3 januarie moest ik om 16.30 in het ziekenhuis zijn voor de inleiding, ik ben toen om 14u nog lekker lang in bad geweest. ik mis het zo, ik wil in bad, vanaf wanneer gingen jullie weer in bad? ik vloei niet echt meer, toch geen bloed, en de laatste dagen zoiezo niet meer, alleen meer vocht als voorheen, kan dat? kan ik dan in bad?
Ik heb gevraagd aan kraamhulp en zei dat in bad weer na 6 weken mocht. Ik wil ook dolgraag weer in een lekker warm bad!
Oh ik heb ook na mij bevalling zitten verlangen naar een heerlijk warm en ontspannend bad. Ik weet nog dat dat mocht als het vloeien was opgehouden. Laat ik nu helaas wel zo'n 8/9 weken gevloeid hebben..... Op een gegeven moment was mijn geduld op, zo rond 6 weken en toen heb ik het erop gewaagd. Gewoon alleen water in het bad, dus geen badschuim oid. Heerlijk! Is helemaal goed gegaan. Ik denk dus dat als je geen bloed meer verliest dat het dan weer mag. Maar helemaal zeker ben ik niet en ik ben ook geen goed voorbeeld, vrees ik
Bij mijn eerste zei mijn vk dat ik best in bad mocht mits ik geen zeep gebruikte. Ben toen elke dag geweest. Wel eerst je voetjes goed wassen. Nu zij de andere vk dat ik 6 weken niet mocht, ja daaag... Ben dus heel eigenwijs gewoon gegaan. Ik moest gewoon mijn spieren afentoe even ontspannen in warm water, dat had ik echt nodig.. Ik ging wel meestal niet volledig plat liggen, klinkt raar maar zo voorkom je dat er veel water diep binnen in je vagina komt.
Hier nooit een badverbod gehad ? Nou hebben wij ook geen bad dat terzijde maar dat zagen ze vast niet vanuit hetz iekenhuis
Heeeeel herkenbaar! Ik mocht pas na 6 weken en als ik gestopt was met vloeien. Nou, toen ik 4 dagen niet gevloeid had, heb ik het er met 5,5 week op gewaagd. Ze raden eerder idd af ivm infectiegevaar (zolang je vloeit is je bm nog niet 'gesloten') en omdat het de vorming van littekenweefsel kan belemmeren of verstoren. Zoiets. Maar elke dag verlangde ik naar mn bad en ik heb zelfs regelmatig pootjegebaad als mn man met baby in bad ging. Voor het idee :-D
Bij mij is nooit verteld dat ik niet in bad zou mogen! Ben dus denk ik na twee weken gewoon gegaan. Niets aan over gehouden
Mij is ook verteld dat ik in bad mocht als ik geen helderrood bloedverlies meer had. Met evt. bruinverlies mocht het dus wel. Nu heb ik helemaal niet lang gevloeid en lag ik dus na 14 dagen weer in een lekker warm bad!
Oja, maar een vriendin 'mocht' wel van haar vk in bad, meteen na de bevalling... Er worden dus verschillende adviezen gegeven.
Oké,wist dus niet dat het 6wk niet mocht. Gelukkig nog niet in bad geweest. Ik vloei niet echt meer,alleen nog wat bruin vocht.
Na de bevalling heeft het loslaten van je placenta een wond achtergelaten in je baarmoeder. Door het vloeien weet je dat die wond nog niet dicht is. Bij het badderen kan er "vies" water in je baarmoeder, dus in je wond, terrecht komen en een infectie veroorzaken. Daarom is het advies om niet in bad te gaan ( Of te gaan zwemmen ) zolang je nog vloeit. Overigens is het ook bij borstvoeding oppassen aangezien het vieze water ook een borstontsteking kan veroorzaken. Zo mocht ik ook niet met mn baby douchen na keizersnee zolang het navelstompje er niet af was; navelwond infectie in mijn buikwond.
ik ga het erop wagen vandaag! morgen is mn mannetje 6 weken, die ene dag maakt ook niet uit, mn vriend heeft vandaag vrij dus dan kan ik lang in bad terwijl hij op ons mannetje let. zal ik badedas gebruiken of beter zwitsal? zwitsal kan denk ik het minste kwaad he? of zou lush ook mogen? ik heb al enkele dagen niks gezien, niks zien vloeien ofzo dus ik ga in bad vandaag
Ik heb een formulier meegekregen vanuit het ziekenhuis met instructies voor thuis. Ik mocht wel gewoon in bad (zonder zeep), alleen een zwembad werd afgeraden.
heerlijk is het, hoewel ik nu toch meer geniet van het badderen samen met mn zoontje, het grote bad vind hij heerlijk maar na een tijdje doe ik mn badjas snel aan, droog hem af, kleed hem lekker aan, leg hem in het wiegje van de wanndelwagen in de badkamer (als mn vriend niet thuis is) en dan ga ik terug in bad met snel wat warmer water erbij 38graden is niet zo lekker heet 43is perfect voor mezelf volgen het badthernometertje ik heb ook netjes de 6 weken afgewacht