Hi meiden Ik ben op dit moment bijna 38 weken zwanger van mijn tweede kindje. Bij onze eerste wilde ik heel graag borstvoeding geven, dit heb ik 8 weken gedaan maar doordat ik zelf heel erg ziek ben geworden ben ik uiteindelijk gestopt. Nou heb ik heel lang getwijfeld of ik de tweede borstvoeding wil geven ja of nee maar ik heb besloten dat ik het toch weer wil gaan proberen. Bij mijn eerste heb ik een flinke borstontsteking gehad en nou ben ik heel erg bang dat ik dat dan weer krijg dit keer, ook had ik heel erg overproductie omdat ik moest kolven na het voeden ivm de ontsteking. ik zit erover te denken om advies te vragen aan een lactatiekundige over hoe ik dit het beste aan kan pakken maar ik vind het ook wel fijn om jullie ervaringen te horen. alle adviezen zijn welkom! xxx wonderzonnetje
Ik denk dat je het antwoord zelf al geeft Praat eens met een LK, krijg op een rijtje hoe het toen is gegaan. Mocht je tegen bepaalde dingen aanlopen, is het draadje naar hulp kort! En:elk kind is anders. Elke borstvoeding periode is anders. Top dat je het weer gaat proberen. Je leest zo vaak: de eerste was niet fijn, de volgende meteen de fles. Maar echt, voor hetzelfde geld is de volgende spruit een natuurtalent, je kan daar geen voorspellingen over doen. Ik heb 3 kids, die waren niet te vergelijken met elkaar, qua borstgedrag. Wie weet wat laat, maar vraag bij je Kraamorganisatie om een kraamverzorgende met veel bv-kennis. Dan heb je dat ook in the pocket! Succes en geniet nog even van het wonder in je buik!