Pffff... Het valt me allemaal tegen..... Zowel bij Julia als Jasmijn gaat de bv hartstikke goed. De meiden zijn natuurtalenten Ik genoot zo van het voeden bij Julia en heb het 1 jaar volgehouden. Eigenlijk wilde ik langer doorgaan maar ik had een kinderwens en een korte lf. Maar bij Jasmijn gaat het allemaal anders......Zij is bijna 10 maanden oud en wil 's nachts nog steeds drinken (ik weet dat dit normaal is)Ik vind het zo moeilijk....om eerlijk te zijn heb ik er genoeg van. Al heel lang voel ik me zo, maar omdat het het beste is houd ik steeds vol....
Jij bepaalt wanneer het klaar is, en als dat bij Jasmijn eerder is dan bij Julia, dan is dat echt niet iets om je schuldig over te voelen. Misschien helpt het om met je zelf een datum af te spreken waarop je de knoop door hakt? Je kan natuurlijk ook een middenweg proberen; borstvoeding en flesvoeding combineren en eens kijken hoe dat gaat, misschien dat je daar een balans in kan vinden die voor jou en Jasmijn werkt.
Ik laat het juist door mijn kindjes bepalen (nou ja, met een redelijke grens he? ), maar ik heb er ook nooit een probleem mee gehad. Als je je er zelf steeds rotter bij voelt en het echt niet meer wilt, is dat een reden om iig met de nachtvoedingen te stoppen, of een eindtermijn met jezelf af te spreken. Misschien dat je 's nachts je man een gekolfd flesje kan laten geven? Want stoppen met bv wil niet zeggen dat je dan door kan slapen natuurlijk.
Het is niet alleen voor mijzelf doorslapen, maar ook overdag geniet ik er minder van. Zoals vanmorgen....Ze heeft er geen aandacht voor, draait alle kanten op, hier een slokje daar een slokje.....ik geniet er niet meer van.
Dat heeft ze hier ook erg gedaan en s nachts werd er flink bijgetankt. Rond 11/12 maanden dronk ze weer beter overdag. Ik ben er verder nooit zo mee bezig geweest of ik het wel of niet leuk vond. Stoppen is hier nooit een optie geweest en laat het hier ook mijn kindjes bepalen. Overigens genoot ik er natuurlijk wel van maar er waren ook best wel eens wat baalmomenten. Nu met de 2e ook toen ze vannacht van 1-half 5 bezig bleef en ik wilde slapen.
Hmm ja ik herken je gevoel wel. Op deze leeftijd hebben ze veel minder aandacht voor de borst en kan het soms zelfs irritant zijn om dan de borst te moeten geven. Maar de ochtend en avond voeding geef ik allebei boven in het donker en die drinkt hij dan heel erg goed. Hoe gaat dit bij jou? Of is ze dan ook onrustig? Ook het niet doorslapen is op een gegeven moment killing, maar geef de hoop niet op, want hier slaapt het ventje sinds 2 weken door!! Zomaar opeens! We hadden alles al geprobeerd en mn man riep al een tijdje dat we miss toch maar op kv over moesten stappen zodat ie eindelijk door zou slapen. Heb hier, na er lang over nagedacht te hebben, in toegestemd en een aantal x een papfles gegeven voor het slapen........ nou, hij werd gewoon weer midden in de nacht wakker! Ik hoop iig dat het je lukt om een goede keus te maken. Als je er klaar mee bent, dan moet je gewoon stoppen! Ze heeft bijna 10 maanden bv gehad, super goed toch!