Primen, hoelang duurde het?

Discussion in 'De bevalling' started by Tese, Dec 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Ik word maandag ingeleid maar ze gaan het maar 2 dagen proberen bij me. ALs het dan niet lukt dan laten ze de natuur zn gang gaan.

Maar stel nou dat alles nog potdicht zit dan gaan ze primen.

Hoelang duurde het tot het effect had bij jullie en hoeveel weken zwanger was je toen.

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    bij mijn zoontje ben ik ingeleid met 40 weken en toen was er ook nog haast niets verweekt.. wel konden ze met een vingertop de baarmoedermond in maar ook toen moest eerst de baarmoedermond worden verweekt door primen.

op zondag 7 december hebben ze de hele dag geprobeert met tabletjes die worden tussen baarmoeder en vliezen geplaatst maar dit is dus alleen mogelijk wanneer er wel een kleine opening is.. als die er niet is zullen ze het waarschijnlijk met gel gebeuren.
    bij mij zorgde de tabletjes wel voor weeen maar niet voor verweking of ontsluiting omdat de weeen alleen maar door de hormonen kwamen,
    maandag 8 december hebben ze om half 9 gel ingebracht en ik kreeg er gelijk heftige weeen van maar om half 3 smiddags was er nog steeds niets extra verweekt alleen stond er druk op de baarmoedermond.
    achteraf bleek het dus toch wel het begin te zijn omdat de pethadine prik niet werkte en het dus wel echte weeen bleken te zijn.. kwart voor 7 savonds had ik 3 cm ontsluiting en hebben ze de vliezen gebroken.
    om half 8 kreeg ik perweeen en kwart voor 8 mocht ik persen.
    20:57 is hij geboren.

bij mij heeft het primen dus 1,5 dag geduurt en daarna een hele snelle bevalling.

ik hoop voor je dat je gelijk gel krijgt of natuurlijk is het het beste dat als je al wat ontsluiting zal hebben ( zo'n 2 cm) dan kunnen ze gelijk je vliezen breken en moet je wel bevallen ;)

een hormoon veter ofzo hoor ik alleen maar slechte verhalen over dat het veel te lang duurt enzo.

alvast heel veel succes voor maandag en hopelijk heb je snel je kleintje in je armen.

3. Tese

Tese Niet meer actief

Bedankt voor je duidelijke verhaal! Ik hoop ook dat het bij mij binnen 2 dagen gepiept is!

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Met 41 weken mocht ik me om 8.00u 's morgens melden in het ZKH op de verlosafdeling. Om 9.00u zijn ze begonnen met primen, ze hebben 3x tabletjes bij me naar binnen gebracht, de laaste keer rond een uur of 17.00u volgens mij.
    Ik heb werkelijk het hele ZKH gezien, omdat beweging mee zou helpen, maar het leek niks te doen, dus ze zouden me de volgende dag gaan inleiden (infuus) en voor de nacht geen "ellende" opzoeken door bijv. vliezen te gaan breken.

Uiteindelijk is het rond 23.00u 's avonds toch gaan rommelen en ben ik spontaan aan de gang gegaan, om 2.14u is onze dochter geboren. Het kan dus heel snel gaan. ;)

Succes!

5. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    Hee Muppet, dat is toevallig!
    Ik zocht op Google op primen en kwam hier terecht haha!
    Onze wegen kruisen elkaar wel steeds!
    Maar we gaan ervoor de 27ste :D!

6. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Ik heb om 8.00 uur voor de eerste keer gel gehad, toen om 15.00 uur nog een keer en om 2.00 uur s'nachts bevallen... Ik was 38+1 weken zwanger.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Haha ja ik ben te nieuwsgierig dus ik stel een hoop vragen! Ik vind het wel spannend hoor!

8. Tese

Tese Niet meer actief

Lekker snel! Ik teken er voor...

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik was een stuk verder.. .en had al net 1 cm ontsluiting -was ook al een paar keer een beetje gestript (ze konden er moeilijk bij) .
    Ik was 41 weken zwanger. Om half 10 is de gel met een spuit in gebracht en eigenlijk begon het toen gelijk heel heftig. De 1e 2 uur leverder amper wat op.
    Toen kreeg ik een pethidine prik en ben ik in 1,5 uur tijd van 2 naar 10 cm gegaan.
    Dus de gel bleek hier méér dan voldoende. Ons meisje werd na 4 minuten persen in 3,5 uur geboren (geboortetijd: 1 voor 1 :) ).
    Erg verrassend - ook voor het personeel op dat moment ;) -die moesten rennen om nog snel even m'n vliezen door te prikken en ons meisje te 'vangen' .

Maar oke: 41 weken zwangerschap scheelt natuurlijk wel...
    overigens: M'n 1e bevalling duurde 19 uur... dus het was niet zo dat m'n 1e bevalling ook heel snel was gegaan ofzo. Integendeel.

10. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Was 36 weken zwanger en ingeleid vanwege Hellp.
    Ik kreeg om 08.00 uur gel, om 12.00 uur gel en om 17.00 uur gel. Vanaf 18.00 uur wat buikpijn. Om 21.30 uur braken spontaan mijn vliezen en begonnen de weeen. Om 00.42 uur had ik mijn dochter op mijn buik.
    Ik teken er nog een keer voor!
    (ben in 15 minuten van 3cm naar 10 cm gegaan....heftig, maar wel snel klaar!)
    Bij mij ook even lichte paniek omdat de gyn nog op de gang stond en ons meisje er al aan kwam. Hoorde de verpleegster letterlijk roepen "Als je haar nog op wilt vangen moet je NU komen!" Hij was net op tijd.

11. giraf

giraf Niet meer actief

Is primen hetzelfde als een hormoonveter?

Zo ja:
    Ik ben ingeleid met 42 weken. (dmv hormoonveter)
    Ik had nog totaal geen ontsluiting, verweekte baarmoeder of enige voortekenen op een bevalling...
    Om 9:00 brachten ze een hormoonveter in.
    Om 13:00 kreeg ik mijn 1e wee, daarna 1 grote weeenstorm en om 17:00 is onze dochter geboren.

12. hester81

hester81 Lid

Oct 19, 2008
    63
    0
    6
    Ik was 38.2 weken zwanger. Om 7 uur 's morgens geprimd, om half 12 begon het rommelen en om 13.02 is mijn meisje al geboren! De bevalling is dus van 1 keer primen al doorgezet en ik hoefde niet ingeleid te worden!

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Waarom laten ze dan de natuur z'n gang gaan als het de eerste 2 dagen niet lukt?
    Hebben ze dan geen medische reden om je in te leiden?

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    @Muppet: Ik vind het ook wel interessant om te lezen! Alleen weet ik van de andere kant dat het bij iedereen verschillend is. Mijn moeder is bij mij ook ingeleid en dat ging vrij snel allemaal.
    Maar toch, ik wil het dan ook altijd van anderen weten. Net zoals ik wil weten of er meer baby's voor of na 40 weken worden geboren. Niet dat dat iets zegt wanneer ik beval maar dan heb ik wat hoop dat het misschien nog spontaan gebeurt voor het maandag is :D.
    Maar ik blijf meelezen hier!

15. Tese

Tese Niet meer actief

Jawel ik heb zwangerschapsdiabetes maar ik tref de enige Gyn die het geen rede tot inleiden vind. Bloedirritant aangezien er al een paar weken gezegd werd dat ik met 37/38 weken ingeleid zou worden. Maar er stond al een datum en ben er ook aan toe en gisteren vertelde deze Gyn dat hij het onzin vond. En toen kwamen mijn hormonen ;)
    Dus nu word ik toch ingeleid maar vandaar dat ze het maar 2 dagen gaan proberen.

16. Tese

Tese Niet meer actief

Moosey ik hoop dat het nog spontaan begint voor je! Mijn 1e is in ieder geval met 37 weken 3 dagen spontaan gekomen.
    Hier een hoop gerommel en krampen vergelijkbaar met de eerste weeën maar het zet niet door, had ik ook niet verwacht eigenlijk.

Share This Page