Hallo, Ik heb vorig jaar juni een mk gehad en ben nu weer zwanger. Eerst was ik heel blij dat we eindelijk weer een kans hebben gekregen. Nu overheerst angst. Angst dat het weer misgaat. Mijn lichaam vertoont ook totaal andere symptomen dan vorige keer, ik heb heel veel krampjes, steken etc waar ik verschrikkelijk onzeker van wordt. Ik wordt er zelfs een beetje gestresst en kortademig van... althans ik denk dat dat daarvan komt. Ik probeer het los te laten en het positief om te keren, want ik ben dan (ook weer zucht) bang dat dit niet goed is voor de zwangerschap.... Al met al zie ik het op het moment even niet zo zitten... wie herkend dit na een mk en al vrij lang bezig zijn om een kindje te maken....
Hoi, ik kan er niet over meepraten dat ik al lang aan het proberen ben voor kindjes, ben pas april 2008 met pil gestopt, maar heb er wel een miskraam opzitten in oktober. Ondertussen ben ik opnieuw zwanger, maar heb vorige week echt in de stress gezeten omdat ik de hele week bruinverlies heb gehad. Ik was ervan overtuigd dat het weeral "over" was, ook omdat ik me niet meer zwanger voelde (opeens geen kwaaltjes meer). Nu is vandaag op de echo dan toch gebleken dat het hartje klopte, ben er echt wel ondersteboven van! Het eerste moment is er één van enorme opluchting, maar onmiddellijk erna steekt dat duiveltje weer de kop op "jamaar wat als, we zijn nog niet zover, blablabla", maar ik ga er echt op proberen te vertrouwen en het nemen zoals het komt. Continu leven in angst kan ook geen gezonde basis zijn voor je kindje he... Probeer tcoh je geest vrij te maken, en erop te blijven vertrouwen dat dit ook voor jou is weggelegd, en praat je zorgjes van je af hier. Ik hoop dat mijn reactie jou wat kan verderhelpen... Heel veel succes! Sunnyke
Ik heb geen ervaring met dat het lang duurde voordat ik zwanger ben maar wel met miskramen. En het blijft moeilijk. Ik kon pas blij zijn met de 2e echo met een kloppend hartje. Wij hebben onszelf ook getrakteerd op een vakantie met zijn 2tjes ( 3tjes maar zonder Gui) Konden we alles een beetje verwerken. Meid sterkte met het wachten in onzekerheid Knuffel
Hallo Joehoe, Ik herken het helemaal in augustus 1e mk gehad en nu in december weer. Was de 2e keer erg angstig en helaas ging het weer mis! MAAR...bij 75% gaat het gewoon goed. Ik denk dat je gewoon van het positieve uit moet gaan! Denk dat als je straks de 1e echo hebt gehad en alles is goed dan kunnen je lekker gaan genieten!
lailae- wat een leuke namen hebben jouw kindje zeg! Super! Ik zit momenteel weer op wachtbank. Cyclusdag 29 na curretage, maar nog geen ongesteldheid te bekennen...vindt het wel spannend hoor!
Ik heb in sept vorig jaar een mk gehad en ben nu weer zwanger, ben zekers ook onzettend bang dat het weer mis gaat, vooral in het begin, had toen zo een last van ongipijn. Gelukkig is dat weer over. op de een of ander manier kan ik me ontspannen , heb het gevoel dat het wel goed zit en blijft zitten. (als god het wil)
Ladymoi-gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat het erg moeilijk is, maar manlief zei gisteren nog tegen mij als het nu weer raak is gaan we er vanuit dat het gewoon goed gaat!
Hoi Hoi, Zelf ben ik ook voor de 2e keer zwanger na een miskraam. het is nog heel vroeg en pril maar ik probeer er nu al van te genieten en er niet bij stil te staan dat het wel eens weer mis kan gaan (is sowieso nergens goed voor) Stress schijnt sowieso niet goed te zijn dus ook niet tijdens een zwangerschap. probeer het gewoon van je af te zetten en geniet van dag tot dag. Laten we eerlijk zijn als het mis gaat gaat het mis daar doe je toch niets aan maar aan de andere kant het zou toch zonde zijn als je nu loopt te stressen voor niets terwijl je er ook samen mooi van kan genieten? Wat ik vooral probeer te zeggen is blijf positief! Liefs, Kid
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Dit helpt echt! Ik probeer het ook positiever in te zien nu, ik weet dat stress slecht is maar ik kon het even heel moeilijk van me afzetten. Je hebt het inderdaad niet zelf in de hand en misschien is het daarom ook wel zo frustrerend... (ben een beetje een control freak ) Sunnyke, wat fijn dat je eerste echo reeds goed was! Liefs, Joehoe
Ik kan me je angst heel goed voorstellen! Ik heb in november ook een miskraam gehad en hoop nu op een nieuwe zwangerschap. Maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik me dan ook veel zorgen ga maken. Het is nu eenmaal moeilijk van je af te zetten. Toch proberen om ervan te genieten, dat het heel anders voelt is juist gunstig! En als je heel bang bent, gewoon contact opnemen met verloskundige/gyneacologe zij kan je wellicht een beetje gerust stellen.
Hi, Ik weet precies hoe je je voelt, de angst herken ik zeker. Zorg dat je zo snel mogelijk een echo krijgt dit zal je zoveel meer zekerheid geven. Wij zijn zelf 1 1/2 jaar bezig geweest met daarin 2 mk (8wk en 10wk)en een operatie aan een cyste. We hebben gelukkig nu een kindje en verwachten de tweede........ Alle zwangerschappen heb ik bruinverlies gehad dus dit zegt niet altijd iets... ook alle keren dacht ik zo dit was het dan weer...... Wij hebben na de 2e mk afgesproken met het zh om met 6 wk een echo te maken dit ging hartstikke goed en met 9 wk nog een, daarna de onzer naar de 12 weken pas vanaf 16 wk begon ik pas echt voorzichtig te genieten. In ieder geval veel succes met wachten ik duim voor je.