Kraamzorg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CreaLinda, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik had m'n tussenpersoon een mailtje gestuurd over kraamzorg.
    Nou is hij altijd heel snel en goed met het beantwoorden van vragen.
    Nu kreeg ik een mailtje terug.

"ze konden mij niet vertellen of careyn ook aangesloten is bij confior/menzis, hiervoor moet u dit nummer bellen.
    Je hebt geen recht op extra zorg, maar maximaal 8 dagen met een eigen bijdragen van 3,60 per uur"

Nou die hebben er dus geen kaas van gegeten, want bij mijn weten heb ik recht op 40 uur, 8 dagen van 5 uur of 5 dagen van 8 uur.

Maar ik schrok wel van die eigen bijdrage, is dat nou normaal?

Linda (die toch al van plan is over te stappen)

2. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    ja dat is normaal. ik heb bij menzis de meest uitgebreide dekking en krijg daarom de eigen bijdrage weer terug gelukkig. ?Hoeveel uur enzo weet ik geen eens.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    je hebt volgens mijn ook recht op 40 uur kraamzorg en met borstvoeding zelfs 44 en de eigen bijdrage van 3.60 per uur is heel normaal bij een basis verzekering en dit is dus ook zo bij vgz. ik ben uitgebreid verzekerd en krijg deze bijdrage ook terug.

ik ga bevallen in een kraamhotel en moet per dag 29,- betalen en dit met een uitgebreide verzekering, ik verblijf er 7 dg en dan vervalt voor mij de kraamzorg helemaal omdat dit daar gegeven gaat worden

4. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Nou ik ga ze toch eens bellen hoor.
    Ik weet dat confior (ook menzis) heel onmenselijk is in dat soort dingen. En dat de polissen superonduidelijk zijn.

Het is 144 euro toch een hoop geld.

Linda

5. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik kreeg ook zo'n vaag antwoord toen ik mn verzekering mailde:
    "Het aantal uren kraamzorg wordt vastgesteld door de kraamverzorgende in overleg met de verzekerde en is mede afhankelijk van de gezinssamenstelling en de aanwezigheid van mantelzorg.
    Eigen bijdrage conform de Regeling zorgverzekering voor 2006: €3,50 per uur.
    Voor vergoedingen van de eigenbijdrage kraamzorg vanuit de aanvullende verzekering klik..."
    Nou, de hyperlink werkte niet. Gelukkig heb ik wel een boekje waar t in staat, dus de eigen bijdrage krijg ik terug. Maar hoeveel uur..... Ehm, ben bang dat ik dat pas wet als de kleine er is....

6. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Je hebt standaard recht op 40 uur.
    En hoe ze dat indelen ligt aan de kraamzorg en jezelf.
    Het is meestal dat je 8 dagen krijgt... de eerste dagen komt ze dan de hele dag en dat wordt afgebouwd... maar wel 8 dagen lang.
    En die bijdrage moeten we (bijna) allemaal betalen.

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik zit bij menzis en toen ik hun belde over de zwangerschap hebben hun de rest geregeld.
    ik kon kiezen uit verschillende kraamzorg instellingen , van de 6 kon ik er 1 dus die genomen.
    hun regelde het verder.
    ze zeiden om dat ik het aller grootste pakket heb dat als ik een acceptgiro kreeg van de kraam dat ik die naar hun kon sturen dan betalen hun het.
    ik was zeer tevreden met hoe menzis het allemaal regelde voor ons.

8. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Die eigen bijdrage van 3,60 is bij bijna alle zorgverzekeringen. Als je aanvullend verzekerd bent krijg je deze vaak wel vergoed.

9. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Je moet bij Menzis wel eerst zelf betalen, en daarna kun je het declaren bij hun. Had ik ook.

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij hebben dat niet, bij ons betalen hun het gelijk,zo hebben wij dat geregeld.
    je kon toen kiezen of voorschieten of dat hun het gelijk betalen

11. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ja, die eigen bijdrage is normaal, bij mij is het ook € 3,60 per uur. Maar bij Menzis (ik heb een aanvullende verzekering, ExtraVerzorgd 2) wordt dat geheel vergoed met een maximum tot € 160,00.

Ik krijg 44 uur kraamzorg, 4 uur extra i.v.m. het geven van borstvoeding. Dan zit ik precies aan die € 160,00. Als ik dus meer kraamzorg nodig zou hebben, moet ik het bedrag van de eigen bijdrage wat daarbovenuit komt wel zelf betalen. Maar ik ga er vanuit dat dat niet nodig is, en anders is dat ook zo'n ramp, zoveel zal dat denk ik niet zijn.

En inderdaad, bij mijn weten kan je gewoon kiezen of je het eerst wil voorschieten of meteen door hen wil laten betalen. Kan je volgens mij aangeven op het declaratieformulier.

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik ben verzekerd bij dsw en bij het aanvullende pakket krijg je daar 50% van de eigen bijdrage vergoed. Bij aanvullend top pakket krijg je zelfs alles vergoed..

En ik kwam tot de ontdekking dat zij geen maximum uren hebben :) we hebben nu ongeveer 56 uur laten vastleggen. Maar het kan eventueel nog oplopen tot 64 uur!

13. Niet meer actief

Mocht ik zwanger raken dan verkeer ik in een positie dat mijn moeder 20 jaar kraamverzorgster is geweest...dus das wel handig...

Maar eigen bijdrage is bij elke verzekering zover ik weet..

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    inderdaad die eigen bijdrage is bij elke verzekering en of ok deze vergoed wordt ligt er aan of je een bassis verzekering hebt (dan niet) of een uitgebreide verzekering (dan meestal 50%). of een uitgebreide aanvullende verzekering (dan compleet) en gelukkig heb ik de laatste maar ja hier betaal je dan ook genoeg voor in heel die jaren dat ik het vanzelf sprekend vind dat ze dit betalen. dit scheeld vaan wel 30 euro per maand met een bassis verzekering dus die 160 euro heb je zo terug verdient toch

Deel Deze Pagina