Ik wil geen echo...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mommydani, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommydani

    mommydani Lid

    21 aug 2007
    13
    0
    0
    Ik weet vanaf het begin al dat ik zwanger ben.
     
  2. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik vind het alleen vreemd dat je niet weet waarom je geen echo wilt.
    er zal toch een reden voor zijn lijkt mij.
    maar ja het is jou keuze, ik vind het heerlijk om me kleine te zien spartelen in me buik, van mij mogen ze het elke keer wel laten zien.
    je weet niet wat je mist het is zo iets moois.
     
  3. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik wilde heel grag zwanger worden en toen ik het was, was ik de eerste weken ook helemaal niet blij. Ik zat niet op een roze wolk, was alleen maar bang. Mijn partner was in het begin ook niet zo betrokken want hij kon zich er nog weinig bij voorstellen. Rond de 19 weken ging bij mij het zonnetje schijnen en voelde ik me ook echt blij.

    misschien heb je gewoon last van je hormonen, je hoeft niet perse door het dolle heen te zijn. sommige mensen worden gewoon depri
     
  4. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    ik vind het ook een beetje vreemd hoor,maar zo heeft iedereen zijn redenen.
    maar hoe weet je dan dat je 15 weken zwanger bent ?
    mischien ben je wel verder of korter zwanger
    ikzelf zou wel een echo laten doen alleen al om te bepalen hoever je bent.

    groetjes sandra
     
  5. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    misschien zijn het er 2..;)
     
  6. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Ja maar eerder verteld ze ook dat ze dat gefriemel aan haar buik niet wil en dat ze geen mensen aan haar willen hebben zitten.

    Maar iedereen weet dat als je zwanger bent je keer op keer aan je moet laten zitten!
    IEDERE controle word er aan je buik gevoeld... je kan eventueel inwendige onderzoeken krijgen als daar een reden voor is... en dan natuurlijk over de bevalling niet te spreken!
     
  7. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hallo Dani...

    Zou het kunnen zijn dat je misschien een prenatale depressie hebt..? Dat zou natuurlijk ook kunnen, je klinkt iig. behoorlijk door de war... En ik snap dat je eigenlijk Lotgenoten zoekt in plaats van verwijten of mensen die jou juist helemaal niet snappen !
    Maar misschien zou je eens met je h.a. of v.k. kunnen praten !
    Ik hoop dat je eruit komt met je vriend en met jezelf vooral.. Ik zeg alleen wel dat een echo heel bijzonder is en dat je misschien angstig bent ervoor, is ook logisch, je weet ook niet wat je allemaal te wachten staat en je zit in een moeilijke situati, maar misschien als je het probeert denk je er ineens anders over!

    Heel veel sterkte, -xxx-
     
  8. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik vind het heel verdrietig voor je dat niemand er blij mee is terwijl jij dat zelf wel bent.
    Over de echo denk ik dat ik wel weet waarom je het niet wilt,
    zou je er misschien over na kunnen denken hoe het is om een heel goede vriendin mee te nemen naar de echo, zodat er iemand bij je is die vertrouwd voor jou is,
    je kan dan tegen de verloskundige zeggen dat je zelf de echo niet hoeft te zien als je dat eng vindt, maar dan kan de verloskundige in elk geval kijken of alles goed is, ze hoeft alleen maar met een apparaatje over je buik te voelen, dat is alles, ze raken je niet eens aan met handen
    ik zeg expres een vriendin mee te nemen, want ik heb ook het idee dat jij en je vriend helemaal op een andere lijn zitten op het moment,
    dus is een heel goede vriendin of zus of zo denk ik beter,
    denk er eens over na, maar laat het niet te lang duren

    heel veel sterkte met alles, ik hoop echt dat je je gauw wat beter zal voelen
     
  9. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Hey mommydany,

    Er zijn wel meer mensen die om bepaalde redenen geen echo nemen, maar die hebben er vaak een religieuze reden voor, maar omdat ze het niet willen? Eh tja, je bent iig de eerste van wie ik dat hoor...

    Ieder zijn keuze, maar stel nou dat er wat mis is?
    Zou je dat niet willen weten?
    Dan kan het en levensgevaarlijk voor jou zijn en voor je beeb, of stel in het ergste geval dat je een kindje bij je draagt die niet levensvatbaar is?

    Je geeft aan dat je het gevoel hebt dat je vriend er niet blij mee is, weet je zijn redenen waarom?
    Of is het meer een gevoel? Voel jij je teleurgesteld omdat hij niet direct enthousiast was?
    Want vaak hebben mannen zoiets van, ik zie het wel als het er 1maal is, dan is het tastbaar/werkelijk...

    Je schrijft dat hij nog 2kinderen heeft, is dat misschien een reden?

    Je geeft aan dat je vriend juist wel wil dat je een echo moet hebben, dan lijkt het mij dat hij op de een of andere manier zich wel bekommerd om je kindje...

    Kun je daar niet met hem over praten?

    Ik wil je hoe dan ook sterkte wensen, en dat je een mooi en gezond kindje krijgt.

    Veel liefs Marieke..
     
  10. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    dat gevoel heb er ook een beetje bij moet je ik je heel eerlijk zeggen,, eerst zeg je sit en dan weer totaal wat anders..

    ik zou tog egt een echo maken... er zit gewoon een heel klein wondertje in je buik... weet je hoeveel mensen er geen kinderen kunnen krijgen! dus geniet ervan... en praat met je vent... je moet er samen uitkomen als het goed is tog?
    je hebt niet graag dat mensen aan je zitten dan wens ik je heell veel suc6 met de bevalling... want het moet er tog egt uit...
     
  11. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik vind dat deze zin er hier helemaal niet toe doet!

    Verder vind ik het not done om de topicstarter te verwijten dat zij geen echo wenst, zij beslist toch zelf wat ze wil of niet?
    Wat ze eerst wil is steun en blijdschap van anderen.
    Vroeger bestonden deze apparaten nog niet en kon niemand de baby zien totdat het werd geboren. Nu is het not done en vreemd als je geen echo laat nemen.
     
  12. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Vind het een beetje een vaag verhaal.. Er mag niemand aan je komen en toch ben je zwanger..
    Wel niet wel niet.. Tja vind het een beetje een vreemde situatie,

    Meid, doe wat je zelf wil... WIl je het kindje, prima.. Wil je geen echo, ook prima.
    Er zijn genoeg vrouwen die hun zwangerschap geheim houden en nooit voor controle gaan..
    Dus krijgen ook geen echo's, hoevaak zijn er mensen onbewust zwanger en bevallen van een kind zonder ooit ergens op te letten, laat staan een echo..

    Het is jou keus.. De wetenschap heeft een echoding uitgevonden, hadden ze vroeger ook niet..
    Wat maakt het uit..

    Doe waar je je goed bij voelt en dan zal alles goed komen.
    Stel het gaat wel mis, en je denkt van Goh had ik die echo maar laten doen..
    Hoeft niet, een echo kan je kindje niet redden, als het misgaat gaat het mis, mét of zonder echo!

    Maar komt allemaal goed
     
  13. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    ja dit ben ik met je eens
     
  14. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Meid wat erg voor je dat je in een situatie zit en je weet niet wat je wilt.
    Maar ik kan mij er ook niet veel bij voorstellen. Ik vond de echo's 1 van de mooiste dingen in deze zwangerschap (op de trapjes van me kindje na).

    Maar ik denk dat het er niet om gaat of je wel of geen echo wilt laten maken. Het gaat erom dat jij je prettiger en beter gaat voelen in deze zwangerschap. Ik hoop dat je man echt bij gaat draaien en dat jullie alsnog samen kunnen genieten van jullie kindje in je buik.

    Ik hoop dat jullie eruit kunnen komen samen. En anders praat er over met iemand!

    Heel veel succes meid! En denk aan jezelf en aan je kindje!

    Veel liefs, Kiss
     
  15. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    mommydani, mag ik vragen hoe oud je bent en of dit jou eerste kindje is?
     
  16. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    ik bedoel die zin dus helemaal niet vervelend jahh... ik wil alleen meej er meej zeggen dat ze toch ervan met genieten.... er zijn mensen diej het graag willen en niej kunnen.. wat ze met de echo wil is natuurlijk helemaal aan haar zelf...
     
  17. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi dames

    ik denk niet dat we hier nog een reactie krijgen.
    maar goed ze zal het zelf wel weten wat ze wil.
    alleen ik zou wel een echo laten maken.alleen al om te kijken of het goed gaat met de kleine.

    groetjes sandra
     
  18. mommydani

    mommydani Lid

    21 aug 2007
    13
    0
    0
    Ik ben 26 jaar en het is inderdaad mijn eerste kindje.
     
  19. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    @Mommydani

    Nu je deze reacties hebt gelezen, denk je er nu anders over?

    Heb je nog gesproken met je vriend hierover?
     
  20. mommydani

    mommydani Lid

    21 aug 2007
    13
    0
    0
    Ik heb inderdaad gesproken met me vriend hierover, en ik heb hem dit ook allemaal laten lezen, dus hij weet hoe ik me voel nu precies. Ik ga het dan toch maar laten maken denk ik woensdag, hoewel ik er zelf niet blij mee bent, maar me mannetje wilt het graag en het is ook veiliger voor die kleine en daar doen we het tenslotte voor. Dus ik ben half over de streep.
     

Deel Deze Pagina