Ik snap je wel een beetje. Althans, niet van mij uit. Maar mn vriend leerde mij kennen met 2 hondjes (en een kind en een heleboel andere huisdieren) een van die honden (mops) is een aparte. Hij heeft een flinke lijf lucht en om onverklaarbare reden plast die steeds vaker in huis. Wij zijn net verhuisd dus allemaal nieuwe dingen en dan is dat niet leuk! Hij zegt ook wel is dat die hem zo naar t asiel zou brengen. Maar ik weet dag diep in zijn hart hij dat nooit zou doen, al is het maar zo dat het mijn hart zou breken. En ondanks alles doet die stinkend zn best om het leuk te maken voor mijn hondjes! Maar hij heeft nooit iets met honden gehad en is echt een katten mens!
Hier ook zo met de kat. Kon dat beessie wel eens achter het behang plakken met al die haren overal. En mevrouwtje lag ook nog eens vaak op andere plekken ineens, dus nóg meer harige dekens/stoelen etc. Het hoogtepunt kwam toen onze zoon net geboren was en zijn rompers zaten steeds vol met kattenharen. Er viel niet tegenop te stofzuigen. Nu zijn het beste maatjes en boeien die haren mij niet meer. Ik ga echt geen 3 keer per dag stogzuigen, vind 1 keer prima Misschien ook stukje hormonen/nesteldrang en een tikkie spanning voor een nieuwe fase.
zeker perzik! @ Josie: ik merk wel dat het tijdens mijn momenten in de zwangerschap heftiger is, dit gevoel. vooral in het begin had ik het, en nu lijkt het wel. de laatste loodjes.... vagans; lijkt wel een beetje op ons verhaal, maar dan omgedraaid inderdaad jazeker mango 88: denk zeker dat spanning meespeelt en nesteldrang.. fijn, herkenning! ben nu wel elke dag aan het stofzuigen, dat deed ik hiervoor écht niet!
Je bent wel eerlijk en ik zal je niet afvallen, maar ik herken het niet. Ik had twee hondenkinderen toen mijn mensenkind kwam; geen makkelijke honden; opvangers uit het buitenland, heb er alles aan gedaan om ze minder angstig en goed sociaal te krijgen. Misschien kun je je man vragen wat meer tijd en aandacht te besteden aan de hond nu jij hoogzwanger bent en dat je opbreekt.
ps zie nu ook wel dat mijn openingsverhaaltje bestwel "pittig" is, als ik het zo teruglees ach ja, soms lopen de emoties hoog op in je zwangerschap he ben nu alweer wat milder dan een 45 min geleden. gedeelde smart...
@ beatissimam: ja, hij doet ook al wel wat meer met de hond, mijn man. probleem is dat we ook samen een bedrijfje hebben en dat hij dat nu óók alleen moet doen, omdat ik natuurlijk met "verlof" ben nu. dus soms moeilijk om dit "ook nog" op zijn schouders te leggen. dan ga ik toch helpen waar ik kan, als ik zie dat hij ook zo veel doet. terwijl het me eigenlijk te veel is.. dus lopen we beiden op ons tenen en dan krijg je dit soort gevoelens...
Gelukkig niet zeg... Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn man al een hond had.. Ben echt geen honden liefhebber.. Al dat gedoe, uitlaten, kammen, aandacht geven, spelen, kost veel geld, huis onder de haren etc... Pfff kan me enigszins indenken hoe je je voelt... Sterkte en succes ermee
Ach dat moet er soms even uit toch. En dan kan het wat ernstiger klinken dan dat het is. Kan me wel wat bij je gevoelens voorstellen Beetje jammer van sommige reacties weer. Zijn zeker allemaal lid van de Partij voor de Dieren en familie van de Paus ofzo. Uit vooral lekker je gevoelens, gedeelde smart is halve smart Succes met je bevalling en ga lekker van jullie kindje genieten!
Ik vind je openingspost helemaal pittig. Integendeel zelfs. Toen ik het las, voelde ik meteen respect voor jou. Ik zou zelf niet zo betrokken zijn geweest bij een hond waar ik niet voor gekozen had maar jij bent dat wel. Is een schouderklopje waard!
Nou sorry hoor maar als ik verliefd zou worden op een man die echt hondengek is dan zou ik hem inderdaad laten lopen.. Moet er niet aan denken om voor altijd een hond in huis te hebben. Gelukkig heb ik niet zo'n man getroffen en ben ik verliefd geworden op iemand die er hetzelfde over denkt als mij
Hier heeft vriend de hond bij mij cadeau gekregen. Hij gaat door het vuur voor dit beestje. Dus sorry... Herken het niet. Beestje is al oud zeg je. Dus je weet dat dit niet voor jaren meer gaat duren.
Mijn vriend kreeg mijn kat er ook bij. Hij heeft er ook niks mee en is ook nog eens allergisch voor hem. Hij vraagt regelmatig of we hem aan de chinees mogen verkopen Zelf ben ik echt een dierenliefhebber dus van mijzelf uit herken ik het niet. Maar wel eerlijk van je.
Ik ben zelf een enorme honden liefhebber. Maar op dit moment zorgen en we door omstandigheden voor de dieren van vrienden en ja dat is zwaar! Dus snap best dat je het door je hormonen nu wellicht soms wat anders ziet. Hoop dat je man je wat meer kan helpen als jullie baby geboren is!
he ts, jij zegt dat jullie hond aandacht wil als jij volzit van dingen en de ruimte niet hebt wrs voelt je hond dit aan en komt hij jou troosten...honden voelen emoties van hun "roedelgenoten"heel goed aan..... misschien helpt het je dit te bedenken als je hond bij je komt op die momenten.... ik vind sommige reacties ook erg pittig en makkelijk scoren, vind je o.p. respectvol..... denk ook dat je hormonen je niet helpen momenteel..... sterkte !
+1. In Spanje worden honden al vaak de deur uit getrapt ( sorry maar het is zo , ik heb zelf in het paws asiel gewerkt daar ) Ik vind het gewoon zielig voor de hond van je vriend!
Zeker bij een hond snap ik het echt wel. Daarom hebben wij hier drie katten rondlopen . Die laten zichzelf buiten en vragen minder werk. Bovendien hebben wij er hier met zijn twee voor gekozen om die katten in huis te halen. Als één van ons twee huisdieren niet zag zitten, dan hadden we er geen. Mijn zus had een hond, is op de duur gaan studeren (en uit huis gegaan) en alle zorg komt dus al jaren bij mijn ouders terecht. Die zeggen toch ook "nooit meer", net door de tijd die je eraan kwijt bent. Ze hebben er zich bij neergelegd dat ze ervoor blijven zorgen tot het beestje sterft (ze is intussen 15 jaar oud), maar daarna komen er toch echt geen nieuwe huisdieren in huis. Tuurlijk zal mijn moeder de hond missen, maar elke dag twee keer geen wandelen bovenop een fulltime job 6 op 7, eten geven, het beestje nooit te lang alleen kunnen laten, ... naast alle medische zorg, kapper, zorgen voor vakantie-opvang, ... (haren valt gelukkig mee bij haar ras) is haar op de duur echt wel veel werk.