hoe donker moet de babykamer zijn eigenlijk? want wij hebben nu rolgordijnen ervoor hangen maar die geven toch wel wat licht vooral overdag wat zijn de ervaringen hier. GRTS
Overdag is het sowieso beter om het niet helemaal donker te maken ivm het dag en nachtritme. Hier ook rolgordijntjes en heb nu wel soms het idee dat ze vroeger wakker word vanwege het licht in deze lente/zomerperiode, maar weet niet of het daadwerkelijk zo is. Als klein baby'tje afgelopen zomer had ze het in ieder geval nog niet in de gaten.
Wij wilde ons ook netjes houden aan het dag/nacht ritme.... Jamila kan alleen absoluut niet slapen in een lichte kamer, hier gaan dus ook overdag het verduisterende rolluik naar beneden (hierdoor blijft het tevens ook heerlijk koel in haar kamer) het is echter niet zo dat ze de dag en de nacht omdraaid oid. Overdag slaapt ze gewoon 1,5 tot 2,5uur per keer en snachts netjes 11uur. Hangt dus ook een beetje van je kindje af...
ja mijn rol gordijntjes die laten nog wel wat licht door maar is er misschien verduisterend folie te verkrijgen zodat ik misschien de helft van de raampjes (4) kan verduisteren ? is dat misschien een optie? ofzo?
een baby heeft eerst nog geen dag en nachtritme en slaapt gewoon als het donker of licht is. En daarna denk ik ook dat het er mee te maken heeft wat de baby gewend is. Wij halen gordijnen die niet helemaal donker zijn.
Bij Finn wordt het ook niet helemaal donker, en hij heeft er nooit problemen mee gehad. Verduisterende folie ken ik niet dus daar kan ik je geen tips over geven
Bij Timo heb ik gemerkt dat sinds we zonwerende folie op zijn raam hebben geplakt en het kamertje overdag dus veel donkerder is (er hangen bruine gordijnen nog voor) hij veel lekkerder en dieper slaapt. Hij heeft nooit problemen gehad met het verschil te herkennen tussen dag en nacht (hij sliep met 2 weken al de hele nacht door), dus daar maakte ik me ook niet zo druk om .
Nu het vroeg licht wordt is Noah ook vroeg wakker! 6 uur al!!!! Dus deze mama gaat van de week maar eens even een verduisterend rolgrondijntje kopen, want 6u, dat is me toch wel wat te vroeg! Verder hebben we overdag de gewone overgordijntjes dicht, daar schijnt wel wat licht doorheen, maar niet dat het echt zo licht is als buiten zeg maar.
Ik zou gewoon kijken hoe het gaat met de gordijnen die je nu hebt en mocht het echt nodig zijn dan kan je inderdaad eventueel plak folie op de ramen doen. Niet te druk om maken Sommige kindjes slapen in een kamer met alles open en de zon die door de ramen schijnt.
hoi nadia waar heb jij die folie vandaan als ik zo vrij mag zijn praxix of gamma? of nog ergens anders? en hoe duur is dat ongeveer?! een goeie dan GRTS
Ik heb de folie professioneel laten plaatsen omdat als je kieren krijgt het hele effect wegvalt t.a.v. warmtewering (het gaat ons met name om de warme aangezien Timo zijn kamer de hele dag zon krijgt en bij mooi weer is het al een paar keer 26 graden geweest!). Voor 2 ramen (2 slaapkamers), met nog een onderrampje waren we EUR 180,- incl montage. Maar als het jou puur om het licht gaat en dus niet echt om de warmte dan kun je volgens mij bij een Gamma of zo wel slagen. Zo niet kijk dan op http://www.sunproof.nl