Clusteren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mirabella, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirabella

Mirabella Lid

15 aug 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 7 weken krijgt volledig borstvoeding. Hij groeit goed volgens het cb en weegt nu 4,5 kg. Ik voed op verzoek en hij komt overdag elke 3 tot 4 uur. Het is een heel tevreden vrolijk mannetje en huilt alleen als hij honger heeft en wij alle signalen hebben gemist... Na 5 uur wil hij echter continu drinken. Hij blijft zoeken, word boos en gaat uiteindelijk huilen. Hij drinkt dan, doet 5 min een dutje en begint dan weer actief te zoeken. Het negeren heeft geen zin want hij heeft echt honger. Ik geef er dus aan toe. Rond 22:00 valt hij in een diepe slaap. Soms slaapt hij 6 uur, soms komt hij ook s,nachts om de 3 uur.

Ik lees veel over clusteren, ik denk dat bovenstaand verhaal daar onder valt. Klopt dit? Doe ik er goed aan om toe te geven aan het vele voeden in de avond? Hoelang kan dit aanhouden? Sinds week 5 zit ik elke avond uren te voeden. Ik doe het met liefde natuurlijk, maar ben even onzeker of dit wel goed is!

Alvast dank voor uw reactie!

Mirabella

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja, dit is typisch clusteren!
    Dit is intensief voor jou, maar normaal BV gedrag bij een baby.
    En ja, eraan toegeven is het beste, geeft het meeste rust voor jou en voor hem. Uiteindelijk zal het leiden tot een -iets- langere nachtslaap zoals je nu soms ook al merkt. Vele baby's vertonen dit gedrag in de avonden. Wat je kunt doen is proberen om hem in een draagdoek bij je te hebben, dan kan hij liggend drinken en heb jij je handen vrij! Of je gaat vast in bed liggen met hem ernaast, kom jezelf aan je rust toe. Boekje erbij, kopje thee erbij. Succes, het wordt vanzelf minder op een gegeven moment!

Mirjam

Deel Deze Pagina