Morgen is het moederdag. Voor mij de eerste keer als moeder. Sven is 24 maart geboren. Niet gepland maar wel heel erg gewenst. Ik was 21 (inmiddels 22) 5 maart, 2,5 week voor de geboorte van Sven, is mijn moeder overleden. Totaal onverwacht op 47 jarige leeftijd. Ze was niet ziek en dit had niemand zien aankomen. Aan de ene kant moet morgen dus een klein feestje zijn en aan de andere kant is het een dag dat ik mama extra zal missen. Dubbel, zoals eigenlijk bijna alle dagen tot nu toe. Ik denk dat ik morgen maar even naar mama's huis ga (wat inmiddels te koop staat) maar waarom en wat ik daar ga doen weet ik ook nog niet. Maar ja, wat anders? Wat deden jullie op je eerste moederdag als moeder? En wat op de eerste zonder moeder? Zijn er misschien meer moeders die dit morgen hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben?
Pfff dit is heel zwaar voor je...ik leef met je mee. De eerste x dat ik moeder werd vierde ik het gewoon thuis met mijn kleine en partner...ontbijt en kadootje gemaakt op de kdv niks bijzonders...maar toch weer wel. Mijn mama leeft nog dus dat nog niet meegemaakt. Kan je alleen meegeven dat je het maybe morgen toch kan vieren en dan denkend dat je mama bij je bent...vier het ook een beetje voor haar.Zal ze leuk gevonden hebben. Sterkte morgen! Een dikke knuffel.
Heftig zeg wat jij allemaal hebt meegemaakt. Heel veel sterkte!! Dit jaar mijn 2e moederdag en die vieren we niet speciaal ( Mason heeft wel wat gemaakt op het kdv ) Daarna gaan we wel naar mijn moeder. Mijn moeder is heel ernstig ziek en de kans is vrij groot dat dit zelfs haar laatste Moederdag is
Ik kan over beiden niet meepraten, maar wil je wel veel sterkte wensen met deze speciale, maar ook moeilijke dag.
Ik ben weliswaar nog net geen moeder maar helaas ook mijn moeder kwijt... (1,5 jaar geleden) Dit soort feestdagen blijven altijd dubbel inderdaad. Heb wel een mooi plantje gekocht en ga dat morgen bij haar steen zetten, denken we toch nog aan d'r Sterkte meissie, zorg dat je morgen een beetje onder de mensen bent en gedenk haar zoals jij wil!
Moederdag is hier ook dubbel'! Mijn moeder is dan wel "al" 12 jaar geleden overleden, maar het gemis is er nog steeds, zeker op zulke dagen Wat had ik graag mn eerste moederdag samen met haar willen delen, en mn 2de ect ect Voor mij is en blijf moederdag speciaal, een kleine blijk van waardering voor je moeder, hoe erg je haar mist, hoeveel je van haar houd, hoeveel je nog had willen delen, hoeveel je nog had willen vragen, hoeveel pijn het blijft doen omdat ze er niet meer is!
heel veel sterkte, ik kan mij voorstellen dat dit een moeilijke dag voor je moet zijn. Probeer zo veel mogelijk te genieten van jouw moederdag met sven, was voor mij heel bijzonder, de eerste moederdag.
Dit is ook mijn eerste moederdag zonder mijn moeder, ze is vorig jaar december overleden Ik heb het nog steeds geen plekje kunnen geven, vind het zo jammer dat ze haar eerste kleindochter niet meer heeft kunnen zien, ik mis je mama! Voor alle meiden die hetzelfde hebben een hele dikke knuffel
jeetje Laust, kreeg een brok in mn keel van je verhaal. wat vreselijk... dikke knuffel voor jou en heleboel sterkte!
Ach meis heel veel sterkte ook vandaag!!! Ik heb het "geluk" dat mijn moeder mijn dochter net geen 11 maanden heeft gekend! Dit is dus mijn tweede moederdag maar de eerste zonder moeder. In febr. is ze overleden! Wat een dubbel gevoel zal het ook voor jou zijn!! Vind het heel erg dat je moeder haar kleinkind niet heeft gekend (ook voor de andere natuurlijk) Maar vergeet niet, ze leeft niet meer maar in je hart is ze er altijd. (al kan dat het verdriet niet drukken natuurlijk) Mn dochter zit nu op het kvd, dus voor het eerst een cadeautje. Nou wat had ik dat graag met mama willen delen, zij zou nog trotser zijn dan ik. Dikke knuffel voor iedereen die in dezelfde rotsituatie zit!
Jeetje zeg wat ontzettend heftig... Het lijkt me zeker een zware dag met een dubbel gevoel. Veel sterkte en probeer toch een beetje te genieten vandaag. Dikke knuffel!
Pff, heel veel sterkte! Wat lijkt me dat ontzettend moeilijk zeg. En ook sterkte voor de rest van de meiden hier die hun moeder zijn verloren!!
Jeetje wat dubbel zeg. Ook zo kort geleden nog. Wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen in deze hele moeilijke tijd. Mijn moeder is plotseling overleden toen ik 15 was. Sindsdien deed ik nooit meer iets met moederdag omdat ik er niet aan herinnerd wilde worden. Ben vorig jaar moeder geworden een paar dagen voor moederdag en is totaal langs me heen gegaan. Nu maak ik het wat bewuster mee en moet zeggen dat ik niet zo heel veel meer heb met moederdag. Vroeger vond ik het zo'n gezellige dag met mijn moeder. Maar nu doet het me niks meer, wat ik echt jammer vind. Gister vierde we Jayden's 1e verjaardag en toen alle visite weg was(alleen me beste vriendin was er nog) moest ik erg huilen. Was zo verdrietig, mis me moeder nog steed zo erg. Wat ik wil zeggen is dat ik weet wat je voelt, het doet zo intens veel pijn om je moeder te verliezen. Ik wou dat ik iets kon zeggen om je beter te laten voelen, maar ik weet echt niks. Zelfs na 10 jaar voel ik de pijn en het verdriet nog steeds. De scherpe kantjes gaan er wel af met de tijd maar er zijn altijd weer momenten waarop het gemis zo heftig is. Nogmaals heel veel sterkte *knuffel*
Ik heb altijd een dubbel gevoel met moederdag.... Onze jongste dochter is 20 maart 2007 geboren, mijn moeder is 3 maanden erna overleden. Ik heb het rond moederdag altijd moeilijk. Krijg je post met de tekst als: "verwen je moeder eens extra met moederdag".:x Weet ook wel dat de post het niet weet dat ik geen moeder meer heb, maar het doet zeer. Gisteren ging ik met onze middelste dochter een bloemstuk halen voor het graf van mijn moeder, daar ga ik dus nu altijd heen met moederdag. Het meisje in de winkel vroeg heel vrolijk: kadootje voor moederdag neem ik aan......8), Kon het niet laten om toch maar even te zeggen: ja maar dus voor het graf van mijn moeder...... Het arme kind liep rood aan, ze kon er niks aan doen, maar al die commercie rond moederdag hangt mij echt de keel uit.... Kreeg van man en dochters wel een heleboel kleine gekochte en zelfgemaakte cadeautjes en dat maakt ook weer een hoop goed. Maar het gemis blijft.
Ik zie allemaal meiden die hun moeder moeten missen, sterkte allemaal! Maar hoe is het als je je kind hebt verloren..... Dus eerst moederdag gevierd, misschien jaren achtereen. En dus nu zonder je zoon of dochter............ Ook aan die moeders heb ik vandaag gedacht