 mei uitgerekend. Heb jij al een idee wanneer je met zwangerschapsverlof gaat/ wil?

Ik heb helaas geen vaste baan en werk in een vervangerspool. Dus in dat opzichte kan ik flexibel omgaan met wanneer ik met verlof ga.

4. mei2014mama

mei2014mama Actief lid

11 sep 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, die gedachte ken ik ja! Ik zou eigenlijk nu stage moeten lopen (zit in het laatste jaar van m'n opleiding) en ik dacht: dat doen we dan echt nog wel even, ben ik er lekker van af. Maar op het laatste moment heb ik toch besloten het niet te doen en wat ben ik daar nu blij om! 3 dagen voor de klas met een steeds dikkere buik en last van dingen is toch wel zwaar. Het zou moeten kunnen, maar dat ik het uit kan stellen is toch wel het beste voor mij en de kleine :)
    Ik heb het geluk dat ik verder geen drukke dagen heb. Ben wel lekker bezig met van alles, maar als ik wil zitten ga ik zitten en ik hoef me niet te haasten. Middagdutjes zijn mijn favoriet ;) Als je daar de tijd voor hebt is het echt aan te raden. Dan heb je 's avonds ook wat meer energie. Dus als je die dutjes tussen de afspraken door kan doen, raad ik het van harte aan!
    Ik werk alleen de zaterdagochtend en ga door tm de eerste week van april. Dus dan heb ik 5 weken verlof. Ik denk dat als ik wel 5 dagen in de week zou werken (of meer dagen) dat ik wel eerder met verlof zou gaan. Met 6 weken. Ligt natuurlijk ook aan wat voor werk je doet.

Hebben jullie de babykamer al staan? En kleertjes aan het kopen? Weten jullie of het een jongetje of meisje is?

5. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    Wat grappig.. ik sta ook voor de klas, maar dan als vervangster. Zelf ervaar ik deze dagen ook echt als vermoeiend. :( één dagje werken is, voor mijn gevoel, een week werken. En dan steeds die verschillende klassen, kinderen (die je steeds opnieuw uitproberen).

Ik merk zelf, als je bij de kleuters werkt, dat dat bukken (om schoentjes te strikken e.d.) niet ten goede komt.. Ow wel fijn dat je wat rustigere dagen hebt. :D Ik heb het voordeel dat ik me afwezig kan zetten, als ik niet kan werken. Morgen neem ik vrij, vandaag gewerkt in groep 5. Een vermoeiend en pittig groepje.

Ja, op dit moment moet ik even kijken wat haalbaar is. Het voordeel is dat ik op dit moment nog niet hoef te zeggen wanneer ik met verlof ga. Aan de ene kant ben ik wel bang dat ik me snel ga vervelen thuis als ik geen werk heb. Dus als ik heel vroeg met verlof ga. Maar we zien wel, misschien tegen die tijd dat ik het heerlijk vind om thuis te zitten. Wat lekker aanrommelen in de babykamer :D:D:D

De babykamer hebben we afgelopen woensdag binnen gekregen. We hebben via babydump (al in oktober :)) het kamertje besteld. We hebben samen woensdag de kast in elkaar gezet, donderdag de commode en vrijdag het ledikantje. Ik mocht de schroevendraaiers e.d. aangeven. Echt leuk :D:D:D:D In de kerstvakantie hebben we ook al geverfd.

En jij? Ook al het kamertje binnen en staan?

Ik zag dat jij al wist dat je een meisje kreeg! Echt heel erg leuk. Hebben jullie al namen? Zijn jullie daar al over uit?

Zelf weten we niet wat we krijgen. We vermoeden een jongetje. Maar we zien het pas rond 20 mei. Het blijft zo een verrassing. Het is wel lastiger om al kleertjes te kopen. Echt heel veel winkels hebben super veel echt kleding voor jongens of meisjes, dat maakt het wel wat lastiger. Weinig kleding die voor beiden kan.

6. mei2014mama

mei2014mama Actief lid

11 sep 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat grappig dat jij ook voor de klas staat! Ik zou mijn stage lopen bij de kleuters, 3 dagen in de week. Aan de ene kant denk ik dan: als anderen het kunnen, waarom zou ik het dan niet kunnen? Maar aan de andere kant: nu kan m'n lichaam alle energie steken in de kleine en dat is ook goed.
    Ik vind het wel knap dat je nog lekker werkt. Wel een voordeel dat je zelf kan bepalen wanneer je een dag vrij wilt zijn, dan kan je ook rekening houden met andere plannen. En helemaal invalwerk lijkt me nu zwaar, je bent toch meer bezig met de kinderen en ontdekken hoe het in die klas allemaal gaat dan dat je gewoon les kan geven.

5 weken verlof vind ik ook best wel lang, dat is bijna een hele zomervakantie. Tenzij de kleine natuurlijk te vroeg komt, dan is het juist wel lekker als je al wel een weekje eerder verlof hebt. Jammer dat dat niet te plannen is ;) Ik ga in die laatste weken lekker aan het wassen voor de kleine en wat je zegt: rommelen in het kamertje. En ik wil ook m'n huis wel een beetje aan kant houden, daar heb ik die laatste weken vast ook meer tijd voor nodig dan nu.
    Wij hebben het kamertje ook van babydump!! haha, en ook al heel vroeg uitgekozen, ik dacht november ofzo. We zouden hem eigenlijk eind februari krijgen, maar toen belden ze of het ook eind januari mocht zijn. Dus die staat al lekker in elkaar. We hebben de bordeaux kamer. We hebben op één dag de kast gedaan (wat een pokkeramp was dat!) en op een andere dag de commode en het ledikant. Ik vond het zo heerlijk dat toen de boel stond! Gelijk alle spulletjes naar het kamertje gehaald. En afgelopen weekend hebben we bij de IKEA lievige dingen ingeslagen voor de aankleding. Vloerkleedjes en een lamp. En een matras en aerosleep (dat laatste dan bij de prenatal). We hebben al aardig wat van ons aankopenlijstje kunnen wegstrepen :)
    En met het in elkaar zetten mocht ik inderdaad ook alles aangeven! Haha. Ik heb gewoon een stoel in de gang/deuropening gezet en vertelde hem dan wat hij moest doen en wat hij nodig had. Hier en daar toch stiekem ook wel geholpen met wat dingen, vond het gewoon te leuk om alleen maar toe te kijken!
    Hebben jullie ook een box gekregen bij het kamertje?

We hebben ook al de namen ja (roep en doopnaam). We hadden voor een jongetje ook al een naam voordat ik zwanger werd, maar die bewaren we nu gewoon nog even. Wij vonden het wel lastig om de keuze te maken: wel of niet weten. Maar ik ben toch blij dat we het wel weten, familie weet het trouwens ook. Nu kunnen we gewoon praten over 'ons kleine meisje' en 'haar'. En met het kopen van spulletjes is het inderdaad handig als je het wel weet. Maar aan de andere kant is het ook leuk als je het niet weet.. ik blijf het allebei leuk vinden! haha. Hebben jullie ook al namen?

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dat zinnetje van : ik werk lekker door tot het laatst, dacht ik ook. :D Maar dat gaat zeker niet meer lukken hihi.
    Ik ben "pas" 22 weken zwanger maar begin het toch al wat te merken hoor.
    Alles gaat moeizamer en loop al vanaf het begin te kwakkelen met deze zwangerschap.
    Ach ja.... nog 10 weken en dan verlof!
    Maar het duurt alleen nog zo lang. ;)

Laat staan hoe ik erbij loop met 27 weken zwangerschap.... Ojee... dat word nog wat hihi

8. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    Ja.. erg toevallig :D Je hebt een goede keuze gemaakt om deze stage uit te stellen, want kleuters is veel vermoeiender dan een midden- of bovenbouwgroep. Echt veel bukken, vooral als ze gym hebben. Misschien een dagje, maar ik denk dat ik dat zelfs over een aantal weken niet meer kan. Bij een midden- of bovenbouwgroep kun je nog even lekker in de stoel gaan zitten als het niet goed. Tja, tenzij je zo'n bewerkelijke klas hebt dat je nog het gevoel hebt dat je de hele dag hebt gerend!

En ik weet niet waar je het beeld vandaan hebt van: "als anderen het kunnen....?", maar ik heb tijdens mijn LIO stage mijn mentor eigenlijk "vervangen" omdat ze met zwangerschapsverlof ging. Ik heb de weken voor haar verlof samen met haar in de klas gestaan. Die kon het niet meer aan. Die heeft ook te lang door gewerkt. Het kindje werd door de stress te vroeg geboren met allerlei complicaties. Dus ik vind dat je een hele verstandige keuze hebt gemaakt. Ik snap ook nu waarom het zo zwaar is, omdat ik het nu zelf ook meemaak. En soms is het inderdaad zwaar, maar soms heb je ook echt leuke en lieve klassen waarbij je gewoon lekker kan werken. Het verschilt per dag enorm.

Waar sta/stond je trouwens voor de klas? Ik werk voor SKOZOK/VELDVEST hier in de regio Valkenswaard/ Veldhoven.

Ja op dit moment kijk ik er ook zo tegen aan. 5 weken is ook heel erg lang, maar aan de andere kant ben ik ook af aan het tellen ;) Ik denk dat ik dan wat crea bea dingetjes ga doen. Lekker knutselen voor de kleine. Ik heb zelf de lamp voor de babykamer ook al wat leuker gemaakt. Idd. lekker aanrommelen, poetsen. Het moet wel in orde zijn. ;)

HAHA ja, dit is niet zo te plannen, wanneer die komt. Dat vind ik ook lastig. Ik heb ook van iemand gehoord, die ging met verlof en de volgende dag was de kleine er al! :$ Dan kun je wel extra lang genieten van je zwangerschapsverlof.

Ow.. hahah dat is ook wel heel toevallig ;) ook bij babydump? Grappig. :D Heerlijk he? Als je die kamer al hebt staan? Zo lekker vroeg.
    Ik heb even gekeken op google welke kamer jullie hebben. Echt leuk :D Wij hebben de chicago babykamer, maar dan de kamer met veel meer kleur ;) Ik ben meer van de kleurtjes. Je ziet als je onze kamer opzoekt echt veel grijs, maar wij hebben in december/januari al geverfd. Een okergele muur. De rest is gewoon wit, maar dan met muurstickers.

Welke kleur hebben jullie de kinderkamer?

Die kast was idd. het meeste werk. Ook bij ons. Maar bij ons was de commode ook een ramp. Een laatje past niet goed in de commode en steekt uit, maar er komt binnenkort een monteur met een nieuw frontje. Die gaat dat maar mooi uitzoeken. Als het goed is hebben we nog tijd zat.

Ja heerlijk, al die spulletjes! :D Wij hadden alles al verzameld op de zolder. Die staat gewoon helemaal vol. En om de zoveel tijd komt er wel wat bij. Soms moet mijn man even aan de teugels trekken :p Tja.. wat wil je? hormonen!! :$

Ikea heeft ook van die leuke dingen voor kinderen. Daar moet je mij ook echt vandaan trekken, anders sla ik alles in.
    Owja, aerosleep.. dat hebben wij ook, maar dan wel meteen bij de babydump gekocht. Ons bedje is namelijk 1.40 lang. Ook meteen een doorgroeibedje. En we dachten dat is net zo handig om even bij de babydump meteen dat matras bij te bestellen.

HAHA ja dat had ik ook. Ik heb ons wandrekje in elkaar gezet. En wat kleine dingen geschroefd. Kan het ook niet om daar alleen maar te zitten.

Bij ons ook. We hebben zo'n lijst van de babydump bewaard. Natuurlijk staan daar ook dingen op die je niet altijd echt nodig hebt, maar is altijd wel leuk om die dingen ook te hebben. En het gaat echt snel. Denk dat we nu alles ook bijna hebben. Alleen de box nog niet. Die hadden we inderdaad niet bij het kamertje, want onze kamer was in de aanbieding. Wel flink...

Hebben jullie de wandelwagen al? Wij hebben die ook al staan hier. Meteen even geoefend. Het is even uitvogelen waar al die 100 knopjes voor dienen, maar als je het onder de knie hebt valt het reuze mee ;)

Namen is best lastig als je in het onderwijs zit. Dan heb je een leuke naam in je gedachte en dan krijg je vervolgens een kind in de klas met dezelfde naam die helemaal niet zo leuk is...dan is vervolgens die naam ook niet meer zo leuk.. We hebben vlak voordat ik zwanger was een notitieboekje bijgehouden met alle leuke namen die we tegen kwamen of die we bedachten. Je hoort er heel wat tegenwoordig. En daaruit hebben we een keuze gemaakt. Ik heb weleens gekeken op internet, van die lijsten met namen. Ik werd knettergek. Kwam niet verder dan de A. 1000000000e namen. Daar heb ik het geduld niet voor. :)

Wij hebben ook al namen. Voor een jongen en een meisje. Alleen een roepnaam hebben we. Ik heb zelf ook geen doopnaam, mijn man wel. Verstandig dat je die bewaard ;) je hebt van die mensen die dan voor de volgende zwangerschap een andere naam bedenken.

Ja, het weten van het geslacht heeft best wel zo zijn voordelen idd. Je kunt je ook zo lekker op aanpassen, maar wij blijven even nog in spanning afwachten ;)

Hadden jullie voorkeur voor een jongen of meisje? Ik zat in het begin te denken: OW. leuk een jongetje.. lekker mee voetballen e.d. Maar dan dacht ik even later .. maar met een meisje kun je ook lekker mee voetballen (zo was ik vroeger ook). Het maakt ons namelijk geen drol uit wat het wordt.. als het maar gezond is. Klinkt heel cliché, maar zo is het bij ons wel ;)

9. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    HAHAH volgens mij denkt iedereen dat ;) het valt wel tegen inderdaad.
    Ja, met ongeveer 22 weken begon ik ook al wat te voelen. Ik ben nu 26 weken en ik voel van alles. Het drukt daar beneden, net of ik gekneusd ben (alsof je heel hard een keer op je stang van je fiets bent gevallen ;))

Ja.. pfff. 10 weken. Dat duurt dan idd (voor je gevoel nu) lang. Maar het vliegt voorbij hoor.. voordat je het weet loop je rond met je kleintje in je armen :D

Ik moet ook nog iets van 8 a 10 weken ongeveer..

Ja.. met 27 weken voel je echt wel wat meer. Leef als een bejaarde zeggen ze weleens tegen mij. Dat probeer ik wel, maar blijf er moeite mee hebben. Ik wil van alles doen, maar dat zegt je lichaam ook tegen je. Poetsen, opruimen, nog een keer wassen voor de kleine, babykamertje inrichten.. Het is gewoon oneerlijk he.. :)

10. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    oei das vervelend meis!
    Ik kan je wel enigszins geruststellen....hier nu 25+5 en ook 12kg winst geboekt ;) Ook mijn buik is vrij stevig in omvang...inmiddels zit ik op 98 cm. Wel heb ik het geluk dat ik nog redelijk klachtenvrij rondloop. Wel regelmatig last van mijn rug en het benauwde herken ik ook wel. Merk vooral dat ik 's avonds op de bank regelmatig zit te zuchten om meer lucht binnen te krijgen. 't is het vast allemaal waard...maar ook ik merk dat het zwaarder wordt!

11. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ja hoor hier dezelfde kwaaltjes;)

vooral de benauwdheid kan ik over mee praten
    (dit in combi met een verstopte neus en bloedneuzen)
    adem halen is dan niet mijn sterkste kant:D en loop aardig te snakken erna
    ik merk zelf dat het na het avond eten nog erger word:x

zitten word ook steeds minder (pijn in zij/rug)
    alles zal wel in de verdrukking komen??

ach nog 15 weken;) hahaha

maar troost je je bent niet alleen ;)

12. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    Ja.. allemaal herkenbaar dus ;) Ja vooral 's avonds zit ik ook naar adem te happen. We doen het inderdaad voor een goed doel :D Maar het blijft af en toe wel vervelend. 98 cm? Poeh.. ik moet die van mij nog meten. Maar ik denk dat ik ook al aardig in de buurt kom.

Bij de verloskundige vonden ze 12 kilo ook echt veel, voor iemand die (toen) 24 weken zwanger is. Dus ik schrok al. Ze begonnen al dat ik minder fruit moest eten, want daar zaten ook suikers in :( Nou ja, beter dan snoep toch? Ik ben inderdaad wat meer fruit en gezondere dingen gaan eten sinds ik zwanger ben, maar volgens mij zit het (grotendeels) in mijn buik hoor.. ;)

Ow, schopt die van jullie ook zo? Die van mij lijkt af en toe elke dag wel een potje voetbal te spelen. Echt af en toe gewoon flinke schoppen gehad. Ik ben al twee keer wakker geworden dat hij of zij echt actief was... :$ Natuurlijk echt schattig, maar er komt een keerpunt dat het vervelend gaat worden... :)

13. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    Oké, ik heb net gemeten (vandaag 26 weken zwanger) en heb een buikomvang van 111 cm :$ Volgens mij is dat aardig veel.

14. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    Ja, die combinatie heb ik ook. Beetje verkouden (verstopte neus) en heel af en toe een bloedneus. Vooral als ik me wat drukker maak. Voor mijn zwangerschap heb ik nog nooit een bloedneus gehad, nu heb ik er al 3 gehad.

Idd., heel herkenbaar. Na het avondeten, als ik op de bank zit, loop ik ook naar adem te snakken. Heel vervelend af en toe, vooral op feestjes (waar het toch al zo benauwd vaak is).

Ook zitten. Beetje last aan de zijkanten. Als ik 's ochtends opsta voel ik het ook meteen trekken. Al dat gewicht dat rust op de onderkant, voel ik ook al.

Klinkt heel raar (misschien wel egoïstisch), maar ik voel me nu wel een stuk beter dat ik niet de enige ben die zo vroeg in de zwangerschap met dit soort kwaaltjes rond loopt. Ik voel me af en toe net een walvis hoe ik al rondloop. :(

15. mei2014mama

mei2014mama Actief lid

11 sep 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wonen in het midden van het land, op de Veluwe. En die gedacht van 'als anderen het kunnen'. Als je fulltime voor de klas staat moet je toch wel doorwerken. Misschien minder dagen, maar je kan moeilijk al met 25 weken met zwangerschapsverlof gaan, tenzij je echt een goede reden hebt natuurlijk.

Wij hebben de muren van het kamertje gewoon wit. Op de muren zat al witte structuurverf. We wilden de muren eerst glad maken, maar dat bleek en flinke klus te zijn. Dus hebben we er gewoon een fris laagje nieuwe structuurverf overheen gedaan. De meubeltjes zijn natuurlijk niet wit, dus het resultaat is best mooi zo. Op de vloer hebben we knal roze vloerkleedjes (IKEA) en aan de muur hangen we ook 3 roze canvasdoeken. Dus al met al is de kamer wit met roze en het hout van de meubeltjes. Gordijnen gaan we van de week uitzoeken, maar dat wordt waarschijnlijk iets van grijs.

Wij konden ook kiezen voor een ander bedje ja, die kon je dan later weer opbouwen. Maar we vonden het toch niet zo handig. Stel er komt een tweede, dan kopen we tegen die tijd gewoon een groter bed voor de eerste.

Wij hadden geen voorkeur. Helemaal niet. Wat je zegt: als het maar gezond is!! Zelf had ik wel heel erg het voorgevoel dat het een meisje zou zijn. Bij alles stelde ik het me gewoon zo voor, niet omdat ik dat het leukst zou vinden ofzo, op die manier dacht ik er aan. Mijn man wist het niet zo goed. Die zou een jongetje leuk vinden om met de lego te spelen enzo, maar een meisje kan ook bouwen natuurlijk. Hij wist het niet. Bij de echo zag ik al voordat de verloskundige het zei dat het een meisje was (gewoon met de 20weken echo, niet aparte echo voor laten maken). Het enige wat ik dacht was: ja, dat klopt, maar dat wist ik eigenlijk al een beetje.. Als het een jongen zou zijn geweest was ik wel verbaasd geweest, maar net zo blij!

De kinderwagen hadden we al voordat ik zwanger was. Een keer via marktplaats kunnen kopen: heel compleet voor niet zo veel geld. Dus dat hebben we toen gedaan. Zelf ben ik (denk ik) meer van de draagdoek. Ik moet nog wel alles schoonmaken, dan zullen we eens zien of we snappen hoe alles werkt. Kantelen, draaien, knoppen en weet ik het wat nog meer.. Zal nog een hele toer worden voor wij normaal met die wagen een wandeling kunnen gaan maken :p

16. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    Op de Veluwe? Lijkt me mooi om daar te wonen! :)
    Wij wonen in Valkenswaard, kunnen alle kanten uit om te wandelen. Lijkt me heerlijk straks met Ukkepuk.

Ja, soms moet je gewoon doorwerken. Maar er zijn wel wat collega's die ook al in het begin van de zwangerschap gewoon maanden hebben thuis gezeten. Heel veel leerkrachten hebben wel het gevoel dat hun klas zonder hun niet (goed) draait en kunnen dat moeilijk los laten. Mijn LIO begeleidster was ook zwanger, en heeft tot het laatst doorgewerkt. Ze kon ook gewoon niet meer. Er waren allerlei complicaties tijdens haar bevalling (door stress omstandigheden). Gelukkig zit ik nog in een luxe positie dat als het niet gaat, ik me afwezig kan zetten en ik de druk niet voel van een klas.

Klinkt erg leuk, jullie kamertje :D Wij hebben afgelopen weekend de muursticker op de muur geplakt. Echt een heel leuk resultaat!
    IKEA heeft ook van die leuke spulletjes. Maar wij zijn al bijna klaar. Echt nog de laatste dingetjes. Ik heb afgelopen jaar van die wandkubussen gemaakt met kleurtjes als achterwandje. Die gaan we vandaag nog ophangen. Kunnen we al lekker gaan inrichten.

Ja dat kan ook inderdaad voor het bedje! Het is wel een groot ledikantje van ons. Maar het staat wel mooi in de kamer. Gelukkig hebben we een grote kamer, dus passen die grote meubels er wel in.

Ja, zo zaten wij ook in het begin. Ik heb het gevoel dat het een jongetje wordt. Mijn man ook. En ook echt iedereen waar we bij op visite komen die zeggen: Het wordt een jongetje. Iedereen heeft dat gevoel. Maar misschien komt het omdat wij zelf best sportief zijn, zitten niet graag stil. Ik ben geen "tutje", zeg maar :D En mijn man heeft alleen maar broers (2). Dus dan zijn mensen sowieso al een beetje bevooroordeeld.
    Maar inderdaad als het maar gezond is. Maar soms ben ik wel echt heel nieuwsgierig wat het nu echt wordt. Ik dacht laatst: "Het zou wel heel gaaf zijn als het straks een meisje wordt!". Dan heeft ze ons mooi verrast! :cool:
    Maar qua gevoel heb ik heel sterk dat het een jongetje wordt.

Owja, meisjes kunnen zeker bouwen en daar kun je ook mee stoeien. Ik was zelf zo'n meisje. Meer aan het voetballen, stoeien, rennen en ravotten. Ons pap en mam hadden hun handen vol aan mij. Het kan zeker :D

Apart hè? Dat je al zo sterk dat gevoel hebt en dat dat dan ook gewoon klopt!

Ja, wij hebben ook een aantal spulletjes via marktplaats (zoals de babyfoon, muziekmobiel - echt een kei leuke!, en een klamboe). Verder hebben wij echt de aanbiedingen in de gaten gehouden.

Owja.. die draagdoeken. Die zijn ook echt heel gaaf. Dan zitten ze echt heel lekker ingepakt zo tegen je aan. Lijkt me trouwens wel eerst even uitvogelen hoe je zo'n doek moet knopen, maar dat is met meerdere dingen.

Wij hebben de wandelwagen via babydump gekocht. Natuurlijk wil je die meteen uitpakken en goed bekijken :D zelfs mijn man is snel nu met dat soort dingen. Er zaten wel 100 van die verschillende knoppen in, hoe je de bak eraf kan pakken, of hoe je het onderstel kan inklappen, etc. etc. Nou wij zaten echt te klungelen met die knopjes. Mijn man zei: "We hebben alle twee HBO gedaan, en dan zie je van die tokkies rondlopen met dezelfde kinderwagen. Zijn wij nou dom?" ;) Maar het is met alles even kijken hoe het werkt. Veel oefenen.
    Ik heb ook al gehoord dat iemand voordat ze bevallen was al rondreed met de kinderwagen (om boodschappen te doen ofzo). Nou, of ik dat doe, dat weet ik niet helemaal, maar je zit er dan wel al in. Je weet hoe dat ding werkt.

Ja, ik ben nu alles aan het wassen en schoonmaken. De kast al van binnenuit. De kleren van Ukkie erin (gestreken). Ik strijk nooit, en nu strijk ik ineens zelfs washandjes :( Mijn man maakt er zo ook mooi gebruik van.. die legt zijn kleren er mooi bij :p

Gisteren trouwens weer naar de verloskundige geweest :D Alles was prima! Het hartslagje weer horen kloppen. Ik heb wel het gevoel dat hij (of zij) eerder gaat komen dan 20 mei. Dat heb ik heel sterk.
    Ukkie had wel al een hele flinke groei gemaakt. Hij zit nu wel bovengemiddeld. Ze kunnen al voelen hoe hij ligt. Echt heel grappig.

Maar nu moet ik wel geprikt worden op suiker (vanwege die sterke groei), maar daar heb ik nooit last van gehad. En met 31 weken (over 4 weekjes) een extra echo vanwege mijn placenta of die naar boven is verplaatst. Dus toch wel spannend. Ik hoop echt op een normale bevalling..

En vandaag 27 weken. Het derde en laatste trimester! Joeeeeeh :D:D Het wordt nu echt wel spannend en komt echt dichtbij.

17. mei2014mama

mei2014mama Actief lid

11 sep 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het leuke om je berichten te lezen :) Leuk om een beetje te kunnen kletsen met iemand die ongeveer net zo ver is. En wat jij zegt over dat je denkt dat je eerder dan 20 mei gaat bevallen: ik denk dat ik langer ga lopen dan 10 mei. Hoe het komt weet ik niet.. De verloskundige zegt elke keer dat ze gewoon netjes groeit en met de 20 weken echo zat ze overal precies in het gemiddelde. Maar mijn man denkt dat ze op 8 mei geboren wordt, we gaan het zien. Wie weet bevallen we dan nog wel op dezelfde dag ;)

Wij wonen best dicht bij het bos. En als we naar de hei willen rijden we daar met 10 min naar toe. Echt heerlijk, dat wordt inderdaad lekker wandelen straks! Lekker de deur uit met die kleine en hopen op een lekkere (niet te warme) zomer! De wagen moeten wij maar snel eens gaan ontdekken en schoonmaken. Vannacht droomde ik dat ik al bevallen was. Alles was wel goed, maar de kleertjes waren nog niet schoon en het matrasje zat zelfs nog ingepakt (en die moet 72 uur uit de verpakking, zit nu zo vacuüm verpakt zegmaar). Dus nu heb ik nog meer de kriebels om alles te gaan wassen en klaarzetten! In maart ga ik daarmee beginnen, dan ben ik toch nog wel ruim 6 weken van te voren klaar met alles :) Dus dat wordt films kijken tijdens m'n verlof.. hahaha. Of alles gewoon nog een keertje strijken. Voor m'n kleintje strijk ik gewoon lekker alles denk ik.. ik begin straks gewoon bij alles wat echt moet en zie wel hoever ik kom. Strijken vind ik vaak nog niet zo heel erg, zolang het geen ingewikkelde overhemden zijn, daar ben ik nog steeds niet goed in... Maar de hydrofielluiers ga ik wel doen: en dan mooi straks die kast inpakken. Nu is dat nog leuk. Over een half jaar smijt ik waarschijnlijk alles zo de la in met de gedacht: het is toch zo weer vies. Kleertjes niet natuurlijk, maar de rest wel :)

Nu ben ik ook wel benieuwd naar het geslacht van jullie kleintje.. Spannend is dat zeg! Maar voor zover ik het in m'n omgeving meegemaakt heb, klopt het voorgevoel van de moeder eigenlijk altijd wel, als er een voorgevoel is in ieder geval. Er zijn ook wel zwangere vrouwen die totaal geen idee hebben. Dat had ik aan het begin ook wel, maar ik werd steeds zekerder van dat we een meisje zouden krijgen.
    Ik zal eens kijken of ik wat foto's van de babykamer kan uploaden. Het is nog niet helemaal af, maar toch wel al een best stukje. Eens zien of ik dat voor elkaar ga krijgen :)

Heerlijk om het hartje weer te horen!! En de start van het laatste trimester... :) Leuk!! Spannend allemaal! Ik ga volgende week maandag weer naar de vk. En we hebben ook al een afspraak staan om over de bevalling te praten. Ben jij daar al mee bezig? Mijn zus is in januari bevallen en met haar heb ik er ook al over gepraat en daardoor denk ik over best veel dingen al na. Aan de ene kant goed, maar je weet natuurlijk nooit van te voren hoe het gaat lopen. Ik wilde eerste graag naar het ziekenhuis, maar nu eigenlijk niet meer. Het lastigste van alles vind ik die onzekerheid. Je weet niet wat er gaat gebeuren en wat je wel of niet nog kan na de bevalling en hoe erg de bende is tijdens de bevalling.. Wat ik wel weet is dat ik er niemand bij wil hebben van de familie. Mijn man en de mensen die er verstand van hebben, verder is niemand welkom :p
    Wanneer krijg je de uitslag van het bloedprikken? Dat duurt vaak een weekje toch? Ik moest prikken voor antistoffen omdat ik een bepaalde bloedgroep heb. Dus dan gaan ze kijken welke bloedgroep de kleine heeft en afhankelijk daarvan moet ik misschien nog een prik krijgen. Voor 30 weken dan een prik en na de bevalling.. hoop eigenlijk dat dat niet hoeft. Maar ben al lang blij dat het verder weinig invloed heeft op de bevalling (als het goed is).

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.395
    10.334
    113
    Wat grappig dat er zoveel in mei uitgerekend zijn! Ben zelf uitgerekend op 21 mei. Hebben jullie ook dat je meteen moe bent alleen al na 1 trap lopen, gelijk verzuring in de benen. ook snel weer voorbij maar vond het wel apart.
    Vorige week bij de verloskundig vonden ze dat de baarmoeder wel heel snel groeit zat al op 1/3 nx (gelezen dat het rond de 2/3 vingers boven navel zou moeten zitten) Krijg al eerder een groeiecho en moet volgende week bloedprikken op suikers.

19. mei2014mama

mei2014mama Actief lid

11 sep 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, na 1 trap ben ik wel even buiten adem, maar heb geen last van verzuring. Wij wonen in een appartement en hebben geen trap in huis, dat is wel erg fijn! Ook voor straks na de bevalling. De twee trappen omhoog naar onze voordeur liep ik eerder wel altijd, maar nu niet meer: lekker met de lift! Ik loop liever een blokje om dan een trap op :)

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.395
    10.334
    113
    die verzuring is ook niet altijd meer aan het einde van de dag.
    gelukkig maar dat je een lift hebt om boven te komen zeker wanneer je ook anders boodschappen mee moet nemen. straks ook fijn met de kleine!

Deel Deze Pagina