Wie is hier ook ZZP'er en krijgt binnenkort een uitkering voor zwangere zelfstandige? Hoelang van tevoren moet je dit aanvragen en vanaf hoeveel weken heb je recht op de uitkering?
Hoi ik ben ook een zzper. je kunt de uitkering nu al gaan aanvragen dan krijg je binnen 8 weken de bevestiging van wat je wordt uitgekeerd aan geld Dus dat is wel erg fijn om alvast te weten. Dan kun je kiezen uit 6 weken vooraf en 10 weken erna of 4 weken vooraf en 10 weken erna. Die 10 weken erna is dus zowiezo altijd en dan is aan jou de keus of 4 of 6 weken vooraf. Je kunt de uitkering aanvragen met een speciaal gedownloade invulformulier die je kunt vinden op de website van uwv je moet dan de zez uitkering hebben.
Kan je ook een zwangerschapuitkering als zelfstandige krijgen als je minder lang verlof neemt? Ik ben namelijk gastouder vanuit een eenmanszaakje en ik vind het niet nodig om zolang verlof te nemen. Anders zadel ik de ouders van mijn gastkindjes ook zo met een groot probleem op. Weet iemand dit?
ik heb geeneens verlof opgenomen bij de eerste heb 2 weken mogen bijkomen daarna stapelde het werk zover op dat ik niet meer thuis kon niksen.. deze keer hebben we hulp ingeschakeld zodat ik hopelijk wat langer thuis kan blijven , ik weet nog niet of ik wel een uitkering aanvraag ik spaar het toch liever zelf de vorige keer ook niet gedaan..