Ik wil graag doorgaan met BV maar ik houd het niet meer vol

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Engel79, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb je ook al pap overdag geprobeerd? Dat zou je als 'ontbijt' kunnen geven, en dan niet in een fles maar met een lepel.
    Verder zou ik ook gaan oefenen met fruit en dergelijke zodat ze er toch ook aan gaat wennen om meer te krijgen dan alleen melk.

2. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze weigert van een lepel te eten, 's avond wil ze dezelfde pap prima uit de fles drinken, maar ze werkt diezelfde pap van een lepel gewoon weer naar buiten, wat niet uit een fles komt, of wat niet gewoon stukken zijn (brood, crackers, boontjes, e.d.) dat gaat er niet in bij haar. Ik heb nu 3 maanden lang (bijna) iedere avond eten op een lepeltje aangeboden en ze klemt haar kaken op elkaar en draait zich helemaal weg. Het maakt niet uit wat het is pap, yoghurt, aardappels, rijst, pasta, fruithapje, niks gaat er in, echt niks.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    En stukjes in haar handje? Neemt ze die wel? Anders zou je dat ook kunnen proberen

4. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ze eet wel uit haar hand, maar dan zijn ook maar 4 of 5 hapjes hoor, 1/2 boterham per dag en een rijstwafel of zo, 5 stukjes macaroni wil ook nog net, dus dat doen we al wel, maar verder niks, fruit wil ze op geen enkele manier, een stukje groente nog wel, maar meer dan spelen en per ongeluk iets doorslikken is het nog niet. Spelen met eten vind ze fantastisch, als ze het maar niet door hoeft te slikken, in haar mond stoppen, afhappen en dan uitspugen, dat is hoe de maaltijden hier verlopen.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Knijpfruit dan? Vindt ze hier nogal interessant als we eens een keertje weg zijn.
    Heb ook wel eens een smoothie gemaakt met wat bv erdoor heen.

6. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot nu toe accepteert ze bijna alles, als het maar uit een fles komt

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Als je alle medische zaken hebt uiotgesloten zou ik toch proberen 'streng' te zijn, met name 's nachts.
    Wij zijn hier nu ook mee begonnen en het werkt! Dat betekent 's nachts geen voeding meer aanbieden, maar elke 5 minuten troosten (door papa). Wij dachten echt dat het een drama zou worden maar het viel reuze mee. Ik ben namelijk niet van het laten huilen maar ik trok het zelf niet meer dus was overdag zelf alleen nog maar aan het huilen:) Moet zeggen dat ik geen bv meer geef, maar het ritme die hij bij de bv had, had hij ook bij kv. Dat maakt dus niks uit, wat je geeft.

Mijn zoontje gaat nu overdag beter drinken omdat hij 's nachts niks meer krijgt. En hij wordt uitgeruster wakker omdat hij 's nachts beter slaapt.

8. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ Engel: Meis, ik snap je ongerustheid, en herken je vermoeidheid! Maar ik denk dat je je veels te druk maakt. Zo te lezen eet ze echt prima! En 's nachts zoekt ze waarschijnlijk gewoon geborgenheid.

Je dochter wordt steeds bewuster van wat er om haar heen is dat ze daarom ook graag bij je wil zijn.Ook 's nachts. Gewoon veilig bij mama om alle indrukken te verwerken! Ik weet niet of ze rondkruipt nu, maar hoe groot wordt de wereld van je kindje dan opeens? Zoveel groter! Kruip zelf maar eens rond, maar je komt de gekste dingen tegen...

Ik merkte dat 3 weken terug bij mn zoontje... die tijgerde en rolde toen door het huis, was heel huilerig en heb ik (eigenzaak) gewoon lekker 3 weken niet naar KDV gebracht. Gewoon even door een soort van sprongetje helpen...

Borstdrinken is dus niet altijd omdat ze echt honger heeft ;) Vaak gewoon voor het veilige gevoel van bij mama zijn en weten dat je daar niets kan overkomen.

En stukjes eten aanbieden gaat prima zo te lezen... ik vind dat ze super goed eet hoor!
    Mn zoontje is iets jonger maar die eet nog zeker geen 1/2 boterham en heeft ooit 1 keer aan een stukje pasta gelikt... en dat maakt me allemaal niets uit. Dat komt wel.
    Hij knabbelt op een apeltje (de versnipperraar noem ik hem) sabbelt wat op ander groente en fruit, maar of ie iets binnen krijgt... daar kan ik me werkelijk niet druk om maken. Tot 1 jaar kunnen ze prima met borstvoeding als hoofdbestanddeel van de voeding doen, de rest bouwt in die periode dan wel uit.
    (en niet teveel vergelijken met kindjes die bij 6 maanden een potje leegsmikkelen... ieder kind is anders, ze gaan ook niet allemaal bij 12 maanden lopen toch?)

Met een lepel iets dwingen... ik peins er niet over... dan maak je er een item van en gaan ze dat donderssnel associeren met 'negatief' dat is zonde!

Dus lekker borstvoeding blijven geven en stukjes aanbieden. Je doet het hartstikke goed!
    Geef haar de kans om lekker zelf te eten (te ontdekken en te spelen daarmee is de 1e fase) en je hebt over een jaar of 2 een smikkelkontje die alles eet wat haar voorgezet wordt (wel gezonde dingen dan... ;))

Je gebroken nachten zijn niet weg, maar aan de voeding ligt het niet. Genoeg FV kindjes die ook onrustig slapen...

Ik heb zoonlief gewoon naast me liggen in een ledikantje waarvan ik de zijkant erin en eruit kan doen zodat ik hem 's nachts makkelijk naar me toe kan halen, kan voeden, knuffelen en als ie goed slaapt weer weg kan leggen zodat ik ook verder kan tukken. Dan hoef ik mn bed niet uit. Ik word wel vaak wakker, maar door het geven van BV maak je ook hormonen aan waardoor je weer sneller in slaapt. Als je flesjes gaat geven dan kost dat veel meer tijd en slaap je (of je vriend/man) ook minder snel weer in als je zo actief geweest bent).

Sterkte en hou vol!

ps. ik ben ook knetter vermoeid hoor en wordt er soms ook gek van, maar ik probeer wel te bedenken dat het echt maar even duurt nu ze zo klein zijn en ze gewoon even die liefde nodig hebben om te groeien. Voor je het weet zijn ze groot!

Sterkte en geniet!

liefs G4B

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waar ligt ze 's nachts?

10. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    In een ledikantje op haar eigen kamer, anders houden we elkaar nog meer wakker dan we nu al doen.

Ik houd ook helemaal niet van lepeltjes voeding opdringen hoor, liever niet zelfs, gewoon zelf laten ontdekken heeft mijn voorkeur, dus stiekem moet ik wel lachen als ze bij opa en oma of op het KDV toch weer met de lepel aankomen en dat ze dat dus weigert. ;) Mijn oudste wilde dat ook niet en die eet ook prima

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In dat geval: als eens geprobeerd hoe de nacht is als je je bed babyproof maakt en je haar gewoon naast je legt?
    Voordeel is dat je dan zelf veel minder wakker wordt van het voeden en ook beter zelf doorslaapt.

Anders misschien zelf eens een nachtje buiten de deur slapen en papa nachtdienst laten doen?

12. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haar bij ons in bed hebben we al een tijdje geprobeerd, maar ipv van 3x per nacht was ze dan 5 of 6x per nacht wakker, dus daar zijn we maar weer van afgestapt en ik heb ook l bij haar op de kamer geslapen, maar dan was het hetzelfde verhaal, als ze merkt dat ik in de buurt ben is het echt ieder uur raak. Ze heeft er een 6e zintuig voor.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je hebt nu heel wat adviezen en ook geruststelligen gehad, maar wat ga je nu doen? Ga je een en ander aan medische dingen laten uitsluiten door een arts of ga je voedingen minderen overdag, daar ben ik nu wel benieuwd naar.;)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lees nog even weer mee en lees over het uitspugen van eten: dat deed Thirza dus ook. Totdat ze buisjes kreeg en toen ging het eten veeeeeeeel beter!
    Dus ik zou morgen diect de HA bellen en een doorverwijzing vragen naar de KNO. Aan Cb heb je niets, die kunnen geen verwijsbrief voor je schrijven, moet je huisarts echt doen.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en weet niet of je werkt, maar ik heb hier een paar maanden in de ziektewet gelopen, omdat ik het ook niet meer trok toen. Kon ik iig op de dagen dat ze bij de gastouder was even ontspannen en voor mezelf hebben, en omdat ik verder weinig hoefde en er niets uit mijn handen kwam, kwam ik op ie manier toch langzaam weer tot rust......

Deel Deze Pagina