beloningsstysteem plassen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miek78, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miek78

miek78 Actief lid

7 jan 2007
    295
    0
    0
    drogiste
    noord holland
    Hallo allemaal

ik zit te denken om een beloningsstysteem voor mijn dochter te maken voor het plassen op het potje.
    maar wat is nu een leuk idee en en hoe vaak moeten ze bv een plas gedaan hebben om een kleinigheidje te krijgen???

alvast bedankt voor de reacties !

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter was al heel lang plaszindelijk. Alleen poepen op de wc wilde ze niet (dan vroeg ze een luier). Ook beloningen werkten niet. Toen ze per ongeluk een keer op de wc had gepoept, hebben we haar meteen een sticker laten plakken, en gezegd dat ze na 5 stickers een kadootje mocht. Dat vond ze zo leuk dat ze toen ze weer moest poepen makkelijk over te halen was met een sticker. De 5 stickers waren toen dus zo gebeurd. Daarna nog een keer na 5 stickers een kado en toen na 10 stickers. Nu mag ze nog wel stickers plakken, maar krijgt ze geen kado meer.
    Ik had bij onze meid wel het idee dat ze het plakken van de stickers leuker vond dan de kado's. Dus of je er überhaupt een kado aan moet hangen weet ik niet. Wij hadden iig een groot vel op de wc hangen en na elke sticker telden we ze.
    Met plassen is 5 stickers trouwens wel weinig, kan ze dalijk elke dag een kado uitzoeken. Je kunt ze ook een sticker laten plakken als ze de hele dag droog is geweest...

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier heb ik een gekleurd a4tje op e kast in de badkamer gehangen met een vel stikkertjes ernaast. Als hij had geplast mocht hij 1stikker, bij poepen 2. Heb er geen kadootje aan verbonden. Toen het velletje stikkers leeg was, was het voor hem ook klaar want "tikke op". A4 hangt er nog wel, hij wijst er nog wel naar en dan is het "tikke? nee tikke op" en is het goed dus ga ook geen nieuwe ophangen

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier een stuk karton met haar naam erop en een beetje versierd. 7 vakken gemaakt (voor één week, elke dag een vak) en maar plakken! Plakken is hier voldoende (24 maanden)

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M poepte heel erg moeilijk (veel pijn) en was dus vooral bang voor poepen op de po of op de wc. We hebben toen een stickersyteem gehad met 10x poepen op de po = klein cadeautje (een prinsessenkroon en staf).

Voor poepen op de wc was de beloning pannenkoeken eten.

Nu hebben we een stickersysteem voor gaan slapen zonder zeuren (naar beneden komen mag, huilen/gillen/roepen/dwars doen/na het voorlezen zeuren om meer ed mag niet), dat is 15x lief gaan slapen = koekjes bakken.

Ik heb 'spijt' dat ik niet ook de eerste keer zoiets heb gedaan, want ze vindt dit een veel leuker vooruitzicht :D

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als T op het potje plast dan is de beloning een applaus en dat hij het straks aan papa mag vertellen / aan de andere ouder mag laten zien. Poep vindt hij eng dus dat durft ie niet :D

Maar goed, voor hem niet bezig met training. Bij M met plassen ook niet gedaan trouwens, zij besloot zelf dat het tijd was om op de po/wc te plassen.

7. miek78

miek78 Actief lid

7 jan 2007
    295
    0
    0
    drogiste
    noord holland
    bedankt voor de reacties !
    heb nu 5x een plas gedaan is een heel klein cadeautje( lees een bellenblaas bv)
    gaat tot nu toe erg goed ! hopen dat ze het volhoud !!

Deel Deze Pagina