Beste Beheer, Ben even benieuwd. Gisteren stond er een topic in de lounge over miniki's, het waren inderdaad wat kleine bikini's om het zo maar even te noemen maar vond het verder niet aanstootgevend ofzo. Nou zag ik vanmorgen een topic voorbij komen wat ging over luieruitslag met daarbij een foto die vol het geslachtsdeel van dit meisje in beeld bracht. Nou zou ik dat persoonlijk nooit doen, ook al staat het gezicht van het kindje er niet bij en nu gaat het mij ook helemaal niet om het feit dat de foto erbij stond want dat beslist iedereen zelf. Wat ik alleen niet begrijp vanuit het beheer is dat topics zoals bijvoorbeeld over die minikini's of over het thuiswerk waar niet over gesproken mag worden dan word dat zonder pardon verwijderd. Maar topics met dit soort foto's mag wel. Ik ben dus erg benieuwd waar jullie grens ligt? Waarom is een topic over thuiswerk zo ontzettend erg en waarom worden topics met dit soort foto's wel toegestaan?
Ik denk dat het beheer dat niet allemaal kan zien. In de lounge worden topics over alles geopend waardoor er meer kans is op aanstootgevende topics, die zullen ze dan iets beter controleren. Bij het topic van baby en dreumes wat het de ts haar bedoeling ook niet om problemen te krijgen. Was gewoon onwetendheid en ze zocht echt hulp.
Dat begrijp ik ook dat ze geen probleem wilde veroorzaken en dat is ook mijn punt niet. Hoop ook echt dat die kleine meid snel van haar uitslag af is maar het is gewoon de vraag waar hun grens ligt
Ik vind het echt niet kunnen dat je het geslachtsdeel van je kind online zet. Als je echt wanhopig bent, dan ga je naar de dokter. Dan zet je niet zo'n foto op een OPENBAAR forum waar iedereen zonder inloggen terecht kan komen en kan meekijken. Ik vind dat dit echt wel een grens is die het beheer moet gaan aanhouden. Topics als over de minikini zijn heel anders en totaal niet aanstootgevend en worden wel verwijderd. Waar gaat het over zeg...
Bij het luieruitslag-topic had de foto een (medisch) nut. Het maakte de hulpvraag over de zorg rondom luieruitslag een stuk duidelijker. Bovendien was het een onherkenbare foto, deze vind je zoveel op google wanneer je zoekt op luieruitslag. Ik vond het dan ook geen foto die een grens over ging, maar het past bij een forum dat gaat over babyverzorging. De andere topic, over oa bikini's (?), ken ik niet. Dus daar kan ik niet over oordelen.
Mee eens, En buiten dat een HA kan vaak een beter oordeel geven over wat er gedaan moet worden dan wij kunnen beoordelen van achter een computer scherm
Gaat toch niet over of het herkenbaar is of niet. Als zij een schimmel of whatever heeft zet ze haar doos ook niet op de foto en deelt die openbaar op internet. Als iets medisch is, dan ga je naar de dokter als het echt zo erg is. Dit doe je gewoon niet en heeft niks met medisch nut te maken. TS had ook een deel kunnen laten zien. Of een ster over het geslachtsdeel kunnen plakken, dan was er nog genoeg te zien om tips voor te krijgen.
Vond het nu ook niet zo'n slimme zet eerlijk gezegd. Op zp kan je anoniem meelezen en dat zullen heus niet alleen moeders zijn
Vandaar dat ik dat topic niet meer kan vinden. Maar wat daar nou mis mee is?? Vind trouwens het verwijderen van een topic erg vervelend. Zo plaats ik gisterochtend een bericht in het topic over een webshop kan ik 's avonds dat hele topic weer niet vinden. Gooi gewoon op slot met een mededeling maar dat verwijderen vind ik zo lastig.
Een foto van de geslachtsdelen van een kindje vind ik sowieso al over de grens gaan, ook als het een foto is met luieruitslag, zulke dingen horen gewoon niet op een open forum ( vind ik )
Het hele 'verwijderen' principe, begint een beetje vervelend te worden in mijn ogen. Ik wil niemand voor zijn hoofd stoten, maar ZP begint een beetje zwarte kousen te worden op deze manier. Als er al niet eens meer over bikini's gesproken kan worden? Idem dito met wat bepaalde mensen op een één of andere manier/ reden melden. Soms is het compleet onterecht dat een topic om die reden verwijderd wordt. Ik vind dat het Beheer weer iets soepeler moet worden in plaats van constant bezig zijn met verwijderen. Uiteindelijk zitten we hier ook voor ons lol toch?
Zal volgens sommige wel te sexueel getint zijn geweest en dat is iets waar ZP niet mee geassocieerd wilt worden Maar goed, die foto van het luier uitslag kan ook door vele sexueel gezien worden en dan mag dan weer wel. Ik vind dat een hele rare grens.
Ik vind het ook vreemd dat zoiets wel mag maar een topic ovet bikini's niet mag. Maar goed zal wel aan mij liggen denk ik
Beste Debaky en andere dames, Wij kunnen nooit elk bericht controleren. Wanneer je dus een bericht tegenkomt waarvan jij denkt dat hij niet aan de regels voldoet of voor problemen zou kunnen zorgen zou je je bezorgdheid ook kunnen uiten door het bericht te melden. Het feit dat het bericht op het forum staat betekent niet automatisch dat het wordt toegestaan. Waar precies de grens ligt wat dergelijke onderwerpen betreft is moeilijk te zeggen want een precieze grens is er niet. Zwangerschapspagina.nl probeert wat dat betreft een streng beleid te hanteren en zal dit ook blijven doen. Wanneer er topics zijn waarvan wij vinden dat ze niet passen bij het beeld wat wij met Zwangerschapspagina.nl willen uitstralen zullen we het bericht sluiten en/of verwijderen. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Ik persoonlijk had ook de desbetreffende foto gemeld via het driehoekje maar kreeg geen reactie. Uiteindelijk heeft de TS zelf de foto verwijderd. Ik vroeg mij alleen af waar de grens voor jullie ligt. Vinden jullie dan wel dat een foto in dit geval van het geslachtsdeel van een kindje wel of niet is toegestaan? Ook al is het een medische vraag?
Wat betreft zwangerschapspagina zijn wij moeders wezens die geen gemeenschap willen Maar eigenlijk ligt de grens bij de bedrijven die hier reclame maken...en niet geassocieerd willen worden met dingen die eventueel gevoelens op kunnen roepen die te maken hebben met dingen die 2 volwassen mensen met elkaar doen. Vrijen et cetera Want wees nou eerlijk...waar komen onze lieve kindjes eigenlijk vandaan?? Foto van billen van een kind zou ik persoonlijk nooit doen en vind ik erger dan een minikini ( en dat vind ik ook wel op het randje voor een forum als ZP )
Beste Debaky, De foto is dan n.a.v. je melding verwijderd door één van de moderators. Fijn dat je 'm gemeld hebt. Wat betreft dergelijke foto's: deze zullen (indien bekend bij ons) door ons verwijderd worden met het verzoek een andere foto te plaatsen waarop het geslachtsdeel niet zichtbaar is. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl