Hey meiden, Ik ben bezig aan mijn 3e iui (2e tellende). Ik ben vandaag voor FM geweest. Zaterdag was hij 15 (en 11), nu 17 (en 13). Eigenlijk waren twee maten ruim 20 en een doorsnede 14, waardoor het toch op 17 mm uitkomt... De eerste keer had ik dit ook met 2 eitjes van 17 mm, zelfde verhaal. Toen heb ik 1 dag voor mijn iui echt mijn eisporong gevoeld (in ieder geval denk ik dat). Ik heb nu al echt pijn waar het eitje zit. Echt ovu pijn en een gevoel alsof er veel spanning op staat. Zitten doet ook pijn. Dit had ik de eerste keer ook en toen was ik dus voor mijn gevoel te laat met de pregnyl. De echoscopiste zei toen dat dit niks hoeft te betekenen, dat het ook kan dat er gewoon wat vocht uit mijn follikel ontsnapt of dat er gewoon druk op staat. De tweede keer ging het wel goed (denk ik). (Het is trouwens dezelfde eierstok als de tweede keer, dus daar ligt het niet aan). Ik heb met de gyn besproken dat ik dacht dat hij eerder sprong de eerste keer. Hij zegt dat dit kan, maar dat de iui 24 uur later nog op tijd is (dit geloof ik niet, maar goed). Ik mag nu de pregnyl zetten als mijn follikel 18 mm is en niet >18, maarja nu is hij 17. Wel is hij van 2 kanten dus groter dan 20 (1 maat is zelfs 21mm) alleen van 1 kant niet. Herkent iemand dit? Vandaag ook overleg gehad met de echoscopiste. Ze heeft gezegd dat ik me toch aan het protocol moet houden, omdat die van 13mm ook nog bij kan trekken (die zit trouwens in de andere eierstok). Wat kan ik nu het beste doen? Een ovu test om te kijken of mijn LH piek er al is? (Ik spuit menopur). Toch de pregnyl zetten en morgen bellen dat ik woensdag voor de iui kom? (Dit durf ik niet hoor!) Of gewoon vertrouwen (wat heel moeilijk is haha). Heeft iemand tips en ervaringen? Thanx!
Hier ook zo iemand met weinig vertrouwen . Vind het ook moeilijk om volledig te vertrouwen op advies van de gyns... En ook een keer bang geweest dat we te laat waren. Ik meende ook de avond ervoor de eisprong al gevoeld te hebben. Daarom kreeg ik de keer erop wel iets eerder de pregnyl, wel bij 17 mm, maar toen zat er maar 1 eitje. En de groei ging toen behoorlijk snel die ronde. Maar die ronde is ook mislukt... Heb zelf deze ronde ook zo'n geval van: zal het dan niet te laat zijn? Vandaag 2 eitjes van ruim 15 mm en vrijdag pas IUI. Maar goed dit keer lijken ze dan ook ineens heel langzaam te groeien. Snap ook niet zo goed hoe ze de omvang nu echt bepalen... Wanneer moet jij de pregnyl nu zetten dan? Morgen of vanavond al? Denk dat je nog wel wat ruimte hebt hoor...
Hier elke maand ovulatiepijn, zodra de pijn weg is, weet ik dat mn eitje gesprongen is. Ik weet niet hoe dat bij jullie is?? Ovutest kan je doen, die geeft aan dat er een eisprong aan zit te komen tussen de 24-36 uur. Hier heb ik ook wel eens gedacht een vroege eisprong te hebben gehad, maar dan meestal de nacht voor de IUI, dus dan zou dat nog optijd moeten zijn. Eitje moet binnen 12 uur bevrucht worden. Succes!
Hey Happy en Pien, Dank voor jullie reactie! Ik heb net een ovu test gedaan (wel ' s avonds en plas niet heel lang opgehouden...) en daar was gelukkig maar een heel licht streepje te zien. Dat geeft een beetje rust, maar ik ga het morgen zeker weer doen (voordat ik de pregnyl zet). Ik ga morgen, als ik groen licht krijg de pregnyl zetten. Pien, ik las in een eerder topic dat jij inderdaad ook vaak twijfelt... Dat vind ik er exht het rotste aan dat ik mijn lichaam niet meer goed herken. Ik heb dus normaal ook alleen ovu pijn rond ovu, nu heb ik het nu al... (!) Mocht ik morgen een pos ovu test hebben, wat zouden jullie dan doen? Zonder pregnyl woensdag iui vragen? Ja Happy, binnen 12 uur dacht ik ook, mijn gyn zegt binnen 24 uur! Naja! Pien, ik had zaterdag 14 mm, dus zou ik denk ik ook gisteren 15 of 16 gehad hebben. Dan hebben we idd een beetje een vergelijkbare situatie. Hoezo weet je nu al dat het vrijdag wordt? Ik hoor het altijd pas officieel als mijn follikels 18 mm zijn en dan is het dus 2 dagen later. Succes! Houd je me op de hoogte?
Doortje: tsja ik blijf altijd twijvelen hihi. Jij dus ook? Moeilijk he om het helemaal maar uit handen te geven . Ik heb gisteren ook voor de zekerheid een ovulatietestje gedaan. Verlies al aardig wat vocht daar beneden... maar gisteren nog vrijwel geen tweede streepje te zien. Dus ook weer even gerustgesteld. Heb gisteravond gelijk nieuwe testjes besteld, want ben er nu doorheen. Hoop er morgen voor de pregnyl ook nog even eentje te kunnen doen. Maar ik zou niet weten wat ik moest als het wel positief blijkt te zijn... Volgens mij dan toch alsnog maar wel pregnyl zetten. Het stelt je eisprong toch ook uit of niet? Denk in elk geval dat het door de pregnyl niet sneller zal gaan, dus dan zou ik het maar gewoon zetten... Ik heb al 3 metingen achter de rug en gezien de groei tot nu toe schatten ze in dat het woensdag wel tijd is voor pregnyl. Maar dat heb ik eerder nog niet zo meegemaakt hoor. Vorige keren ging het veel sneller en had ik op dag 12 al IUI, zelfs een keer op dag 10. Heb vorige keren 1 of 2 FM's gehad en dan op de laatste FM dag dus ook pregnyl. En heb je vandaag nog FM gehad? Hoe is het gegaan? Weet je al wanneer je de IUI krijgt?
Hoi Pien, Heel herkenbaar! Grappig dat we hetzelfde 'probleem' hebben. Ik heb gewoon steeds zo'n gekke ovu pijn. Juist sinds ik menopur gebruik weinig vruchtbaar slijm (nog steeds een vies woord). Ik heb iui op dag 15 en dan nu 2 keer op dag 13 gehad, dus bij mij gaat het niet super snel, wel lekker wat sneller dan zonder hormonen. Ik had vandaag een follikel van 20 mm en die ander is 13 gebleven. 20 is het grootste wat ik tot nu toe heb gehad. Mijn ovu test was net nog steeds niet pos, dus dat geeft hoop! Wel raar, ik heb steeds pijn in mijn eierstok, maar misschien is dat dan gewoon hyperstimulatie pijn ofzo... De ovu test stelt me wel gerust. Ik heb donderdag de iui, 1 dag voor jou! Zullen we elkaar op de hoogte houden? Ik moet om 9 uur vanavond pregnyl zetten en heb dan donderdag om 12 uur iui. Gaat dat bij jou ook altijd zo? Heb jij ook pijn in je eierstokken? Wat maakt dat jij denkt dat je je eisprong eerder hebt? Succes nog even met je zenuwen in bedwang houden
He Doortje! Nou dat heb ik dus ook pas sinds ik aan de IUI en dus ook de hormonen zit. Ik heb ook menopur. Anders voelde ik nooit mijn eisprong hoor. En ik heb ook wel af en toe dat ik denk mijn eierstokken te voelen. Denk dat het toch door de hormonen komt. Ik weet dat ik 2 links heb zitten, maar toch voel ik af en toe rechts ook wat . Dus wat dat betreft zeggen die steekjes hier en daar denk ik niet altijd iets over een naderende eisprong. Fijn dat je ovulatietest nog negatief was. Ik heb er vandaag ook een gedaan vlak voor de pregnyl en gelukkig ook negatief. Geeft mij ook een goed gevoel. Of het terecht is of niet . Hopelijk is voor jou 3 x scheepsrecht! Heel veel succes morgen met de IUI!! Ik hou je in de gaten . P.s. ik weet niet of je al in een clubje meekletst en of je dat leuk vind. Maar ik klets in het clubje IUI augustus. Niet iedereen is daar precies begonnen in augustus, de een wat eerder, de ander wat later. Kijk maar ff, je bent in elk geval welkom!
Dank je wel! Ik klets ook in een clubje, IUI oktober. Maar misschien kom ik wel ff een keer buurten Ik had vandaag heel veel pijn en wel veel VS, maar ik heb nu nog steeds een beetje pijn, dus dat is dan goed haha! Ik heb inderdaad ook soms aan de andere kant pijn, maar vandaag wel alleen aan de kant van eitje. Heb jij er 2, top! (Ik nu voor de 2e keer al 1, dus ik moet gaan ophogen volgende keer). In jouw geval is 5 denk ik scheepsrecht! (Bij mij hoop ik op de 'normale' 3x is scheepsrecht).
O ja, het oktoberclubje, heb ik ook wel eens gekeken. Heb ook 2 x 1 eitje gehad. Nu gelukkig laatste 2 keer weer 2 eitjes. Maar met steeds dezelfde dosering. Ik heb ook vaker eitjes aan mijn linker eierstok. De rechter is volgens mij een beetje lui . Dus bij jou kunnen er volgende ronde zomaar ook weer meer eitjes zitten. Maar nee, die heb je niet nodig natuurlijk, 3 x is gewoon scheepsrecht!
He Doortje! Hoe is jouw iUI gegaan? Hier zit het er ook weer in! Direct er na een kerstboom gekocht. Dus ff wat gezelligheid hier in huis creƫren... Heb trouwens al hele ochtend pijn in m'n linker zij... En een beetje bloed verloren, dus dat zullen de eitjes wel zijn .
Hey Pien, Ja ik had (gelukkig) ook veel pijn gisteren (dag van IUI), was denk ik echt mijn eisprong, dus nu ben ik wel zekerder. Nu nog steeds wel pijn eigenlijk, maar dat zal wel door de hormonen komen Alles voelt een beetje beurs etc. Spannend hoor, heb jij er een goed gevoel over? Ik had het wel, maar ga nu al weer twijfelen...
He Doortje! Het goede gevoel is al wat afgezakt hier... heb gisteravond en vanochtend best veel bloed verloren nog... Heb ik bij de eerste IUI ook gehad en ik heb het van mezelf ook wel, maar niet vaak zoveel. Maar goed, de artsen zeggen toch dat het niet erg is en dat het niet in de weg zit, dus ik moet het maar gewoon weer afwachten. Bloedverlies is nu wel wat minder geworden, dus ik hoop maar dat het eitje en de zwemmertjes het gered hebben . Ik lees in je onderschrift dat je man ineens super veel zwemmers had? Was dat na of voor bewerking in het lab? Na bewerking klinkt wel als heel veel zeg! Mijn man had er 15 miljoen na bewerking en dat schijnt ook heel netjes te zijn... Bij ons is er trouwens geen oorzaak gevonden, bij jullie wel?
Hey Pien, wat vervelend dat bloed... Ik heb weer gelige afscheiding gehad en ook alweer flinke buikpijn. (Ik heb altijd het gevoel dat mijn lichaam direct na de eisprong over gaat op afstoten, want dan krijg ik buikpijn en dat wordt steeds meer), maar progesteron waarde is wel goed, dus... Ik heb dus ook alweer minder hoop en het gevoel dat het niet gelukt is. Dit zou na opwerking zijn ja, ik snap er ook niks van!!! En ik geloof er ook niks van, maar goed. Wij hadden geen oorzaak (er is geen samenlevingstest gedaan) het zaad was voor opwerking altijd voldoende (ook niet 77 miljoen goed beweeglijke hoor), maar dus met de opwerking bleek het ineens slecht te zijn. Toen dat spulletje gekregen waarin hij het moest opvangen en nu dus een monsterscore waar ik niks van geloof. Nou ik ben benieuwd naar de volgende keer...(Ik denk ook steeds, was het niet toch 7,7 miljoen, dat zou logisch zijn). Jullie hadden trouwens ook een goede zaadscore! Gek is dat toch he, geen verklaring, ook zo frustrerend!
Vervelend he dat je zo snel alweer denkt dat het niet gelukt is... dat beinvloedt ook wel wat mijn stemming dan gelijk. Maar goed, het is natuurlijk veel te vroeg om conclusies te trekken, dus we moeten hoop houden he! Nou en met 77 miljoen zwemmers zou het toch moeten lukken he . Wel apart, heb nog nooit van die vloeistof gehoord. Maar het kan dus dat zaad voor opwerking goed lijkt en na opwerking ineens een stuk minder? Mijn man had vorige maand ineens ook een mindere maand met 6 miljoen zwemmers. Maanden ervoor was het steeds rond de 20 miljoen. Ja frustrerend, zogenaamd 'onverklaarbaar'. Bij ons ook geen samenlevingstest gedaan. Maar als dat het geweest was, was het misschien na 4 x toch wel eens gelukt zou je zeggen... Onverklaarbaar betekent voor mij alleen dat zij de verklaring niet weten, maar niet dat er geen verklaring is. Het is alleen te complex blijkbaar om op te sporen...
Hey Pien, Hoe gaat het bij jou? Ja ik ga er ook van uit dat er wel een verklaring is (het is alleen wel frustrerend vind ik om het niet te weten). Mijn buikpijn is er nog (eigenlijk is het geen buikpijn, maar een drukkende pijn, alsof er veel druk staat op mijn baarmoedermond/hals... Ik heb dus het gevoel dat het ondanks 77 miljoen zwemmers niet is gelukt Geen happy kerst, maar ongesteld op tweede kerstdag (dwz met veel buikpijn en een kruik op de bank). (Maarja, misschien moet ik de moed nog niet helemaal opgeven, you never know!)
Hey Pien, Hoe is het bij jou? Ik ben al weer volop in de volgende ronde en ben natuurlijk al weer flink aan het stressen Ik heb nu ophoging gehad, 1,5 menopur per avond. Ik heb morgen mijn eerste FM, maar nu al signalen dat het wel hard gaat. Ik hoop dus dat morgen de FM (dag 9) niet te laat is, maar ik probeer er maar op te vertrouwen. Straks even een ovu test doen voor de rust. (Gisteren was hierop al een licht streepje te zien).
He Doortje! Ach jij ook al weer in de volgende ronde? Het leek zo mooi he met zoveel zaadjes. Ik zit ook in de volgende ronde en al in de laatste.... Spannend blijft het toch he. Hoop dat je weer op tijd bent meid. Ik had de laatste ronde echt voor mijn doen een heel laat ei, dag 17, dus ik loop wat op je achter. Ik zit nu op dag 6. Morgen hebben we een gesprek met de arts over hoe nu verder... Toch wel spannend, want het zal waarschijnlijk dan toch IVF worden. En dat lijkt me toch best heftig. Jij ook heel veel succes weer en hopelijk morgen een mooi ei of 2!!