Ik schaam me zo

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door lillybit, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Vanaf December ben ik al ziek, verkouden, nu deze week weer buikgriep,en door de problemen om me heen zoo moe,
    waardoor ik geen puf meer heb.
    En dus echt bijna niks in huis doe, afwassen en de swiffer door het huis halen doe iknog wel en de was ook.
    Maar de was opvouwen of ander huishoudelijke dingen lukt niet.
    Verder heeft mijn ex Echt een zooitje in mijn kelder gemaakt waardoor ik daar niks meer kwijt kan en daar dus niks kan bergen.
    Mijn andere kamer staat vol met kerstspullen die ik dus niet in de kelder kwijt kan en andere troep die vanuit het babykamertje zijn gekomen.

Gelukkig ben ik gezegend met hele lieve famillie die me morgen komen helpen met hier alles aan de kant te krijgen,
    Maar toch schaam ik me dat ze me moeten helpen met het schoonmaken van mijn huis.
    Het is hier echt een zooitje dit moment, overal ligt stof en ligt wel iets. Berg was om op te vouwen.
    Mijn keuken behalve de afwas en de vloer effe snel (geen goeie sop beurt) is dus gewoon vies.
    Het lijkt me zo heerlijk als alles is uitgezocht en uitgesopt,
    Maar ik kijk er als een berg tegen morgen op.
    Groetjes

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nee joh, niet doen! Nergens voor nodig! Je geeft zelf al aan dat je doodmoe bent van al die problemen om je heen! Is toch ook niet zo gek?

De meeste zwangere vrouwen hebben het geluk een lieve partner te hebben die ze in het huishouden helpen, iets wat jij helaas (als ik het goed begrijp?) moet missen. Ja duh, tuurlijk ben je er moe van! Ik weet er alles van! ;)

Ik snap ook wel dat dat jouw gevoel is op dit moment, had ik ook, maar probeer je er een beetje overheen te zetten en ipv er tegenop te zien, je er op juist verheugen dat je, dankzij je lieve familie, straks de hele boel weer op orde hebt! Daardoor ga je ook al een stuk lekkerder in je vel zitten!

Groetjes Jessy

3. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    hey meis

dat ken ik dus ik stond ook met me dikke buik alles zlef te doen en op een gegeven moment lukt het gewoon niet meer want moe is moe en je moet daar soms gewoon aan toegeven anders dwingt je lichaam je er toe en je familie snapt het blijkbaar ook dus volgende week ga je schoon en lekker fris de week in is dat geen heerlijk vooruit zicht voor jou en je kleintje het geeft echt niks dat probleem heben we allemaal gekent dat er niks uit je handen meer komt en dat je toch alles wil doen maar zwanger en alleen is gewoon heeel zwaar dus niet schamen maar genieten....! van je schoone huisje straks

4. patrieske28

12 feb 2009
    56
    0
    0
    reuver
    Het is helemaal niet erg om hulp te vragen. Vragende mensen zijn er om geholpen te worden.

Je hebt een hele lieve familie die dat echt wel begrijpen anders waren ze vast niet gekomen. je moet tenslotte "even" alles alleen doen. Tja dat gaat nu eenmaal niet.

Is helemaal niks om je voor te schamen.

Geniet lekker van je schone huisje !

5. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Daarom heb je mensen om je heen hoor. Ik denk dat je omgeving het misschien wel fijn vindt om je te helpen. Ze kunnen tenminste iets voor je doen! Het is niet altijd makkelijk om hulp te accepteren, je hebt je trots en je laat liever zien dat je het allemaal wel redt. Snap ik helemaal, ik heb het ook. Maar op je ex kun je niet vertrouwen, gelukkig zijn er alternatieven. Geniet nou maar lekker van de hulp en je schone huissie ;)

6. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Als iemand van je familie of vriendenkring zo zou zitten als jij zou je toch ook voor ze klaar staan? Voel je aub niet schuldig, en schaam je niet, een ieder kan dat over komen en het gaat weer voorbij, ikzelf heb in het verleden ook hulp nodig gehad en sta zelf voor een ieder klaar, na deze ervaring word je hart ook weer een stukje groter en kan je ook meer begrip voor anderen opbrengen zie de lichtpuntjes vooral in moeilijke tijden en als het zo meteen aan de kant is heerlijk geniet ervan, haal iets lekkers voor bij de koffie zodat je die dag dan aangenaam kan afsluiten veel liefs van mij.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou ook iemand om hulp vragen. Samen met je moeder, zus of een vriendin kan het nog best gezellig worden! Succes!

Deel Deze Pagina