Hallo allemaal!!! Ik heb erover nagedacht en mij lijkt een badbevalling in het ziekenhuis een mooie ervaring. Ik moest vandaag op controle bij de vk en heb het overlegd. Zij vertelde dat het ziekenhuis waar in ik wil gaan bevallen per 2 verloskamers 1 bad heeft staan. Zij staan ervoor open om de bevalling in bad daar te gaan begeleiden. Ze vertelde er ook bij dat de kans ook bestaat dat ik op het laatste moment de persweeën toch misschien in bed zou willen doen. Dat zou ook geen probleem zijn. Nu zeg ik de hele bevalling in bad, maar straks weten we het pas zeker natuurlijk. Wie heef hier ervaringen mee of denkt er ook over na??? Ik lees graag verhalen! Groetjes Claire
Ik blijf met je meelezen want dat wil ik ook.. heb het er nog niet over gehad met de veloskundige.. omdat hier het kleine meisje in stuit ligt nu ( dat kan gelukkig nog veranderen) hebben we het alleen over een keizersnee gehad.. maar ja zodra deze kleine meid goeit ligt dan wil ik ook zo bevallen.. xxx
Ik ken mensen die vooraf hun bevalling aan het plannen waren alsof het een bruiloft was. Maar als je eenmaal aan het bevallen bent wil je alleen maar dat je kind er zo snel en gezond mogelijk uit komt en heb je geen oog meer voor wat er om je heen gebeurt. In bad bevallen klinkt mooi voor de baby, een natuurlijke overgang enzo, maar zelf kun je niet iedere houding aannemen die je wilt omdat zo'n bad nu eenmaal beperkingen op legt. En voor hulpverleners betekent het dat ze minder zicht hebben op wat er gebeurt. Dat is niet alleen vervelend voor hun, maar ook voor jou. Mijn dochtertje kreeg een soort zendertje op haar hoofd zodat ze haar hartslag in de gaten konden houden, dat viel er weer af en toen moest dat nog een keer. Zie ik niet voor me hoe ze dat in bad zouden moeten aan/inbrengen. En tijdens de bevalling zelf heb je echt geen zin meer om even vrolijk het bad in- en uit te stappen en tijdelijk eventjes ergens anders te gaan zitten. Overigens heeft dat zendertje heeft wel haar leven gered (anders was ze gestikt). Sorry, ik heb geen ervaring met in bad bevallen, maar als ik kijk hoe mijn bevalling is verlopen zou dat het laatste zijn geweest waar ik op dat moment behoefte aan zou hebben gehad.