Voel me rot

Discussie in 'De lounge' gestart door sabrina24, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Echt ben je zelf zo blij met je zwangerschap en andere weten je wel bijna depressief te maken.

Iedereen weet het beter wil overal een waarom op hebben wordt er knettergestoord van. Als je bijv. een huis koopt, een nieuw auto koopt, een hondje of katje aanschaft vindt iedereen het leuk en is blij voor je en krijg je geen commentaar. Zodra je een kindje krijgt weet iedereen het beter.

Zo gisteren zat ik dus op een verjaardag en komt er dus een tante aanzetten van me man (zei is zelf oma) eerst een lulverhaal over kinderwagen want die wij wilde was veel te duur en moesten er gewoon een bij de blokker kopen bla bla bla. Ik wil dus thuis bevallen nou dat is volgens haar ook geen goed plan ziekenhuis is veel beter bla bla bla haar eigen dochter ik zelf begonnen met thuis bevallen maar uiteindelijk dus in het ziekenhuis beland omdat het veel te lang duurde. Maar thuis bevallen is dus veel te gevaarlijk :(
    Toen een discussie over huisdieren en kreeg ik al de griebels
    (heb 2 honden en 2 katten) dus zegt ze nou die zullen wel jaloers worden
    waarop ik zeg ik hoop het niet we proberen ze zo goed mogelijk te begeleiden en bij de komst van de baby te betrekken. Zo staat de box dus al in de huiskamer en daar staan alle knuffels en speelgoed die we tot nu toe hebben al in.
    Nou zegt ze lukt je toch niet onze hond vernielde al het speelgoed van onze kinderen etc etc. Grrr dus wat haar niet lukt zal mij ook niet lukken nou ik kookte onderhand dus al :evil:

Toen begon ze over een babyweegschaal is nu bij de blokker met dukaten te verkrijgen. Zegt ze is handig ik zo nou voor mij hoeft het niet zie er niet echt het nut van in vindt het een sta in de weg.
    Blijft ze er over doorgaan dat het zo'n handig ding is grrrrr IK KOOKTE
    dus kreeg ze een kribbig antwoord van me
    zegt ze nou jij bent ook opvliegerig
    HOE KRIJG JE ME KWAADER

Ik begrijp werkelijk niet waar mensen zich druk om maken mag ik mijn eigen mening hebben ? mag ik zelf bepalen wat we doen? wat we aanschaffen en hoe we het regelen??
    En zij is niet de enigste iedereen weet het beter wordt er echt schijtziek van.
    Waarom bemoeien mensen zich er zo mee als je een kindje krijgt
    ik heb nog nooit commentaar gehad over de koop van ons huis, of auto, etc etc.
    Maar gisteravond was dus de druppel ik wordt er echt heel moe van en nu voel ik me dus best rot :(

Sorry voor het lange verhaal en hoop dat het niet te verwarrend is maar ik ben het even kwijt.

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hahaha kom op joh laat je niet kisten :)
    en dat ze het beter weten is dat ze ouder zijn dus in hun ogen wijzer
    en wat hun zeggen waar is lol

lekker doen waar je zelf zin in hebt en thuis bevallen gevaarlijk welnee tante? das juist het mooiste wat er is ;)

3. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik kan me helemaal voorstellen hoe vervelend en vermoeiend het is om voortdurend (goedbedoeld) advies te krijgen. Het voelt alsof je het nooit goed genoeg kunt doen hè, wat je ook doet, kiest of besluit. En als jouw tegengas dan ook nog afgedaan wordt als een 'opvlieger' dan voel je je natuurlijk helemaal niet serieus genomen als aanstaande moeder.

Ik zou zeggen: Geef je tante volkomen gelijk, spreek haar niet tegen en doe het vervolgens gewoon lekker op jouw manier. Tuurlijk is het beter om in het ziekenhuis te bevallen en tuurlijk gaan de huisdieren alles kapot maken omdat ze stinkend jaloers zijn zodra de kleine geboren is. En zo'n babyweegschaal is inderdaad reuze handig, bedankt voor het advies, lieve tante. Mensen die de wijsheid in pacht denken te hebben verdragen geen tegenspraak, dus probeer die strijd maar niet te winnen.

En als je er echt genoeg van hebt, dan kun je nog altijd onder het mom van een opvlieger even een luchtje gaan scheppen, zodat je haar goede adviezen niet meer aan hoeft te horen. Tegen de tijd dat je terug bent is het gespreksonderwerp vast wel veranderd, en zo niet, dan kun je het altijd zelf veranderen.

Geniet van je zwangerschap, Sabrina! Tantes of geen tantes. ;)

4. sim

sim Niet meer actief

ik kan helemaal begrijpen dat je het kookpunt bereikt, sommige mensen kunnen gewoon ontzettend zeuren, en als je irritatiegrens snel is bereikt (bij mij ligt ie ook voor mijn voeten :rolleyes: hormonen hihi) kun je dat gewoon minder verdragen. maar probeer wat te relativeren, want die goedbedoelde adviezen blijf je krijgen ook straks als de kleine er is. probeer je niet te laten kisten, kop op meid, geniet lekker van je zwangerschap!

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey Sabrina.. zo dat lucht op he, even van je afschrijven :D

maar idd ze hebben zich nergens mee te bemoeien.. het is jullie kind en jullie leven, en ja tuurlijk bedoelen ze het vast goed bla bla bla :p maar ja daar komen jullie zelf wel weer achter toch? Kop op meid en laat je niet gek maken hoor.gewoon lekker van je zwangerschap genieten

xxx Kaatje

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb dat niet, maar ik zou er ook niet blij van worden, om het zo maar even te zeggen. Ik heb een oma die aankomt met 2ehands knuffels die ouders zijn dan ik, helemaal verwassen, kapot en stinken. Sja, wat moet je daar nou weer mee? Ze komen iig niet op de kinderkamer.

7. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Hey meid,

Jullie moeten lekker jullie eigen weg volgen.
    Trek je van de rest niets aan (ook al is het goed bedoeld ;))
    Jullie krijgen een kleintje....dus...lekker doen wat jullie willen.

Liefs

8. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Erg Herkenbaar, maar zoals de andere meiden al zeggen,schrijf t lekker van je af en laat t dan links liggen en doe fijn wat jij en je manneke willen.
    Geniet van je zwangerschap!

9. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Oh ik heb ook zo'n tante.
    Haar dochter is een maand geleden bevallen.
    ALLES, maar dan ook echt alles van haar dochter is mooier en beter.

Ze had mooiere kleding haar kamertje is mooier en groter, haar zwangerschap verliep beter, ze was sneller zwanger (ik in de eerste ronde?!?!?!).
    En haar buikje was met 9 maanden net zo als de mijne nu.
    Dat was haar laatste opmerking.

Waarop ik zei oh goh, dan heb ik dus 3 maanden om een nog mooier buije te krijgen!!!.

Uitgeluld was ze.
    Nee naar zulke mensen moet je met een lach luisteren.
    Laat ze lekker!!!!!!! en geniet van jezelf!

10. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik kan me best wel voorstellen hoe je je voelt sabrina. Ook ik heb helaas mensen in me omgeving die met hun goed bedoelde adviezen komen. Heb me daar ook druk om lopen maken. Nu hoor ik het wel aan maar zeg er niks over het ene oor er in het andere oor er weer uit. Het is tenslotte jullie kindje en van niemand anders. De keuze's voor bevallen en op voeden enz liggen bij jou niet bij anderen.

11. ach het gaat alweer beter hoor en de meeste "goed" bedoelde adviezen gaan het ene oor in en het andere oor er weer uit.

Alleen sommige mensen willen je gewoon wat opdringen en daar heb ik totaal geen behoefte aan. Dus als ik die kinderwagen van de blokker niet wil laat me dan. Nee maar zij vondt dat ik hem maar gewoon moest aanschaffen want al die dure wagens heb je niets aan
    Nou mogen we dat zelf bepalen? daar wordt ik zo moe van
    Kijk komt er iemand met een advies van wij deden het zo en zo of ik dat geen idee, dan kan ik daar vrede mee hebben en kan ik nog zo denken ach ze bedoelen het goed maar dring me geen dingen op.

Vindt het echt zo apart dat niemand zich met je leven bemoeid maar zodra je een kind krijgt weten ze het allemaal beter.
    Het erge is nog dat ik totaal niet eens ben met hun opvattigen over opvoeding enzo. Zo staat haar kleinkind altijd met zijn schoenen op de bank te springen, staat bij een verjaardag de hele tafel leeg graaien om vervolgens 1 hap te nemen het niet meer te willen eten en aan de kant gooit en vervolgens een nieuw stuk van tafel pakt. Daar irriteer ik me aan en niemand die er wat van zegt en ik ook niet want het is haar opvoeding en daar bemoei ik me niet mee.

Maar ja zo heb je dus altijd van die mensen.... zal ermee moeten leren leven :rolleyes:

12. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    408
    83
    En straks als de kleine geboren is gaan die ongevraagde adviezen gewoon door.... Oppakken als het huilt: dat noem ik nou verwennen/hoe verwen je je kind? Commentaar als je niet wil dat iemand anders hem/haar vast houdt etc...
    Blijf voor jezelf opkomen en doe alleen datgene wat goed voelt voor jezelf!

13. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    ooh erg he!!

Ik snap helemaal wat je bedoelt, en er wordt van je verwacht dat je vriendelijk naar ze blijft lachen want ze bedoelen het zo goed. Nou dat kan wel kloppen maar het is wel reuze irritant.
    Ik heb zo'n schoon'moeder', zij weet het het beste, haar zoon (ze is later getrouwd met de vader van mijn vriend) heeft alles ook beter mooier etc. en als ik haar adviezen in twijfel trek dan reageert ze met zo'n lachje van " ach meisje, je komt er nog wel achter, ik heb meer ervaring etc"
    AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHH

Tja ik heb geen tips voor je, weet zelf ook niet wat ik er mee aan moet haha
    Gewoon ze vermijden ofzo :(

Sterkte ermee! zal wel alleen maar erger worden (pfffffff)

gr. debby

14. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Ik ben nog niet zwanger, maar weet precies wat je bedoeld!

Wat ik altijd tegen mijn vriendin (haar dochter is 6mnd) zeg:

Zeg gewoon bedankt voor de tip ik zal er eens over nadenken! (wat je natuurlijk niet doet hahahaha) Meestal houden ze dan op met zeuren en zijn ze het de volgende keer alweer vergeten.

Als ze het niet vergeten zijn, zeg je dat je erover hebt nagedacht en dat je toch een andere keuze hebt gemaakt. Als ze blijven zeuren gewoon weglopen naar het toilet ofzo (indien mogelijk).

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Liefs Wendy.

15. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik heb ook zo'n tante. Ik had haar al 7 jaar niet gezien en toen kwam ze op kraamvisite. Hartstikke leuk dat ze dat doet natuurlijk, maar het eerste wat ze zei (ze zat nauwelijks op de bank): "mag ik hem even vasthouden?". Daarna kreeg ze koffie en terwijl ze Hugo nog op de arm had, wilde ze dat opdrinken. Nou dat wil ik dus niet hebben. Geen hete dingen boven mijn ventje! "Ach meid, dat komt wel goed" zegt ze dan... Toen vertelde ik hoe trots de opa's en oma's zijn. "Trots.. nou, dat vind ik niet het goede woord hoor. Zij hebben er toch niets voor gedaan?" Nou jaaaaa zeg... Daarna begon ze me te vertellen dat mijn moeder nooit contact met haar opnam. Nee, mijn moeder heeft waarschijnlijk ook geen zin in dit soort gezemel van haar schoonzus dacht ik.. Pfff, was blij toen ze weer weg was.

16. Niet meer actief

Oeh ja, vervelend is dat he!

Of wat ik ook zo erg vind van die mensen die je ff willen bang maken, als je net zwanger bent kennen ze altijd wel iemand die weer iemand kent die een kennis heeft waar het misgegaan was om welke gruwelijke reden dan ook. :( Daar zit je ook echt op te wachten als je helemaal in de wolken zweeft van geluk! (not :evil: )

Maar goed, probeer het je ene oor in je andere oor uit te laten gaan, en doe het lekker zoals jullie het zelf willen!

17. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Haha, heel vervelend als je er middenin zit. Ik had het ook. Maar wat eerder al geschreven is: wacht maar tot je kindje er is.
    Geef je geen borstvoeding? Moet je kind niet naar bed? Dat merk luiers?? Nee, je moet geen dure zwitsal kopen tegen berg, gewoon zonnebloemolie op het hoofdje en het er met een kaartje vanaf schrapen... Op de creche? Naar opa/oma?
    Soms lijkt het net of je de meest bizarre keuze op aarde hebt gemaakt. Maar 1 troost: na de babytijd wordt het wel iets minder (hoewel je dan aan mensen gaat zien dat ze het niet eens zijn met de opvoeding... Hier zeggen ze alleen minder over tegen je, ws alleen achter je rug!!)
    Maar goed, sterkte met al die bemoeizuchtige kennissen en familieleden...

18. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    wat jij hebt heb ik ook.

mijn vriend en ik hebben een geboorte kaartje bestelt en het koste best wel wat.

maar we hebben zoiets van het wordt onze eerste kleine en we vinden het kaartje hartstikke mooi.

mijn moeder en stiefvader veelste duur man waarom doen jullie het niet via de computer op gewone papier of foto print blalabalabal.

ik zei hallo mogen w ehet zelf weten het is ons eerste ook al kost het een fortuin iedereen heeft zijn/haar eigen idee van geboorte kaartjes.

over de kinderkamer toen ook. bij de leenbakker we moesten volgens hun op de marktplaats kijken voor een tweede handse wat we ook hebben overwogen om te doen . later dachten we nee we willen een nieuwe hebben met garantie en waar we lekker lang mee kunnen doen.

de een doet een tweedehandse kamer de andere een nieuwe.

mensen zijn gewoon jaloers en willen op hun manier ons op een idee brengen ( hun idee).

gr loesmari

ps : laat je niet kisten hoor jullie weten wat het beste voor jullie is en wat jullie willen. strax gaan ze zich bemoeien met jullie opvoeding let maar op niks van aantrekken gaan we ook niet doen.

19. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    haha meid ik weet helemaal hoe je je voelt, zo is me schoonmoeder namelijk ook, alles beter weten, overal een mening over en die van haar is (volgens haar) beter. wordt al boos als ik aan da mens denk. gewoon zorge dat je die tante niet te vaak ziet en anders er maar weinig mee praatte. Is jou kindje, jou gezin, dus jij bepaald hoe en/of wat.

20. Niet meer actief

Hahaha wat herkenbaar! geweldig.

Ik zelf zeg altijd gelijk als ze beginnen: Niet mee bemoeien jajajaja ik doe er toch niks mee, deze riedel heb ik al zovaak gehoord enz.

Voorbeeld. Ik geef mijn hond een kus op dr koppie.
    Oma zegt: ik heb liever niet meer dat je dat nog doet nu je zwanger bent.
    Ik: bemoei je d'r niet mee
    Zij: ja maar daar wordt je ziek van
    Ik: Och nee he krijgen we die discussie weer. Geen zin in
    Zij: Nou doe eens niet zo onbeschoft
    Ik: Hoezo, heb ik kritiek op jouw leven?
    Zij: nee
    Ik: nou laat me dan met rust.....

Het is een botte manier, maar het is een manier!

Deel Deze Pagina