ja, hij is wel wat ouder en heeft gelukkig nu aan korte rondjes genoeg. wel wat vaker, vanwege zijn plasprobleem. mijn man doet wel meer nu. en we gaan in een benedenwoning wonen, dus ben je sneller buiten (nu lift nemen). maar ik ga wel op de uitkijk voor misschien een buurttiener die een extra zakcentje kan gebruiken. ook al is het maar een paar keer week.
Dat van die tiener in de buurt is een goed idee! Er zijn er vast die dat leuk vinden om te doen en zo toch iets bij kunnen verdienen. Ik heb zelf een hond en zou 'm voor geen goud kunnen missen. Maar ik begrijp je wel; jij hebt hier niet voor gekozen, dus snap wel dat je er van baalt. Fijn dat je man meer doet met de hond, zodat er wat minder zorg op jouw schouders terecht komt. En verder is het helaas zoals het is.
Heb enkel de eerste en laatste pag gelezen... En ik kan volledig in TS haar standpunt inkomen. M'n schoonouders en moeder hebben een hond (mijn moeder had er niet voor gekozen, maar "gekregen" van m'n broer die te weinig plek had voor de hond - geadopteerd uit Spanje en wijsgemaakt dat het een klein hondje zou zijn maar bleek een sloeber van nu 35kg...). Overal waar ze naartoe gaan, is het rekening houden met de hond. Kan ie mee, tijdig terug thuis om eten te geven, wat met vakantie (vriend en ik gingen indertijd 2 weken in het huis van m'n SO wonen om op de hond te letten, maar vond het allesbehalve, want het is niet mijn huis en heb er niks). Ik heb 2 kinderen, en van kinderen kan ik accepteren dat ze mijn levensritme en doen en laten (deels) bepalen, maar van een dier - hoe schattig, lief, etc ook -niet.
aleen begin gelezen. nou hond naar de trimsalon,en uitlaatdienst inschakelen!! straks als de hormoontjes minder worden word het hopelijk beter. hoop wel dat die oude lobbes zijn oude dag bij jullie mag slijten. overal is een oplossing voor!
haha ik weet heel goed dat je die twee niet kunt vergelijken,het is meer een surrogaatkind zullen we maar zeggen totdat we hopelijk ooit een echt kind krijgen. Maar bedankt voor je lieve berichtje,ook van de andere meiden hier. (Nora)
Meid trek het je niet zo veel aan wat sommige hier zeggen. Je mag je gevoel uiten. En ik snap je hoor. Mijn partner heeft 2 katten. En die had hij al vanuit zijn vorige relatie. Natuurlijk blijven de katten gewoon, maar ik word echt moe van al die haren! Ik heb ook gezegd.... hierna komt er geen dier meer in huis. Daar hebben we het gewoon veel te druk voor. Ik kan niet elke dag stofzuigen omdat ze weer op de bank liggen en er gelijk allemaal plukken haar op ligt. Maar goed. Sommige dames zijn nou eenmaal dierenliefhebbers en als je dan zegt een beestje niet te willen dan krijg je dat gelijk over je heen.
tuurlijk! Mijn "zogenaamde niveau" komt voort uit het feit dat ik na de helse bevalling van de oudste verwacht had op een mooie roze wolk te mogen zitten, maar in plaats daarvan werd het een gigantische zwarte donderwolk. Ik weet er dus alles van hoe het voelt als het even teveel wordt. en toch probeer ik in alle macht zo positief mogelijk te blijven.
Hou nu toch eens op kinderen en honden te vergelijken. Kinderen worden niet gelukkig als je ze als hond benaderd en een hond wordt niet gelukkig als je m als kind benaderd. Honden en kinderen hebben andere behoeftes simple as that. Voor de dames die geen kinderen kunnen krijgen benaderen hun dieren nog steeds als dieren. Je stopt volgens mij nog steeds niet je hond in de autostoel als je in de auto gaat. Je hond brengt niet de eerste tijd door in een wandelwagen. Dat je meer van je hond houd is logisch. Maar dan nog kom je tegemoet in behoeftes. Ik.blijf het jammer vinden dat ts haar gevoelens even kwijt moet en dat ze meteen afgeknald wordt. En dan nog wel.afknallen met argumenten als "hoop niet dat je straks ook zo over je kind denkt" werkelijk waar halen jullie het lef vandaan.... Ik ben de grootste hondenliefhebber die er is maar ook ik heb bij mijn ene hond wel eens gedacht "jemig waar ben ik aan begonnen" just shoot me...!!
Ach ik plak mijn kinderen af en toe maar wat graag achter het behang en dan het liefst meteen de kat erbij..... Zo te zien mag je nu niets meer benoemen, de een heeft het zwaar met een hond, terwijl de ander het met 4 honden heerlijk heeft en het helemaal niet zwaar vind. Daar zijn we allemaal verschillend voor, het zou maar saai zijn als we allemaal hetzelfde waren. TS uit alleen haar frustratie.. Als het je irriteert, staan er toch nog genoeg andere topics om op te reageren? -.-
nooit geweten dat zo´n topic een heel eigen leven gaat leiden ja, met man over gehad. ik vertelde hem ook dat ik mijn hart hier gelucht had. hij begrijpt het wel van mij. hij neemt me hierin wel serieus alhoewel hij wél zo gek is op zijn hond. ik denk dat ik straks in mijn nieuwe buurt echt op zoek ga naar een hondenuitlaattiener
Die zijn er vast genoeg... Huppa oproepje op marktplaats paar euro per keer en jij hebt het makkelijker... Maar oh wee als je het hier noemt dat je niet zielsveel van je hond houd. Och dan zijn mensen op hun tenen getrapt...
Ik hoop voor je hond dat hij zich wel geliefd voelt bij je.. Ik bedoel als jij hem zo niet wilt.. Dat voelt zon beestje. En dat is best erg!
Dit is wel een beetje mosterd na de maaltijd hoor...Je hebt toch wel gelezen wat TS allemaal voor de hond doet? Er zijn veel mensen die wél bewust voor een hond hebben gekozen en waar de hond het lang niet zo goed heeft als bij TS. Als ik het verhaal zo lees weet ik zeker dat ze de hond goed verzorgt en dat hij een plekje in haar hart heeft. Heel het forum staat vol met vrouwen die wel eens balen van hun vent, of hun eigenwijze kinderen. Die mogen ook gewoon blijven hoor Ik hou ook van mijn zoon, mijn man en van de kat. Maar ik kan ze ook allemaal af en toe wel eens achter het behang plakken. In willekeurige volgorde. Menselijk toch? Helemaal als je al zover in de zwangerschap bent al TS.
Omg.. Wat een gezeur... Ik zou ook niet blij zijn als ik een man trof met hond! Ik word al gek van de honden van mijn vader! Respect voor je dat je toch zo goed voor de hond zorgt!