ik wil het nu

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 31 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hallo

bah, wat on leuk als je iets wil en het duurt zo lang.
    wij gaan nu voor de 3 en een halve ronde (1 keer niet bewust) proberen om zwanger te worden.
    op zich natuurlijk niet zo lang al bezig maar ik vind het vreselijk om aldoor te moeten wachten tot de vruchtbare periode en daarna tot je nod.

het komt ook doordat wij niet als de meeste van jullie (waarschijnlijk) bedenken we willen zwanger worden en er voor gaan.

ik heb diabetes en de ziekte van hashimoto
    deze twee ziektes zijn niet echt bevoordelijk als je zwanger wil worden. het kan echter wel en je kan ook gezonde kinderen krijgen
    maar voor we "groenlicht" kregen om zwanger te worden waren wij een jaar verder.
    en als je dan groenlicht heb, wil je eigelijk meteen zwanger zijn.

bah af en toe is het niet echt leuk. ik heb zo mijn best gedaan voor mijn bloedwaardes optimaal te krijgen.
    en als ik zwanger ben zal het niet altijd even makkelijk voor me zijn, ook ivm met complicaties voor de baby.
    bovendien kan ik verminderd vruchtbaar zijn van door de ziekte van hashimoto.
    maar zoals ik al zei, het kan ook goed gaan.

ik hoop dat ik gauw zwanger mag zijn, we zijn in ieder geval druk aan het klussen hahaha

soms denk ik wel dat ik er teveel mee bezig ben, maar ja hoe kan je er nou niet mee bezig zijn als je al een jaar voorbereiding heb nodig gehad. als je iets graag wil dat ben je daar toch mee bezig?

nou groetjes

2. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Jeetje meis wat een verhaal en wat vervelend allemaal!

Natuurlijk wil je het nu!

En ermee bezig zijn is echt niet gek!
    Daar zijn al zoveel topics over en t komt allemaal op hetzelfde neer..we willen het allemaal zo graag dat we er zoveel mee bezig zijn.

Mee eens..als je iets graag wilt dan ben jer wel zeker mee bezig!!
    Niks geks hoor meis.

Ik hoop en duim voor je dat het snel raak mag zijn en dat het allemaal gewoon goed gaat!

Succes!

Ninetje

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey loesloes
    Welkom hier, helemaal niet gek hoor wat je denkt.iedereen wil het NU! haha Hoop voor jullie dat het snel raak is en dat je een goede zwangerschap krijgt... xxx Kaatje

4. liesbethLG

17 jul 2006
    62
    0
    0
    Hoi Loesloes,

Ik leef helemaal met je mee! Hoop echt dat het snel "raak" zal zijn voor jullie!

Ook al mankeren wij (daar gaan we i.i.g. van uit) niets, bij ons is de hoop naar mijn idee net zo hoog als iedereen! Zodra je de keus hebt gemaakt wil iedereen toch zo snel mogelijk zo'n lief klein wondertje in zijn armen houden. Denk niet dat er iemand is, of anders waarschijnlijk maar weinigen, die er iedere maand makkelijk overheen stappen als het weer eens niet gelukt is (wij niet i.i.g.!!)

Ik voel wel enorm mee met degene waarbij het allemaal niet van een leien dakje gaat en wens iedereen daarom enorm veel moed, geduld en succes om deze ronde weer door te komen!

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    dank je wel liesbeth.xxx kaatje85

6. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    :( balen meid...mag ik trouwens vragen wat de ziekte van hashimoto is ?

7. Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties

ziekte van hashimoto is een ziekte van de schildklier. het is een auto immuun ziekte, dat wil zeggen dat mijn lichaan anti stoffen aanmaakt tegen mijn schildklier.
    deze werkt dus nauwelijks.

De schildklier is de thermostaat van het lichaam die invloed heeft op bijna alle lichaamsfuncties. Daarom zijn de klachten bij een schildklieraandoening heel verschillend.

Bijna alle mensen met een schildklieraandoening kunnen met behulp van medicijnen zonder problemen functioneren. Het is echter (nog) niet mogelijk te genezen van een aantal aandoeningen. Naast het dagelijks slikken van medicijnen merken veel mensen restklachten, doordat de instelling van de medicijnen niet helemaal goed is. Dit wordt veroorzaakt doordat het medicijngebruik op vaste waardes wordt ingesteld, terwijl het lichaam om wisselende waardes kan vragen.

tijdens je zwangerschap verandert je schildklier waarde. het is dan heel belangrijk dat je vaak bloed laat prikken want een te hoge schildklier waarde kan er voor zorgen dat je baby niet goed wordt aan gemaakt, organen, zenuwstelsel, hersentjes etc.
    ook hebben mensen met hashimoto 4 keer zoveel kans op een miskraam als "gezonde" mensen.
    mensen met hashimoto kunnen ook problemen hebben met vruchtbaarheid.

niet echt een fijn beeld he! maar ik ga niet zwart kijken hoor, komt vast goed.

diabetes kan je denk ik wel? dat is ook een auto immuun ziekte althans ik heb type 1. ik maak dus ook anti stoffen tegen mij alvlees klier waardoor ik insuline afhankelijk ben. ik spuit ongeveer 5 keer op een dag. heb nu mijn bloedsuiker zo laag dat ik zwanger mag worden. te hoge bloedsuikers zijn namelijk ook schadelijk voor de baby. vooral de eerste 6 weken bij de aanmaak van de embryo

maar goed als ik het soms niet zie zitten ga ik lekker op het diabetes of schildklier forum onder topics van zwangerschap. daar zitten nog 10 tallen vrouwen met hetzelfde probleem

groetjes

8. Niet meer actief

Kan me goed voorstellen dat je na 1 jaar wachten, nóg langer moet wachten! heel veel succes in ieder geval!

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Lieverd ik heb het ook al op ''ons'' forum gezet.
    Laat het toch los.
    Je maakt jezelf zo alleen maar gek.
    Ik wil je niet kwetsen ik wil je alleen waarschuwen.
    Wij gaan zo naar ronde 4 en ben ook niet zwanger en nog steeds niet ongesteld.
    Als je iets graag wilt dan komt het nooit 1,2,3
    Je bent net begonnen dus geef het de tijd.
    We moeten er veel voor doen en logisch dat je het dan snel wilt.
    Maar zo gaat het niet.
    Der zijn er die 2 jaar bezig zijn of nooit zwanger kunnen worden.
    Zo beinvloed het alleen maar je leven.

Liefs Simone

10. droom

droom Actief lid

25 jul 2006
    353
    0
    0
    He Loesloes,

Ik begrijp goed wat je bedoelt, ik voel het zelf ook zo. Ik wil het gewoon zo snel mogelijk maar dat gaat natuurlijk niet zo maar. Bij ons waren er ook wat problemen en nu die zo goed als het gaat op zijn gelost, wil ik gewoon dat het lukt. We hebben al zo ons best gedaan! Ik denk dat iedereen dat wel van zichzelf denkt..
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik er veel mee bezig ben, als ik een zwangere vrouw zie dan ben ik gewoon een beetje jaloers, erg he :oops: ....
    Ik kan mezelf ook flink gek maken door overal maar informatie te lezen, ben nu 2 zwangerschaptesten verder terwijl die echt nog niet kunnen zeggen dat ik zwanger kan zijn. Dat zit dan zo in mijn hoofd, dan doe ik een test. Ik weet wel dat het niet zo is maar er is toch een teleurstelling achteraf..
    Een beetje meekletsen hier helpt wel, maar maakt me soms ook helemaal gek. Jammer dat er geen topic is waar je elkaar kan steunen en wat vaker een berichtje kunt plaatsten, dat je elkaar een beetje kan volgen. Misschien een idee om te starten??

Gr Droom

Deel Deze Pagina