ik wil, jij moet!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmimi, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

volhouden.. het werkt echt.. lange adem hebben :p

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha, wel grappig om te lezen hoor!

Tja, het opvoeden is nu echt begonnen he.

Ik moet zeggen dat het hier met vlagen gaat, als ze moe is, dan gaat ze in de commando stand. Maar inderdaad, consequent blijven helpt wel.

En soms kan ze ook zo lekker overdreven doen.

Mammaaaa, maaag iiiiiik alsjeblieeeeeeft een koekjeeeeeeeee?

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh en nieuw is hier:

Ow sorry mama, het spijt me zooo, ik zal het noooooooit meer doen.

Waar ze dat nou weer vandaan heeft ;)

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

mijn jongen leerde na 5 keer herhalen om iets netjes te vragen.maar dan had ik een kleine jongen die steeds heel lief vraagt:mama heb je zin in om...? of papa wil jij....?
    het probleem was opgelosd toen ik begon te zeggen:ik heb geen zin schat kun jij het zelf etc? of mama is nu bezig.
    en nu als ik iets van hem vraag begin ik dat ook terug te krijgen:
    nee mama ik ben nu bezig, of, heb geen zin mama...

je kunt deze fase misschien gebruiken om lieve manieren te leren, maar ze blijven dus vragen om klusjes...sterke wil hebben ze he?is de aard van de leeftijd denk ik!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Haha, mijn dochter van 3 ook! Maar ik moet zeggen, ze doet het nu al een half jaar en er komt verbetering in. Ik zeg namelijk ook al een half jaar dat ik niets moet en dat zij het maar netjes moet vragen. Dus 'mag ik' en 'alsjeblieft' in de zin. En waarempel, op het moment dat je denkt dat je dit voor eeuwig voor jan met korte achternaam zult blijven zeggen, blijkt er ineens iets te zijn blijven hangen :D Ze doet het nu redelijk goed. Maar ja, als ik 'nee' antwoord op haar vraag breekt de hel natuurlijk los, want ze had het toch netjes gevraagd? :D

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ik stond er voro dit topic niet zo bij stil...
    maar bij ons is het vaak "ik wil... " en mijn reactie "een opblaaskrokodil!"

nu valt het ineens wel erg op dat ik dat toch vrij regelmatig doe stiekem :)

kan ze heel boos om worden trouwens.. want dat betekent dat ik dr niet laat uitpraten en dat mag zij ook niet.

7. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Hier ook hoor en dan is hij nog maar 3 jaar en 2 maanden. pfffff...
    Hier lijkt het ook net of we in het leger zitten bij de amo. hahahha.
    Ene dag kan ik het meer hebben als de andere. Zoals gisteren kon ik het echt niet meer hebben en ben ik wel een beetje tegen hem uitgevallen. Mijn stem wel verheft zeg maar....
    Ik leg me er maar gewoon bij neer maar geef hem zeker niet in alles zijn zin.

Het is wel zo dat hij wel altijd alles vraagt. Maar hij blijft vragen. Mag ik doornroosje kijken? Als ik dan zeg. Als we thuis zijn gaat mamma doornroosje opzetten. Dan kan dat de hele weg doorgaan totdat we thuis zijn...

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, inderdaad! Ze blijven maar vragen! Mag ik dit, mag ik dat, mag ik zus, mag ik zo.

Ik roep ook wel eens: En nu mondje op slot!
    Of...bijt even op je onderlip, maar dan krijg ik keihard terug:
    Nee, dat doet zeer ;)

Maar ik krijg ook wel eens te horen als ik haar wat vraag:
    Nee mama, daar heb ik geen tijd/zin voor. Doe het zelf maar even :)

Deel Deze Pagina