Luteale fase 7 dagen?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by bloemetje81, Sep 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloemetje81

bloemetje81 Actief lid

Aug 13, 2010
    151
    0
    16
    Zevenhuizen
    Dag allemaal,

Ik voel me wat onzeker als ik naar mijn kaartje kijk. Vandaag ongesteld geworden terwijl ik pas 1 week geleden mijn eisprong had. Vorige keer had ik een luteale fase van 10 dagen, ook al aan de korte kant.
    Ik meende eerst nog dat FF mijn eisprong verkeerd bepaald heeft, maar volgens mij lijkt het toch wel te kloppen.

Bij onze eerste, 2 jaar geleden, was ik in de eerste ronde zwanger. Nu net ronde 3 achter de rug. Het is niet zo dat ik verwacht weer zo snel zwanger van, maar van deze kaartjes word ik enorm onzeker. Wat vinden jullie ervan?

3e28a1 Ovulation charts on FertilityFriend.com

2. juultje26

juultje26 Actief lid

Jun 12, 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Hoi,

Ik heb ook een cyclus van 30 dagen met een late eisprong. Meestal dag 20 tot 25. Dus ook een korte lf.
    Toch ben ik vlot en snel zwanger geworden.
    Doe je ook Ovu testen?

3. lova

lova Niet meer actief

Ik had ook zo'n korte LF.. door dagelijks tarwekiemolie te gebruiken is mijn lf langer geworden (ik koop ze bij kruidvat, eigen merk) het is tevens goed voor je baarmoederslijmvlies en bevordert de innestelling :)

4. Brix

Brix Fanatiek lid

Jan 25, 2009
    1,969
    0
    36
    Vitamine B6 verlengt ook je luteale fase. 7 dagen is trouwens wel erg kort.....

5. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0

Hoeft niet hoor.. Ik slik ze al 2 jaar erbij en heb de hoogste bloedwaardes wat die vitamine betreft en bij mij is de lf alleen nog korter geworden ( van 11 naar 6)

6. Brix

Brix Fanatiek lid

Jan 25, 2009
    1,969
    0
    36
    Het hoeft niet, maar het kan wel ;). Het is altijd het proberen waard, nietwaar?
    Ik gebruik het niet vanwege een te korte LF, maar vanwege mijn voorgeschiedenis met miskramen. In de ronde dat het begon te slikken, merkte ik meteen verschil: mijn LF ging van 13 naar 15 dagen.

7. Yris

Yris Niet meer actief

Ik lees even mee, ik heb ook een korte LF ;)

8. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

Oct 4, 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ik ben zelf met de 7e ronde bezig en door ovulatietesten is het mij ook opgevallen dat ik een LF van zo´n 9 a 10 dagen heb. Mijn cyclus schommelt steeds tussen 24 en 27 dagen. Ik las iets over de invloed van vitamine B6 op de LF en heb daarom een vitamine B complex gekocht. Die slik ik nu een week of drie en vandaag zit ik zowaar op dag 29 van mijn cyclus. Ik vraag me dus ook af of dit nou door de invloed van het vitamine B complex komt of niet (of ben ik misschien zwanger..). Over een dag of 2 testen.

9. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Mijn korste LF was 5 dagen. Meestal 7 dagen.
    Vitamine/tarwik/etospillen werkte niet. Van de laatste had ik helemaal geen ei meer. Dus voor mij rotzooi.

Na lang aandringen bij mijn arts (ze zag het probleem niet) mocht ik extra pregnyl spuiten wat je progesteron verhoogd/verlengt.
    Die ronde was het 'toevallig' raak.
    Mijn arts (verder een lieverd hoor) gaf het niet toe, maar misschien denkt ze er nu stiekem anders over.

10. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    7 dagen is kort maar absoluut niet te kort. Bij beide pogingen tot zwanger worden een luteale fase van 7/8 dagen gehad en bij de eerste in ronde 7 en bij de 2e in ronde 1 zwanger.

Ik zou je adviseren ook ovulatietestjes erbij te gebruiken en een week voor en na je verwachte ovulatie om de dag te klussen, zo kan je je ei haast niet missen ;) Zo hebben wij het bij zwangerschap 2 gedaan en was meteen in ronde 1 zwanger. Niet ieder mens is natuurlijk gelijk maar wilde je alleen mijn ervaring meegeven.

11. minimeee

minimeee Actief lid

Jun 12, 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    k had ook een lange cyclus, maar een lf van 7 dagen en toch ben ik zwanger geworden, zonder het slikken van wat dan ook.

Hoeft dus niet te betekenen dat je niet zwanger kan worden.

Succes met zwanger worden. Hoop dat het snel lukt

12. bloemetje81

bloemetje81 Actief lid

Aug 13, 2010
    151
    0
    16
    Zevenhuizen
    Bedankt voor jullie reacties!
    Het moet natuurlijk ook kunnen aangezien ik de eerste keer zo snel zwanger ben geworden. Maar het maakt je zo onzeker...

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Ik heb een LF van maximaal 7 dagen en ben 2x toch vrij snel zwanger geraakt... 1x in ronde 5 en 1x in ronde 4 (allebei in April... toeval?!)

Share This Page