Hi Conejita. Wat een opmerkingen krijg je terug zeg pff. Zelf een enorme hondenvriend (heb er 2) en toch snap ik je punt. Het is veel werk en je moet er wat mee hebben. Helemaal nu er een nog grotere zorg (kindje) bij komt kan eht veel zijn. Fijn dat je ondanks dat je de klik mist met de hond alles voor hem doet. Sommige 'hondenliefhebbers' laten een hond neit verder dan de achtertuin. Hopelijk komen jullie er uit. Natuurlijk hoop ik dat jullie labrador fijn bij jullie mag blijven. Succes met de laatste loodjes van je zwangerschap. Misschien nog een tip voor het schoonmaken. Wij hebben een robot stofzuiger aangeschaft. Deze zet ik aan als ik ga wandelen met de honden en dan is de woonkamer haar en zand vrij als ik weer thuis kom. Wel elke keer na gebruik de stofzuiger schoonmaken i.v.m. de haren. Als ik zou willen kan ik er ook een natte doek op vast maken zodat ie dweilt (nog nooit gedaan) Vind het heerlijk. natuurlijk moet ik nog wel eens vegen, maar het is een stuk minder.
Idd mag ook wel eens wat van gezegd worden.. TS doet haar best voor de hond ondanks dat de klik er niet is en die klik kun je nou eenmaal niet even tevoorschijn toveren.. Er zijn zoveel gevallen van mensen die maar honden aanschaffen en dan later tot de ontdekking komen geen tijd voor de hond te hebben! Of de hond is toch anders dan ze hadden gehoopt, dus de hond gaat weg en er komt een nieuwe.. Of zoals ik hier altijd iemand zie lopen; 50 meter, hond plast? Mooi, hup weer naar huis! Omdat ik knettergek ben op dieren kan ik dat niet van een ander verwachten.. Ook ik heb hier wel eens mensen over de vloer die niks met honden hebben, dat is nou eenmaal zo.. Ik zeg; RESPECT! Je doet je best.. En ook ik loop hier thuis wel eens te mopperen door al die haren, of hij heeft weer eens in een vieze stinksloot gezeten of ik kan geen oppas vinden als ik eens een hele dag weg ga..Of hij graaft weer 1 van mijn vaste planten uit omdat daar weer een kat heeft gezeten.. Nu ga ik die vieze natte stinkhond met zijn lekkere bekkie es ff onder de tuinslang doorhalen, want hij heeft weer in zo´n heerlijke vieze sloot gezeten
Helemaal mee eens. TS niks van aan trekken van de harde reacties die hier naar voren komen, je hebt je gal hier even gespuugd en je zorgt gewoon hartstikke goed voor dat beestje als ik jou verhaal zo lees
Yup ook schuldig. Vriend en ik zeggen ook papa en mama tegen de kat, tsja je moet wat he als er geen kind komt. We zijn dan wel vreselijk maar doen niemand kwaad verder.
Ach das een persoonlijke mening van iemand, dan ben je het gewoon oneens. Moet kunnen.. Lekker doen waar jij achter staat.. En fijn dat je een poezen"kind" hebt
Je bent niet achterlijk en niet vreselijk. Je houd gewoon zielsveel van je beessie. Maar als je er logisch over nadenkt, weet je zelf toch ook wel dat het geen echt kind is Het is niet te vergelijken met een "echt" kind. Alleen is dit lieve diertje hetgeen wat nu het dichtst in de buurt komt en voelt het voor jou alsof jij je moederliefde kan geven aan je huisdier. Niks mis mee. Maar op het moment dat een moeder haar beklag doet over het feit dat haar kind niks meer eet of niks lekker vind en jij zegt terug dat jouw kat ook haar brokjes niet goed eet, kan je scheve gezichten verwachten. Ik denk dat iemand dat bedoelde met "je kan een kind niet met een kat vergelijken". Je kan heel veel liefde voelen voor een dier, maar het is net niet hetzelfde Desalniettemin mag jouw kat heel blij zijn met zulke baasjes, geen twijfel over mogelijk dat de kat zeer geliefd is. Mooi toch, dat ze zo'ngoed huisje heeft! (btw, ik snap je gevoel goed hoor, ik werd ook moeilijk zwanger en ik vulde dat gemis ook op met liefde voor de kat) Ontopic; TS heb je het er al met je partner over gehad?
het was eigenlijk wel een fijne huilbui. er zat natuurlijk meer achter. en nu is het eruit maar bedankt voor je woorden
ik zelf heb ook katten, ik heb er voor gekozen, maar gek van ze word ik uiteraard ook weleens, dus dat is heel normaal hoor, of je nu wel of niet voor ze heeft gekozen, wat betreft de mensen die over de gemene reacties spreken, die vind ik erg mee vallen, ik had de hele topic vol verwacht, als je zulke onderwerpen aansnijdt kan je dat gewoon verwachten helaas
Thanx. ik ben nou eenmaal een verzorgend typ en pak de dingen aan. alleen soms heb ik het éven gehad.
nee hij gaat écht niet weg hoor. dat zou ik nooit vragen van mijn man. en ik heb best oké momenten met het beest, het is een goedzak en soms moet ik ook wel om ´n lachen. hij kan er heel gek bijliggen bijvoorbeeld jaaa zo´n stofzuiger heb ik ook gezien! ga eens rondkijken daarvoor. goed plan. bedankt!
ik wou idd al zeggen dat ik niet hoop dat je straks ook zo over je kind praat als het even tegenzit en alles je te zwaar valt. :S
ik hoor wel vaker vrouwen zeggen dat het zwaar is hoor. slapeloze nachten, kinderen die huilen van eczeem, etc. maar dat het het wel waard is. uiteraard van een kind word ik gelukkig, van een hond niet. moeilijk te begrijpen blijkbaar voor sommigen hier
Wat vervelend, heb je dit al eens besproken met je man? Misschien kan je een hondenuitlater regelen voor straks? Dat dat je misschien wat meer rust geeft? Wij hebben onze honden verkocht omdat ik het niet meer trok alhoewel ik er wel voldoening uit haalde maar het was gewoon teveel ook hadden ze extreem veel energie en gingen voor de kinderen elke dag naar het bos dat ging gewoon niet meer. Misschien kan je maar zo denken de hond is al wat ouder, daarna komt er geen hond meer enzovoort? Ik snap t wel hoor, een hond is veel zorg, en nog extra veel zorg als je het niet leuk vindt.