Ik wil geen echo...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mommydani, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bowie

    Bowie Actief lid

    15 jun 2007
    438
    0
    0
    Hmmm, verwarrend verhaal. Ik zou niet weten warom jij geen echo wil laten maken, als jij het niet weet, hoe moeten buitenstaanders dit dan weten? Maar ik zou inderdaad hulp hierbij gaan zoeken want als je reden is dat je niet wil dat mensen aan je zitten, nou meid, maak je borst dan maar nat! Hoe verder je in je zwangerschap bent, hoe meer mensen er aan je gaan zitten, wat dacht je van de bevalling zelf?
    En het lijkt me voor jou heel naar dat je merkt dat je man afstandelijk is sinds de zwangerschap maar je weet niet waarom en hij wil er niet over praten. Lijkt me een onhoudbare situatie, zeker als je samen leeft. Dus ook daar zou ik toch over proberen te praten want dit soort stress lijkt me niet gezond...
    Algemeen advies: probeer wat duidelijkheden voor jezelf en man te krijgen want op mij komt het allemaal zeer verwarrend over.
    Succes ermee!
     
  2. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik denk dat er meer aan de hand is, en dat je dat heel goed uit moet zoeken.

    Het is voor een kind heel belangrijk dat een ouder stabiel is. Zeker de eerst tijd schijnt zwaar te zijn, ook voor je relatie.

    Ik zou er eens met de huisarts over praten als ik jou was.

    En wat de echo betreft, gewoon doen. Jou kindje verdient de beste zorg, en die krijgt het alleen als er een zo goed mogelijk beeld is van de gezondheid van je kindje.

    Sterkte ermee!

    Linda
     
  3. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    het is zo iets moois meid om je kindje te zien spartelen, kan me er geen voor stelling bij maken dat iemand het niet wil.
    het komt bij mij een beetje over dat je het kindje niet wil/niet accepteerd.
    wat als je kleine geboren word wat dan ? straks ben je daar heel afstandelijk naar omdat je er tijdens de zwangerschap er geen band mee hebt gemaakt.
    lijkt mij dat je in een hele lastige situatie zit, praat er met je man/ouders/verloskundige wie dan ook er over .
    de verloskundige moet er ooit een keer naar kijken of het van binnen goed bezig is.
     
  4. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Ik snap je niet helemaal.

    Ik heb een vermoeden dat je geen echo wil, omdat je vriend afstandelijk doet. Een beetje om hem te pesten...zo van : Jij doet afstandelijk dan mag je ook je kleine niet zien op de echo. Zit hier iets van waarheid misschien in? Anders zou ik niet weten waarom je de echo niet zou willen.

    Begrijp me goed. Ik wil je niet aanvallen, maar dit gevoel krijg ik een beetje bij verhaal.
     
  5. mommydani

    mommydani Lid

    21 aug 2007
    13
    0
    0
    Nee, zo is het juist niet. Ik zou dolgelukkig zijn, als me mannetje serieus de echo zou willen zien, maar hij geef geen teken dat hij dat wilt en als hij het niet wilt zien, dan hoef ik het ook niet. Ik wil de echo zowiezo niet, ik weet niet waarom. Maar als me mannetje het wilt zien, dat heb ik hem ook gezegd, dan laat ik het doen. Ik voel mezelf wel verbonden om het kind, op me eigen manier, maar me mannetje is helemaal niet verbonden met het kind en hij doet er ook geen poging toe lijkt het wel.
     
  6. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    ik snap hier echt helemaal niets van


    zorg dat je het beste doet voor je kindje
     
  7. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Dus wat is nu eigenlijk je vraag?
     
  8. mommydani

    mommydani Lid

    21 aug 2007
    13
    0
    0
    Ik wou gewoon weten of meerdere mensen dat probleem hebben, dat ze geen of weigeren een echo te maken, meer niet...
     
  9. sylvia111

    sylvia111 Fanatiek lid

    10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    ik denk echt dat je serieus een probleem heb zowel met jezelf als je relatie.
    je moet maar eens terug lezen wat je zelf schrijft het is zo het tegenovergestelde steeds van elkaar.
    eerst zeg je dit:

    Het heeft niets met me mannetje te maken, dat hij zo afstandelijk is, daar zal hij zijn redenen wel voor hebben, dat weet ik ook niet. Daar wil hij ook niets over zegegen. De reden dat IK de echo niet wil laten maken, dat is een raadsel voor mij. Ik heb zoiets van als er iets fout gaat, dan merk ik dat wel. En ik liever geen mensen die aan me zitten. Mijn mannetje wilt juist dat ik een echo laat maken

    en dan dit:
    Nee, zo is het juist niet. Ik zou dolgelukkig zijn, als me mannetje serieus de echo zou willen zien, maar hij geef geen teken dat hij dat wilt en als hij het niet wilt zien, dan hoef ik het ook niet. Ik wil de echo zowiezo niet, ik weet niet waarom. Maar als me mannetje het wilt zien, dat heb ik hem ook gezegd, dan laat ik het doen. Ik voel mezelf wel verbonden om het kind, op me eigen manier, maar me mannetje is helemaal niet verbonden met het kind en hij doet er ook geen poging toe lijkt het wel.
     
  10. mommydani

    mommydani Lid

    21 aug 2007
    13
    0
    0
    Sorry, laat maar.
     
  11. sylvia111

    sylvia111 Fanatiek lid

    10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    ik bedoelde het niet als aanval maar je moet zelf inzien dat het allemaal een beetje raar is en dat je er een oplossing voor moet zoeken.
    dit is voor jouw ook geen makkelijke situatie, je moet er over praten en mischien is dit niet de juiste plek om zulk soort dingen te bespreken we zijn hier allemaal zwangere vrouwen die heel erg blij en gelukkig zijn en het niet kunnen begrijpen dat je geen echo laat maken, om geen rede (niet duidelijk voor mij)
    ik denk dat je het beter met een profesoneel iemand kan bespreken.
    ik hoop wel dat je er wat aan laat doen zowel voor jou als je baby.
    voor je het weet is je baby er en dat zou niets mooier zijn dan dat dit wat je nu heb een eind heeft en dat je geniet van je baby!

    sterkte
     
  12. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Er zijn meer vrouwen die geen echo willen hoor!
    Die zegge hoe het ook is met het kindje we willen het toch!

    Echo's zijn niet de belangrijkste onderzoeken...zolang je je bloeddruk enzo maar wel in de gaten laat houden moet je doen wat jou goed lijkt!
     
  13. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Vroeger hadden ze helemaal geen echo apparaaten!
    Mijn oma en moeder moesten het ook zonder doen, zelfs een vriendin, dr oudste is 12 jaar, heeft ook geen echo gehad.
    Het is meer van de laatste tijd.

    jessica
     
  14. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Mensen die geen echo willen hebben daar een duidelijke reden voor.

    Eerst zeg je.. mijn vriend wilde de echo maar ik niet en de verloskundige was daar niet blij om.

    Later zeg je als mijn vriend duidelijk aangeeft dat hij een echo wil, doe ik het.

    Ik blijf bij mijn idee hierover...
    en jij baalt enorm van je vriend.

    Misschien moet je eens goed met hem gaan praten.
    Wie weet steekt er veel meer achter zijn afwijzende gedrag en ik zou vragen hoe hij over jullie relatie nu denkt.
     
  15. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    wat ontzettend rot dat niemand voor jou gevoel echt blij is met je zwangerschap. Ben je er zelf wel echt blij mee? ik vraag dit omdat je misschien wel geen echo wilt omdat je bang bent dat je je gaat hechten aan je ukkie in je buik, terwijl mensen om je heen niet op je zwangerschap zitten te wachten.
    Hoe dan ook, doe wat jij wilt en wat jouw gevoel je ingeeft. Sterkte ermee!
     
  16. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Eerder schrijft ze dat het kindje hartstikke gewenst is en dat ze zelf heel blij is met de zwangerschap.
     
  17. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    tja, dan begrijp ik het ook niet helemaal eerlijk gezegd. Wat ik net als de anderen hier denk is dat je idd goed met je man moet gaan praten, want het gaat wel om een kindje in je buik, die, zoals jezelf zegt, wel gewenst is.
    Ik hoop in ieder geval dat je achteraf geen spijt krijgt van het feit dat je (nog) geen echo hebt laten maken.
     
  18. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dat klopt niet helemaal dat de echo van de laatste tijd is.
    mijn buuf was bij de vk hier de eerste die een echo kreeg en dat is alweer 16 jaar gelden, dus echt van de laatste tijd is het niet.
     
  19. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Tja ik denk ook dat er meer aan de hand is wat dat weet alleen jij denk ik,ben je er pas net achter dat je zwanger bent of weet je het al vanaf het begin,want als je het al weet neem ik aan dat het kindje gewenst is anders ben je nu namelijk een beetje te laat.
    Meschien is de interesse van je vriend niet zoals jij zou willen dat ie is,maar ik begrijp ook dat ie wel mee is geweest naar de verloskundige en hij die echo wel wilde,wilde jij hem meschien niet om hem een beetje dwars te zitten zo van nou normaal geen intresse dan nu ook niet.
    Zoals al eerder iemand vertelde normaal gesproke kan een vrouw niet wachtte op een echo en zou ze die iedere keer wel willen.Maar meschien dat je op je besluit terug komt en het hummeltje in je buik ziet en dan ook zelf helemaal omdraait zoals jezelft zegt het is gewenst.
    Ga eens met je vriend praten over je gevoelens als dat mogelijk is en anders met iemand anders die je vertrouwt probeer er uit te komen.
    Veel succes en geniet van het wondertje wat in je groeit.
    groetjes jeslin
     
  20. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Er zijn zat mensen die geen echo willen, om bijv. religieuze redenen. Prima, moeten ze zelf weten.

    Maar jij zegt dat je zelf niet weet waarom.
    Zou je het jezelf dan kunnen vergeven als er complicaties optreden met alle gevolgen van dien, die met een echo voorkomen hadden kunnen worden?


    Linda
     

Deel Deze Pagina