Geocaching

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinderkind, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Hai!

Wie doet er ook aan geocaching?

Wij doen het niet zo vaak, maar ik vind het echt super leuk! Ben benieuwd of er hier ook andere schatzoekers zijn :).

Groetjes,
    Anouk.

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik had er nog niet van gehoord, dus heb net even gegoogeld. Ziet er best leuk uit.

3. Vlinderkind

Is ook echt leuk. Het is eigenlijk een soort internationaal spel voor "schatzoekers" waarbij je een GPS gebruikt (handmatig, niet die in de auto :)). Je komt op de gekste, mooiste en leukste plaatsen dus echt een hele leuke 'andere' manier van wandelen. Het is eigenlijk wandelen+. Hahaha.

4. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Is zeker heel leuk heb het votig jaar een aantal keer gedaan maar ons gps apparaat heeft kuren binnen kort maar eens kijken of ik er wat aan kan doen want als het mooier weer word is het eigenlijk wel weer leuk om een "schat" te gaan zoeken

5. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    een (internet)vriendin van mij doet het ook.
    daarvoor had ik er nog nooit van gehoord!

6. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Lijkt me erg leuk! Ist een dure hobby?
    Is het nou de bedoeling dat je op de plaats iets vind van een ander en het ruilt voor iets van jezelf?

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Ja, ik had er tot een paar maanden geleden ook nooit van gehoord, toen heeft iemand me het uitgelegd. Klinkt leuk om te doen (als het weer een beetje meezit).

8. Vlinderkind

Op zich hoeft het helemaal niet veel te kosten. Je moet de beschikking hebben over een hand-gps (kan je huren en kopen). Het kopen van een gps is best duur (al heb ik hem goed op marktplaats op de kop getikt) maar voor de rest heb je niet veel nodig. Naast die gps heb je verder eigenlijk niet veel nodig.

Ja, op internet download je een 'cache' die je leuk lijkt (www.geocaching.nl) en je gaat er bijv. met de auto zo dicht mogelijk naar toe. Je kan zelf op internet zoeken naar de moeilijkheidsgraad die je aanspreekt (op het gebied van het terrein maar ook de moeilijkheidsgraad van het vinden van je cache).
    De gps geeft aan war je naar toe moet lopen, en op de locatie zelf heb je vaak weer puzzels of dingen die je moet doen om erachter te komen waar die daadwerkelijke doos verstopt ligt. Inderdaad, voor de liefhebbers zitten er een soort ruil-items in de cache waardoor de inhoud steeds wisselt, omdat iedereen die hem vindt, er iets uitneemt, en weer iets anders (een speelgoedje o.i.d.) in terugstopt.

Zo klinkt het misschien ingewikkeld, mar het is in mijn ogen echt heel leuk. Ik kan nu ook niet meer gewoon in een bos lopen. Ik denk continu: "waar zouden er hier caches liggen?" :)

9. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Grappig! ik zou t weles willen proberen met iemand die er ervaring mee heeft:p maarja ken niemand! word lastig denk ik!

10. Vlinderkind

Wie weet reageert er hier iemand uit jouw buurt die je op sleeptouw kan nemen :).

Deel Deze Pagina