hoi dames, ik ben vanavond bij de VK geweest hier meten ze bij ons tegenwoordig ook mijn buik boven tot aan het schaambot. ik heb met 30 weken een groeiecho gehad vanwege een kleine buik ze verwachte dat het kindje ook klein was, hier was alles gelukkig goed. de groei ook. nu was bij de vorige contole mijn buik van boven naar beneden 31cm vandaag was hij 29 cm komt dit vaker voor? vind het nogal vreemd! de VK heeft ook weer een groei echo aangevraagd, ze maakt haar geen zorgen omdat de baby niet overdreven klein aanvoelt. maar waarom is mn buik dan niet gegroeit en soort van gekrompen of is het gewoon anders op gemeten? de baby was vorige x ook al ingedaald in mijn bekken dus dat kan het (denk ik ) niet zijn. wie heeft dit mee gemaakt of ervaringen mee? ze gaan de 2 groei echo's vergelijken en kijken of de placenta goed werk. eerst vond ik het niet zo erg maar hoe langer in denk hoe enger ik het vind
Ben ook wel benieuwd na de reacties hierop. Kan het niet zijn dat je wat vet op je buik bent kwijtgeraakt of zo? Ik roep ook maar wat doms In ieder geval doet je kleintje het gelukkig wel goed
misschien lag de baby dwars of duwde die met de voeten of t kontje de buik bij de vorige meting juist hoger? mijn baby kan soms zo liggen dat ik een "lange" buik heb en soms heel breed.. dat zou t kunnen verklaren als je van schaambot naar boven meet.
bedankt voor de reactie.'s ik ben van me zelf super tenger gebouwd, en buik vet had ik (in mijn geval helaas) al niet dus dat kan het niet zijn. denk zelf idd ook dat het anders gemeten is dan de vorige keren. vind het alleen zelf ook wat vreemd dat mn buik niet gegroeit is, ik krijg vandaag te horen wanneer ik de groeiecho heb dus ben erg benieuwd!
Mijn buik was ook 'gekrompen'. In het ziekenhuis een uitgebreide groeiecho gehad en toen bleek dat haar buikje 5 weken achter liep en de rest 2 a 3 weken. Bij de geboorte viel het allemaal mee (48 cm en 2990 gram) en al gauw was ze een lekkere speklap haha (ik heb powermelk ofzo haha)
Je bent nu ver in je zwangerschap. Het kan zijn dat je kindje nu verder is ingedaald. Of de keer ervoor hadden ze het anders gemeten. Wat ook kan is dat je kindje anders lag. Ik zou me niet teveel zorgen maken vanaf de 34 weken is mijn buik niet meer gegroeid maar gewoon hetzelfde gebleven terwijl het kleintje toch echt was gegroeid
Mijn verloskundige vertelde laatst dat zij wat 'ruimer' meet dan de verloskundige die ik bij de vorige controle had. Dat zou het dus ook nog kunnen zijn, dat er de vorige keer wat ruimer gemeten is en nu wat krapper waardoor het 2 cm scheelt. Als de verloskundige zich geen zorgen maakt zou ik dat zeker ook niet doen!
Is er door 1 en dezelfde vlk gemeten? Ik ben nl vandaag op controle geweest en ben door 2 verschillende mensen opgemeten. Verschil was ruim 3 cm... Iedere verloskundige meet blijkbaar anders....
Ik had het ook gister, buik was 1 cm gekrompen. Vk deed er een beetje vaag over, mompelde dat ik toch al een groeiecho zou hebben en dat ze die dan maar afwacht... Ik had bij mezelf ook wel gedacht misschien wat buikvet dat ik kwijt ben, want ik had/heb er wel wat spekjes op zitten en de laatste paar weken heb ik weinig trek in eten en snoep ik dus amper. Ik hoop er maar het beste van, bij mijn zoon hebben ze zelfs nooit een groei echo aangevraagd dus voor mij is het ook nieuw.
bedankt voor de reacties allemaal! ik ben vandaag geweest voor de groeiecho en het was idd goed niet echt een stijgende lijn in groei, maar wel in gewicht ze was 2260 gram. het hoofdje kon niet goed opgemeten worden omdat ze zo diep lag. en idd wat de meesten hier al zeggen iedereen meet anders want het is al 4 x opgemeten door 4 verschillende VK. en bij de echo bleek ze idd gedraaid en nu ziet mijn buik er ineens heel anders uit veel breder. ik maak me nu minder zorgen gelukkig want de echo was verder heel goed vruchtwater en placenta. alleen idd een kleine daling in de lijn maar nog steeds normaal, miss over 2 weken nog een echo om te kijken of ze iets gegroeit is zodat ze 3 lijntje hebben om te vergelijken. dus weer een beetje een gerust hart
Is ook net hoe ze meten. Ik ben proefpersoon geweest bij de academie van verloskunde waar 16 verloskundigen in opleiding mijn buik hebben opgemeten. Daar zat onderling soms wel 5 cm verschil in! Is ook net hoe je kindje ligt hè. Meten ze vanaf het hoogste punt op je buik (waar meestal het kontje ligt) of in een rechte lijn van je schaambot naar je navel zeg maar? Oh zie nu je reactie pas haha
Ik heb het ook. Vandaag was mn buik 1 cm minder tov vorige week. Mijn vk zei dat het komt omdat hij nog dieper is gaan liggen. Krimpen kunnen ze niet zei mijn vk Ik heb met 36 weken een groei echo gehad. Toen schatte ze zijn gewicht op 2460 gram. Niet teveel zorgen maken! Klein maar fijn, en het moet er ook nog uit!
Fijn dat de groeiecho goed was! En ik zou het meten van de buik ook niet te serieus nemen. Mijn buik was eerst ook 2 cm 'gekrompen' ten opzichte van de vorige keer (2 weken daarvoor). Een dag later werd mijn buik in het ziekenhuis door een ander gemeten, en toen was 'ie in één dag 2.5 cm gegroeid. Een week later was m'n buik weer 2 cm kleiner. Mijn verloskundige zei wel dat meten even betrouwbaar is als een groeiecho, maar daar geloof ik dus niks meer van.
De grootte van je buik zegt ook helemaal niets over de grootte en het gewicht van de baby hoor! Sommige hebben een kleine buik met een reus van een baby en sommige hebben een mega buik met een kleintje erin...dus het zegt echt niets. En groeiecho's ook niet al recessies nemen...de metingen zijn nooit precies en vooral als zeeboot nog eens door verschillende mensen zijn gemaakt..