Heeft iemand een idee????

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door petrab, 28 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrab

petrab Actief lid

19 aug 2010
    398
    0
    0
    Hallo meiden,

Heeft iemand een idee????

Volgens berekening zou ik gister of vandaag mijn eisprong hebben.
    Nu ben ik al ruim een week met ov testen bezig om zeker te weten dat ik mijn eisprong niet mis.
    Vanaf donderdag test ik zelfs in de ochtend en avond.
    Nu is al die tijd een licht streepje te zien,gisteravond was het steepje donkerder, maar nog wel iets lichter dan de controlelijn.
    Ik dacht dat de lijn vanmorgen dan wel donkerder zou zijn maar deze was weer lichter.
    Straks ga ik nog een test doen.
    Ook heb ik gistermorgen getempt en de temp was 36.3, vanmorgen 36.2 dus de temp is ook nog niet verhoogt.
    Nu heb ik wel de gehele dag last van mijn rechterzij. (maar dat zou bij een evt eisprong niet de gehele dag duren volgens mij)
    Wat denken jullie, zou de test van gisteravond toch positief zijn en toch vandaag mijn ei hebben gehad?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik kan natuurlijk van afstand niet naar je testen kijken, maar als die van gisterenavond echt significant donkerder was dan de andere dagen (maw, dat je zeker bent dat het niet door geconcentreerde urine komt bijvoorbeeld) dan denk ik wel dat er een kans is dat dat je LH-piek geweest is. Toch is mijn ervaring wel dat bij de meeste mensen die wel minimaal 24 uur aanhoudt (uitzonderingen daargelaten natuurlijk, er zijn ook vrouwen die als ze niet 2 of 3 keer per dag testen hun ei missen, al vind ik dat erg merkwaardig).

Van tempen durf ik zelf niet zo uit te gaan. Bij mij ging mijn temp pas drie dagen na mn ei omhoog en pas een kleine weer na dat ik ongesteld was geworden weer naar beneden. Blijkbaar ben ik hierin juist de uitzondering ;)

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Even een toevoeging: ben je bekend met ovulatie-testen?
    Ik bedoel, je schrijft dat je volgens je berekeningen gisteren of vandaag je ovulatie zou moeten hebben. Is dat ervaring of ga je dan uit van de biologie-boeken (dus dag 14 je eisprong)?
    Niet bij iedereen is de eisprong op dag 14 namelijk. Bij mij meestal rond dag 20...

4. petrab

petrab Actief lid

19 aug 2010
    398
    0
    0
    hoi merah,

Heb net weer getest en lijn was iets donkerder dan vanmorgen.
    (maar niet zo donker als gisteravond.)
    Ik ben zit nu in de 2e ronde en heb vorige maand volgens mij mijn ei gehad ongeveer 16 dagen voor NOD.
    toen nog niet met ov test bezig geweest.
    Maar deze maand ben ik vroeg begonnen met 1x pd te testen op dag 5 van mijn cyclus en op dag 12 zou ik dan mijn ei hebben.Dus dan zou ik het toch ook hebben moeten zien??

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb toch het gevoel dat je nog even door moet met testen.
    Als je elke dag rond dezelfde tijd test (uurtje eerder of later is natuurlijk geen probleem), zou je je LH-piek eigenlijk niet kunnen missen. Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben, maar ik denk dat het verschil in kleur toch van de concentratie urine komt. Welke testen gebruik je? (toch niet die van kruitvat he?!?! haha)

6. petrab

petrab Actief lid

19 aug 2010
    398
    0
    0
    gebruik de midstream en dipsticks van sensitest.
    Test in de ochtend tussen 7 en half 8 en in de avond tussen 6 en 7.
    Behalve vanavond toen was het half 9.
    Mijn urine was vanochtend ook heel licht van kleur en vanavond was het weer donkerder, maar zou het daar mee te maken kunnen hebben??

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat bedoel ik inderdaad. Als je lichte urine hebt betekent het dat de concentratie afval-stoffen in je urine laag is. De basis-concentratie LH (die je altijd wel wat in je urine hebt) is dan ook laag en geeft dus een licht streepje. Als je een paar uur weinig gedronken hebt of niet zo vaak naar de wc bent geweest is je urine donkerder. Het bevat meer afval-stoffen en ook een hogere concentratie LH. De streep zal in dat geval donkerder zijn, maar dit is nog geen postieve test!
    De test is pas positief als hij echt even donker, maar meestal donkerder is dan de controle streep.
    Herken je iets in dit verhaal?

Mijn gevoel, dat je ei nog moet komen, wordt alleen maar sterker eigenlijk...

8. petrab

petrab Actief lid

19 aug 2010
    398
    0
    0
    Ik snap wat je bedoeld.
    En het kan inderdaad zo zijn dat mijn ei nog moet springen.
    Maar zal het dan toeval zijn dat ik de hele dag al last heb in mijn rechter zij en nu sinds een half uur steken in die zelfde zij?

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik zou nog even doortesten, waarschijnlijk komt je ei er nog aan en issie gewoon wat later deze maand!

10. petrab

petrab Actief lid

19 aug 2010
    398
    0
    0
    bedankt voor je reactie truus21

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Steken... tja... beetje speculeren wordt het nu. Hihi
    Mijn eisprong voel ik altijd omdat ik dan een uur of misschien twee steken heb in mn zij en voor mn gevoel maar amper kan lopen (stilzitten voel ik het bijna niet.
    Ik heb nog nooit gehad dat dit bv de hele dag duurde.
    Ik ben bang dat ik je geen verlossend antwoord kan geven in deze... Sorry

Maar eh... als je bang bent dat het toch je ei is, dan kun je het vanavond ook gewoon heel gezellig maken natuurlijk. Niet geschoten is in ieder geval altijd mis ;)

12. petrab

petrab Actief lid

19 aug 2010
    398
    0
    0
    bedankt voor je tip.
    Ga hier zeker gebruik van maken!!!
    Bedankt!

Deel Deze Pagina