De titel zegt het al: ik poets me ene ongeluk sinds we een nieuwe badkamer hebben. de dame van de showroom zei dat het prima wou met water en allesreiniger of schoonmaakazijn. Toch blijf je kalkdruppels en sporen zien. Ze adviseerde om geen radicale schoonmaakmiddelen als cillit bang te gebruiken, dat tast het chroomwerk van de deur aan. Dus hoe doen jullie het of misschien wel wat doe ik fout ???
misschien gwoon water met een flinke scheut azijn proberen.. zo poets ik altijd mijn ramen en alles wat van glas is
of azijn op een schone droge doek doen en zo over de deur heen boenen, meteen erover heen met een droge doek daarna
Wij maken altijd de hele douchecel droog als we gedouched hebben. De douche ziet er nog uit als 'nieuw', daar blijft ie echt mooi van. Daarnaast maak ik het gewoon met een doekje uit een sopje schoon en met glassex en een theedoek.
Inderdaad. Bij ons staat er een handtrekker in de douche en na het douchen trekken we de douche droog.
Dat doen wij ook, eerst met een trekker en dan nog met een droge doek erachteraan, maar nog hebben wij (voornamelijk onderaan) kalkaanslag die er niet meer afwil, zelfs met "Cillit Bang" ....
haha ben dus niet de enige!! Wij hebben ook een handtrekker en gebruiken die na het douchen. Maar idd vooral onderaan de deur zie je het (of ik ben gewoon een zeur hahaha!) Maar komt misschien ook als mijn dochter in haar badje zit ze alles eronder spettert!!
antikal voor de kalk.. en voor de glans, glansspoelmiddel wat je in de afwasmachiene doet!! werkt perfect!
Na het douche niet vergeten de deur af te spoelen, zodat de restjes zeep niet achter blijven. Verder is de gouden tip toch echt na iedere douche beurt de gehele deur plus scharnieren als deze niet van rvs zijn helemaal af drogen. Is je badkamer erv vochtig zorg dan dat je goed ventileert. Wat je ook kan doen is even bij de (grotere) glashandel informeren naar de kosten van het laten behandelen met clearshield. Er wordt dan een vuil afstotende laag aangebracht, deze zie je overigens niet dus stel jouw leveranciers zegt deze te hebben aangebracht vraag dan om het rapport.deze laag helpt namelijk enorm
Azijn werkt eigenlijk pas echt goed als je het een nacht in laat trekken. Dus bijv voor een kraan ofzo een oude hand of theedoek in azijn dompelen (doordrenken) en dan een nacht om je kraan wikkelen en daarna met een schuursponsje schoonmaken, afspoelen en klaar. Met de deur zou ik ook azijn gebruiken en dan flink wat en met een schuursponsje boenen. Zo doe ik het ook bij clienten waar het vol zit met kalkaanslag. Maar je moet echt veel azijn gebruiken hoor!! Bij mij is het tot nu toe altijd schoon geworden. Ohja en idd wel zelf bij houden met een trekker nadat je gedouched hebt.
ik heb voor mijn ramen en douche deur speciale doeken. Aangezien die niet in de winkel te koop zijn zal ik de naam maar niet noemen. (kan je krijgen viathuis party) Maar is echt ideaal. vond ramen lappen vreselijk maar nu niet meer. eerst natte doek en daarna droge doek erover een schoon zijn je ramen! Ook als de zon er volop staat.
Wij hebben een trekkertje in de douche liggen en na iedere douchebeurt maken we het schoon. Blijft erg mooi!
Ooit deze tip gekregen en het werkt super! Misschien een beetje raar, maar het werkt. Ik doe het met wc reiniger en dan een versie die tegen kalkaanslag werkt. Nooit een aanslag meer gezien!