Idd heel cliché maar geniet van je rust nu nog even ga dingen doen waar je nu alle tijd voor hebt. Jullie mannetje komt snel genoeg en straks ga je je dikke buik ook nog missen, althans dat had ik heel erg. Succes de laatste loodjes en geniet van je gezelschap in je buik!
Hier ben ik terug. Sinds gisteren voel ik mij echt ROT. Ik heb wat krampen en ook diarree (sorry). Ik voel de kleine ook geweldig hard op mijn bekken bewegen. Ik denk niet dat ik al weeën heb, maar maak me wel zorgen. Gisterenavond had ik een paar druppels licht roze op het toiletpapier. Dinsdag moeten wij opnieuw op controle, dus we wachten best zeker?
@ HopeSept, zou best kunnen dat het toch al wel een beetje aan t rommelen is... Maarja, het is toch echt afwachten Ik ben ook bijna 38 weken maar heb eigenlijk helemaal nog geen drang om te bevallen. Krijg het eigenlijk eerder benauwd dat het 'nog maar' 2 weken duurt voor mijn uitgerekende datum hahaha! Komt misschien omdat ik gewoon best een beetje bang ben voor de bevalling maar ach ja, het kindje moet er toch eens uit he. We wachten het hier ook maar af. Ik heb al vanaf 31 weken pijnlijke harde buiken, moest ook eerder stoppen met werken enzo, maar toch heb ik niet het idee dat ik voor 40 weken zal gaan bevallen. De eerste is met 40+2 geboren (bevalling wel begonnen op precies 40 wkn) maar toen zat ik dus wel vanaf 36 weken te wachten en te hopen dat hij eerder zou komen
Ik word er ook wel bang van; nog 2 weekjes, maar ik verlang wel naar de bevalling! Het is mijn eerste, dus ik weet niet aan wat ik me moet verwachten. Hoef ik mij zorgen te maken over dat beetje bloedverlies en diarree?
HopeSept nee hoor! Zolang je de kleine voldoende voelt bewegen hoef je je nergens druk om te maken. Een beetje bloedverlies is normaal, kan bijv al van je slijmprop zijn. (Ik had het ook een week lang bij de eerste)
Zou me daar geen zorgen over maken, maar als het jou gerust stelt kun je natuurlijk altijd even bellen met de verloskundige of gyn, daar zijn ze voor. Ik heb ook al paar weken last van bruin/roze verlies gecombineerd met slijm en ook bij vlagen last van m'n darmen, maar helaas nog geen doorzettende bevalling. Rommelt wel flink dus hoop echt heel erg dat het vandaag of morgen echt doorzet maar kan ook nog paar weken duren
Bedankt voor de geruststelling! We zullen zien dinsdag op de volgende echo... het wordt steeds spannender!
Ja dat vind ik ook hoor, aan de ene kant kan ik niet wachten en aan de andere kant is het besef er nog niet dat ik ieder moment kan gaan bevallen en dat er dan weer een baby zal zijn, zo gek allemaal. Zie dat je ook een jongetje krijgt, superleuk
Ja! Voor ons is het het eerste kindje, dus ik weet niet goed; ben ik er klaar voor? Heb ik alles? Ben ik niets vergeten?
Ja is heel spannend dan, maar je zult vast alles wel hebben (waarschijnlijk ook spullen die je noooooit gaat gebruiken) en mocht je toch iets zijn vergeten is het zo gehaald Hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten!
Oo dames ik ben ook zo ongeduldig. Nog een week tot de uitrekendatum. Ik vind het zo spannend. Het rommelt hier wel al wat maar verder nog geen tekenen voor bevalling. Moet eerlijk bekennen dat het nu wel echt spannend vind, zo gek dat er straks ineens een baby is en dat ik de moeder ben. Maar ooh wat wil ik dat kleine kereltje graag zien! Nog eventjes...
ook hier is het duidelijk al te merken!! aan de ene kant kan ik wel genieten van de rust die ik nu nog heb! maar aan de andere kant heb ik zo genoeg van die buik en wil ik ons kleine mannetje gewoon stevig vasthouden!!!
@ Anousje, we zijn precies dezelfde dag uitgerekend, nog 6 dagen, spannend he haha Ben zoooo ongeduldig. Heb ook echt het idee dat de tijd stil staat en ik alleen maar zit te wachten, wil 'm zo graag vasthouden en ben zo ontzettend benieuwd hoe ie eruit ziet!! @ Sterrentje, jullie kindje moet nog wel even blijven zitten hoor, maar snap heel goed dat je ongeduldig bent. Laatste trimester (en zeker de laatste weken) duren echt het langst!!!
Ja tis zeker lastig,zoals met sinterklaasliedjes 'vol verwachting klopt ons hart'. Wij zijn ook al zo echt toe aan de kleine vent... Je wilt nu eenmaal graag je kind zien en vasthouden,ik kijk zelfs uit naar de poepluiers! Wij willen hem zoooo graag zien en zijn broertje en zusje ook! Gelukkig nu wat afleiding want de enveloppen van de kaartjes zijn al binnen,dus kan de adressen gaan schrijven,heb schoonmaak woede,ben lijstje voor evt ziekenhuis tas aan het maken,lijstje voor voorraad in huis,en de kasten opnieuw aan het inrichten. Ook echt alles al gepoetst in huis.....Dus hopelijk komt hij een beetje op tijd
@ miek22 ja ik zag het inderdaad. Elke dag hoop dat ik het 'de' dag zal zijn en hoop ik op een teken van bevalling, maar helaas. Gelukkig zal het niet al te lang meer duren en stiekem denk ik dat ik dat getrappel in m'n buik wel zal missen. En mijn katten vinden het volgens mij net zo spannend, ze wijken alle 2 geen moment van m'n zeide haha! Ik word overal gevolgd en ze liggen dicht in m'n buurt. Wel schattig maar afentoe denk ik echt laat me met rust 😁.
Ik heb het gevoel dat ik een van de weinige ben die zegt dat de kleine nog wel even mag blijven zitten. Ja tuuuurlijk ben ik nieuwsgierig en kan ik ergens niet wachten onze man in m'n armen te houden. Maar eigenlijk zit hij nog wel even lekker zo. Ik voel me perfect, tot nu toe gaat alles perfect en de kleine groeit perfect. Een droomzwangerschap eigenlijk Dat getrappel vind ik een heerlijk gevoel en ik geniet er ook echt van, straks moet ik m'n kleine man al genoeg delen, maar nu is hij nog helemaal van mij haha. Maar met 36+1 kan hij nog wel even blijven zitten Het rommelt wel een heel klein beetje merk ik. Meerdere harde buiken, stoelgang is toegenomen (lekker ) en volgens de gyno ligt hij wel ingedaald maar nog niet "vast". Wat dat ook zijn mag. Ik maak me nergens druk om, er is er nog nooit 1 blijven zitten
Niet bang voor zijn! Een hoog geboortegewicht is voornamelijk vet. En als het hoofdje eenmaal geboren is "flubbert de rest er zo achteraan". Dit zijn de letterlijke woorden van mijn hypnoborthing docente en verloskundige. Hier bijna 37 weken. Dus het mag al bijna. Begin een beetje nerveus te worden. Aan de ene kant wil ik hem zoooo graag zien en hebben. Maar aan de andere kant is er nog zoveel te doen (kleertjes uitzoeken en wassen, wiegje schoonmaken en opzetten, proefdruk geboortekaartje controleren en enveloppen schrijven, schilderijtje in de babykamer ophangenziekenhuiskoffertje klaarmaken). En ik zou ook wel graag een weekje helemaal niks willen doen. Of in elk geval niks moeten doen.
Inderdaad, niet druk maken hoor over het geboortegewicht. Het gewicht zegt namelijk helemaal niks over je bevalling. Mijn eerste was ook bijna 4 kilo en totaal geen problemen gehad, komt echt wel goed hoor! Ben wel heel nieuwsgierig hoe groot deze baby is, haha gaan we weer
Ben er nu langzamerhand ook wel aan toe dat de baby komt. Komt ook omdat mijn bloeddruk nu hoog is en ik extra controles krijg. Maandag ben ik 38 weken zwanger. Ideaal gezien komt ze tussen de 39 en 40 weken. Maar je hebt t niet voor t kiezen he.
Ik ben er onderhand ook aan toe... al denkt de baby daar wellicht anders over: zit nog leuk te bewegen (vandaag zelfs heel veel!) in haar speeltuin...