Oh neeeh! Teennagel probleem

Discussion in 'De lounge' started by siriel, Jan 5, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Ik zorg altijd goed voor mijn voetjes, zomer of winter altijd. Eeltvrij, nagels lakken etc heerlijk!
    Nu loop ik zodra het kan op slippers, zo ook afgelopen jaar. Maar in september was er ineens een slechte dag en heb ik mijn nieuwe schoenen aangetrokken. Toen ik ze een uur aanhad dacht ik " oei..Beter had ik even m'n grote teennagels ietsje korter geknipt"
    Ik voelde druk.. thuis heb ik ze direct uitgedaan. Heb er denk ik drie uur op gelopen.
    In de dagen daarna kon ik niet naar de nagels van mijn grote tenen wijzen of het deed al pijn, het bonkte enorm. Na een week waren ze dan ook diep blauw:(
    Ik dacht die gaan er af vallen, maar nee hoor ze bleven zitten. Ik was even blij..Totdat ik laatst zag dat ze van blauw, naar groen naar bruin/geel waren gekleurd. En..Ze worden helemaal dik op het punt waar je nagels uit je teen groeien, en brokkelen stuk bij het knippen:$

Mijn zoontje had een wratje ontdekt onder zijn teen dus even langs de pedicure met de cryo-pen er op en weg dat ding.
    Ik vertelde haar van mijn teennagels, en ze vroeg me ze te laten zien..
    Ze bekeek ze en heeft de verdikking met een vreesje (?) Glad gemaakt, de verkleuring onder de nagel heeft ze met een puntig ding weggehaald. Zij legde uit dat door die knelling mijn nagel van het nagelbed is losgekomen. Dus de voorste halve cm van mijn nagel is gewoon een ruimte ontstaat, dat gaat broeien etc en zit nu een schimmeltje in. Ze heeft het helemaal schoongemaakt bij beide grote teennagels, ik heb een spulletje meegekregen wat ik in die "lege" ruimte tussen mijn nagel en teen kan druppelen. Maar ze zei, de kans is klein dat dit nog vast gaat groeien..
    Ik baal zo enorm!!!! Ik weet met een lakje er op ziet nooit iemand het.. maar vindt het echt zo jammer:x en vooral dom van mezelf dat ik die schoenen heb aangehouden..
    Heeft iemand hier ervaring mee, verstand van..Kan ik er nog iets mee, hele nagel laten verwijderen? Al wordt ik al bang van dat laatste idee...
    Ik hoop op de gouden tip..

2. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Ik heb door een ontsteking aan mijn duim vorig jaar mijn nagel moeten laten verwijderen.
    De pijn was echt niet grappig! (Verwijderen niet daar voel je niks van).

Ik denk niet dat ze 'zomaar' je nagel gaan verwijderen. Je moet er ook voor naar het ziekenhuis. In mijn geval heb ik bijna 6 maand moeten wachten voordat er een nieuwe nagel aangegroeid was.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,566
    113
    Als het nu vooral cosmetisch is zou ik ze er nooit af laten halen
    Zal een arts denk ik niet doen.

Het moet waarschijnlijk uitgroeien net als wanneer je een blauwe nagel hebt.

Zou me er vooral proberen niet druk om te maken.

4. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Geen idee, volgens haar kon het gedeelte dat nu los van het nagelbed is, waarschijnlijk niet meer aangroeien en blijft er altijd een lege ruimte tussen het nagelbed en de nagel. Waar het dus een lekker plekje is om te bieden voor bacteriën..

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    Mijn nagel is er ook eens afgevallen, nadat hij tussen de deur had gezeten (vinger), het heeft een tijd geduurd, maar hij is goed terug gekomen en vastgegroeid, er is niets meer van te zien.
    Deed wel heel lang pijn en nu jaren later gebruik ik mijn wijsvinger vaak nog automatisch niet als ik wat pak of doe. Ik verwacht dat je deze zomer nog een afwijkende nagel hebt, maar de zomer er op weer een keurige nagel.

6. Diro

Diro Niet meer actief

Misschien eens aan je huisarts laten zien? Wellicht zijn er nog mogelijkheden om de schade te beperken / te voorkomen dat het erger wordt.

7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik heb twee keer hetzelfde probleem gehad (blauwe nagels door knellende schoenen met hakken die ik eens per jaar 'verplicht' aanmoet i.v.m. Kerstfeest werk (normaal gesproken draag ik slechts ruim, comfortabel en plat). Tweemaal heb ik ze gewoon uit laten groeien, en nergens meer last van gehad.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken.

8. Diro

Diro Niet meer actief

Ik vraag me trouwens af hoe lang je nagels waren. :$ Zijn je schoenen dan niet ook gewoon te klein?

9. Sascha87

Sascha87 Actief lid

Dec 3, 2014
    419
    114
    43
    Ik heb afgelopen zomer 2x een lange wedstrijd (3u per keer) getennist op schoenen die gewoon goed zaten, maar bij warmte niet meer.
    Gevolg: 2 zwarte teennagels die er na 4 maanden af zijn gevallen. Nu groeien ze langzaam aan, maar ze zijn zooo lelijk! Hoop dat het ooit nog goed komt!

10. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Dit klinkt hoopvol! Ik hoop dat ik ook dat geluk heb en ze weer normaal groeien;)

11. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Helemaal niet echt te lang, paar mm "wit randje" ik houd altijd mijn nagels vrij kort. Schoenen waren zeker niet te klein, gewoon een heel ander model bij de neus dan ik normaal draag. Heb echt druk van bovenaf gehad op m'n nagel. In teenslippers komt het niet op een mm meer of minder aan, maar ik heb daar met dichte schoenen of laarzen direct hinder van. Knip ze dan altijd zo kort mogelijk..Maar ja dit keer dus niet;)

12. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Ik heb zoiets ook gehad. Ook een schimmel eronder gekomen, doordat er vocht onder zat. Maat is ook helemaal goed gekomen. Die schimmel is et gewoon uit gegroeid.

13. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Jeetje naar 4 maanden pas.. hopelijk worden ze in de loop vd tijd nog wat mooier en sterker!
    Ik denk niet dat ze bij mij er nog geheel af gaan vallen. Wat uit het nagelbed groeit ziet er goed uit, vanaf halverwege tot vooraan zit gewoon lucht tussen m'n nagel en voetbed.
    Ik kan dus zo onder mijn nagel kijken laat maar zeggen tot het punt waar hijwel weer vast zit.

14. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Ik ga elke dag lekker in bad, maar volgens de pedicure is dat weken in het warme water niet zo goed. Dus voetjes houd ik er nu maar merendeel buiten.
    Ik zag toen ik uit bad stapte dat er water onder mijn nagel blijft zitten, goede broedplek lijkt mij voor een schimmel.. ik heb het op de koudestand droog geblazen met de föhn en toen met speciaal spul tegen schimmel met een pipet er onder gedruppeld wat ze had meegegeven.
    Hopelijk groeit het er op die manier uit.

15. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Ik hoop dat ik dat geluk ook heb, gelukkig kan ik ze gewoon lakken en die je er niets van.
    Wat zal dat gevoelig geweest zijn, een vinger zonder nagel:$

16. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Ja ik had gewoon wat los zat eraf getrokken/geknipt. Anders heb je daaronder inderdaad een broedplaats voor schimmel. Dan heb je wel ff tijdelijk geen nagel. Maar beter dan schimmel. Want een schimmelnagel kan echt super hardnekkig zijn.

17. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    Ik zou t iig blijven laten controleren door de pedicure. Mijn vriend heeft ook zoiets gehad en via de huis arts geholpen en heeft nu nog maar een halve nagel. Ik ook en bij de pedicure gelopen en weinig meer van te zien. Dus mijn tip: een goede pedicure! En die schoenen niet meer aan doen!

18. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Er zijn 2 mogelijkheden. Je hebt een zogenoemde 'stootnagel'. Die ontstaat inderdaad door druk of ander trauma. Die lijkt inderdaad op een schimmelnagel. Voordeel is dat deze nagel niet verergert. Maar als ik je verhaal zo lees, vooral het brokkelen van je nagel:

Of er zit daadwerkelijk een schimmeltje in. Het enigste wat je kan doen is de schimmel proberen te bestrijden op de manier die je nu doet. Het druppelen van een tinctuur 2 maal daags en regelmatig (om de 6/8 weken) naar je pedicure om de nagel te laten frezen en goed schoon te laten maken waar jij niet bij kunt. Op deze manier voorkom je dat de nagel omhoog groeit en er dus nog meer onder kan blijven zitten.

Een schimmel in je nagels is de meest moeilijk te bestrijden schimmels. De sporen van de schimmel zitten ook in je nagelbed en de matrix (daar waar de nagel ontstaat). Het laten verwijderen van de nagel is geen garantie dat de schimmelnagel verdwijnt en wordt dus daarom niet gedaan voor zover ik weet. Bovendien weet je nooit of je nagel mooi terug groeit. Laten verwijderen is ook trauma natuurlijk, en daar kan de aanleg van de nagel op reageren.
    Je hebt medicijnen die je schimmel van binnenuit kunnen doden. De enige effectieve manier, maar ze zijn niet zo best voor de rest van je lijf. Artsen schrijven ze dus, terecht, niet graag voor.

Verder heb ik nog een klant die een tijd gedruppeld heeft met wietolie. Dat is echt een van de weinige keren dat ik heb gezien dan de nagel weer gezond werd zonder die heftige medicatie. Het is een beetje een geintenwollensokkending, maar wellicht een idee om het eens te googlen?

19. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Oh, en vooral geen drogisterijmiddeltjes kopen. Jammer van je geld!

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Klopt helemaal. Tree tea olie schijnt ook heel goed te werken.

En steeds vaker wordt de laser hiervoor toegepast, schijnt ook effectief te zijn.

Share This Page