Ik wil het toch even vragen.. zwaar getild.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door baby90, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Toen straks moest ik iets aan de kant zetten, ik dacht dat het iets lichter zou zijn maar het was ontzettend zwaar. Zo zwaar dat ik t bijna niet van de grond kreeg, maar dus wel geprobeerd en flink kracht gezet.
    Ik heb het uiteindelijk een soort van gesleept maar ook dat was ontzettend zwaar. Het was maar een halve meter ongeveer, dus niet veel.
    Nu heb ik wat krampen in mijn buik, rot gevoel. Hoewel er op internet staat dat je van tillen geen miskraam kan krijgen maak ik me toch zorgen.
    Daarna ben ik gaan zitten, en ik zit nu nog steeds. Nl loop ik wel om af en toe wat drinken te pakken oid.. maar heb sindsdien voornamelijk op de bank gezeten.
    Toch na het lezen op internet ben ik niet gerust gesteld. Kan iemand mij gerust stellen? Ik weet iig dat ik het nooit meer doe! Geen cm meer. Dom dom, ik ben zo eigenwijs altijd he:(

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Als je geen bloedverlies hebt klinkt meer als je banden... Want van tillen kan je geen miskraam krijgen. Zelfs al zou je een beetje bloedverlies hebben zegt dat niet zoveel... Door het tillen kunnen adertjes springen. Maar bel je vk anders... Die heeft er veel meer verstand van

Ik werk in de kinderopvang en moest dagelijks veel tillen en bukken etc.... Niets aan de hand

3. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dankjewel voor je reactie. Nee gelukkig geen bloedverlies!! Het voelt gewoon naar en ik voel me nu echt dom:( ik til mijn neefje enz ook wel, ik werk als huishoudelijke hulp dus moet vaak ook bukken. Maar dit was zo zwaar! Pff.. hoe kon ik zo dom zijn:(

Kan ik de vk hiervoor bellen? Ik loop namelijk in het ziekenhuis en heb geen vaste vk. Maar ik kan ze gewoon hiervoor bellen?

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Dan gewoon de verloskamers in het zkh bellen. Daar zijn ze voor. En die staan je eerst ook via de telfoon te woord. Heb ik ook meerdere keren gedaan.

5. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Bedankt voor jullie reacties. Ik voel me altijd zo opgelaten als ik bel;) Maar er staat duidelijk dat je mag bellen bij ongerustheid.

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik moet eerst maar proberen een warme douche te nemen en een paracetamol. Mochten de krampen niet weggaan moet ik terug bellen.
    Nja de krampen zijn niet heftig ofzo, dus er is waarschijnlijk niets aan de hand.. maar toch zou een echo een fijne geruststelling zijn.
    Maarja, ze zei probeer eerst dit maar;)

7. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Waarschijnlijk betekent het niks, gewoon een teken van je lichaam dat je het wel iets rustiger aan moet doen, je bent immers zwanger! Is het nu al minder geworden? Na een warme douche?
    Succes

8. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik zou bij mijn moeder eten, moest wachten tot mijn vriend thuis was en toen zijn we gegaan. Dus geen warme douche gehad. Dankjewel, dat denk ik ook.. maar toch onzeker. Wel steken aan de zijkanten erbij nu.. het is iig niet minder geworden. Ik denk dat ik zo op de terugweg toch het ziekenhuis nog een keer bel.
    Het voelt beurs, alsof ik ongesteld moet worden ofzo.

Oh en ik moet er ook bij zeggen.. Ik ben echt hartstikke moe!! Misschien dat dat ook mee speelt??

9. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Och meissie ik snap je ongerustheid helemaal maar het klinkt echt als dat je teveel hooi op je vork hebt genomen! Ik denk echt dat het je banden zijn.. En dat ongesteldheids gevoel heb ik tot nu toe regelmatig gehad.... Bij mij was dat meestal dan groeipijn, want daarna was mijn buik een stuk gegroeid, of bandenpijn en dat was een duidelijk signaal om het rustiger aan te doen!

Met 22+3 bijv. heb ik de vk nog in paniek gebeld omdat ik krom lag van de pijn in mn buik... Menstruatieachtige pijn. Kon niet zitten of liggen ervan zo erg. Achteraf helemaal niets aan de hand en bleek ook bandenpijn te zijn.

Komt allemaal goed met je :)

10. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je ongerustheid maar volgens mij is er niks aan de hand hoor... Van tillen krijg je inderdaad geen miskraam..

Ik werk als verpleegkundige en heb tot week 31 gewerkt, daarna verplicht moeten stoppen... Ik heb veel gesleurd en gedaan en met zware bedden gereden omdat de collega's niet hielpen en kijk ik ben morgen 39 weken..

Kan zijn dat het beetje combinatie is van vermoeidheid en inderdaad beetje teveel hooi op je vork... Kruip maar eens vroeg in je bedje en je zal zien, het zal morgen al veel beter gaan!

11. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dankjullie wel voor de geruststelling!!
    Fijn dat het al die tijd bij jullie ook niets was, dat geeft toch goede moed en stelt me wat gerust!! Thanks!!
    Gaat nu wat beter. Idd straks mn bed in, gelukkig morgen uitslapen. Ik denk dat ik in de middag ergens wakker word:p

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.033
    113
    Nederland
    Ik heb tot 36 weken zwaar getild in de winkel. Tilde tussen 5 en +12 kg boven mijn lengte hele dagen door, en op wat harde buiken na niks aan overgehouden. Dus denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.:)

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hoi. Ik weet ook niet beter dan dat tillen niet erg is voor je kindje maar voor je eigen buikspieren. Als je veel blijft tillen kan dat gevolgen hebben dat ze minder makkelijk weer naar hun oude plekje gaan na de bevalling. Zou me geen zorgen maken en anders inderdaad weer je vk bellen.😘😘

14. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Erg fijn om te horen dat het geen kwaad kan en dat anderen dit ook gehad/gedaan hebben. Dank jullie wel, lief!! Ik ga nu slapen, heb de vk niet meer gebeld!! Ik ben dood op, zo moe.
    Sommige van jullie hebben zwaar werk verricht tijdens de zwangerschap, pff.. knap hoor.
    Morgen maar even kijken hoe het gaat.
    Bedankt en slaap lekker!!😘

Deel Deze Pagina