Bankstel

Discussie in 'De lounge' gestart door Lientje, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben op zoek naar een nieuw bankstel, en vroeg me af of jullie misschien goede/slechte ervaringen met bepaalde winkels hier willen vertellen. Hier is bijvoorbeeld Seats and Sofas en Poppeliers, maar ik twijfel een beetje om daar wat te kopen (waarom weet ik niet)

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    over seats and sofa's heb ik veschillende verhalen gehoord, zowel erg positief als erg negatief (vooral als je een kapotte bank hebt). Ik zelf zou daar niet zo snel een bank gaan kopen.

wij hebben onze bank bij vd Heijden gekocht, en die van daarvoor had ik bij Piet Klerkx gekocht.

Ben bang dat je budget een belangrijke rol speelt bij de keuze van winkel, en natuurlijk je smaak :D Ga ook gewoon af op je gevoel, voel je je prettig in een winkel... iedereen heeft goede en negatieve ervaringen met een winkel blijft toch heel moeilijk.

Misschien kan je kijken of de bezorgkosten erin zitten? Wat is de garantie etc.

Succes en veel plezier

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben nu ook een bankstel van Seats en Sofa's en hij bevalt prima hoor.De prijs was ook goed, als ik nu weer zou mogen kiezen koos ik een andere kleur, en ook een ander stofje.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Onze bank komt van Montel. Zijn er erg blij mee! :D

5. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Het zegt niet ten alle tijde wat waar je het koopt. Ons bankstel kwam van betermeubel en was beslist niet de goedkoopste, maar toch is er 4 en een half jaar later niet veel goeds meer aan. Hij is door gezakt, 1 leuning is ingezakt en de stof zit vol met vlekken ondanks de vlekkenbescherming.
    Voor ons dus nooit geen dure bank meer, of ik zou er echt compleet verliefd op moeten worden.
    De banken van ikea hoor je wel goede verhalen over geloof ik.

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    mijn bank komt ook bij montel vandaan. ik ben op elke bank die ze hadden gaan zitten en gekozen voor de bank die het lekkerst zat. Bijna elke bank die ze hebben kun je kiezen in meerdere soorten stof/leer en in heel veel kleuren. en ze gaven goed advies: denk erom mevrouw, rood kan verkleuren! jaja... ikke eigenwijs :p en nu dus een vaalrode bank

maar hij zit nog steeds pefect!

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wij hebben onze bank bij Seats & Sofa's weg! Wij zijn helemaal tevreden.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    over seats en sofas en popeliers; toendertijd waren zij (zelfde hoofdeigenaar) niet aangesloten bij de vakbranche-iets, waardoor, als er iets mis was, je nergens je beklag kon doen en er ook geen controle op was (kwam toen veel op rader en kassa etc). Hoe het nu is, weet ik niet..
    verder vind ik het vreselijke winkels... maar ja, dat kan ook plaatselijk zijn he.

Wij hebben onze bank bij de Trendhopper gekocht, super bank, goede service. moesten wel heeeel lang op wachten (4 maanden) maar netjes bezorgd etc.
    En hij zit heeeeerlijk! dat zegt iedereen die bij ons komt, alleen wel alleen voor lange mensen, maja daar hebben we hem op uitgekozen.

tip: ga eens goed kijken, en kom nog eens een paar keer terug. Het is toch een hoop geld en het is toch belangrijk dat je een goede hebt! neem er rustig de tijd voor!

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wij hebben ons "oude" bankstel toen bij http://www.goedkopezitbanken.nl gekocht en waren daar erg tevreden over,ook de service was heel goed...

poppuliers ben ik niet tevreden over dan zoek je een mooi bankstel uit, en dan krijg je te horen dat de stof die daarop zit van heel andere kwaliteit is en schrik je je de rambam als je hoort wat de werkelijke kosten zijn van het bankstel zoals jij dacht hem te zien (prijs)...

veel prijzen waren zogezegd als je het bankstel kocht met een "kwalitatief slechte" kwaliteit stof :(

maar goed dat is ieder voor zich, iedereen heeft met welke winkel dan ook goede en slechte ervaringen...

succes in ieder geval

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Trendhopper, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Dat is ook nog een optie. Poppeliers zit inmiddels wel bij zo n branchegebeuren, maar wat smoekie zegt heb ik meer gehoord, slechte stof voor de geboden prijs.

11. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hebben onze bank van bij de Ikea.
    Geen problemen mee.
    Omdat we honden hebben,hebben we wel voor leer gekozen.
    Blijven de haren niet inhangen.

12. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    we hebben vlakbij seats en sofas gewoond, drama. banken staan in de regen, word mee gegooit,

zou ik echt nooit kopen

13. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik heb mijn bankstel in belgie gekocht bij heylen.

echt supergoede kwaliteit,heb hem nu 4 jaar en is nog helemaal goed.
    ook hele goede service.

heb er wel redelijk voor moeten betalen,maar daar is de kwaliteit ook naar.

14. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij hebben onze bank ook bij Poppeliers vandaan. Helemaal geen klachten, echt een super bankstel!
    Liefs, mussie

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.858
    113
    Wij hebben een leren Ikea bank. Wel nummer 2, want bij de eerste smolt vorige zomer gewoon die beschermlaag van het leer en zaten er allemaal rare plekken en krassen in. Maar goed, ze kwamen snel een tweede brengen. Ik heb wel even zelf mijn contractje aangepast, met dat als het een derde keer gebeurd ik mijn geld terug wil en niet een nieuwe bank en dat alleen onder die voorwaarde ondertekend.
    Verder zit hij lekker hoor en zijn we tevreden.
    Hiervoor hadden we een bankstel van Sanders, was ook goed.

16. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Wij hebben een leren Natuzzi bank gekcoht bij Betermeubel 3 jaar geleden. Het leer is erg gaan verkleuren dus heb ik in september gebeld. 3 dagen erna kregen we meteen een telefoontje. Op 19 september is er een mannetje langsgekomen om foto's te maken en een verslagje te maken.
    Na 2 dagen kregen we bericht dat we voor hetzelfde geld nieuwe banken mogen komen uitzoeken.
    Super service dacht ik zo. Dus ik ben juist wel erg te spreken over BeterMeubel.

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Ik hoop natuurlijk dat er nog meer komen, maar hier kan ik al wat mee.

18. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Ik hoop natuurlijk dat er nog meer komen, maar hier kan ik al wat mee.

19. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Wij hebben onze bank vorig jaar bij Montel gekocht. Goed advies, goede service... Ze zeiden dat de bank ongeveer met 2 a 3 maanden bezorgd zou worden, maar onze verbazing was groot toen ze na 3 weken belden dat de bank bezorgd kon worden!

Deel Deze Pagina