Ik wil mijn huis veranderen!

Discussie in 'De lounge' gestart door yake, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    die kleur bank wordt wel snel vies! ik denk dat je eerste even moet kijken welke kleuren je wilt in je huis. Bijvoorbeeld warme tinten zoals rood oranje bruin ofzo dan kan je een bruine bank nemen en wat rood oranje accenten vaasje of iets dergelijks. is maar een voorbeeld.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.355
    113
    @devilchase: ik heb even je album bekeken en mag ik vragen waar je die bank hebt gekocht? Heb alle stoelen in die kleur en wil heel graag zo'n bank!

3. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Wat ook helpt is om 1 kleur hout te nemen... wij hebben bv alles in beuken en ahorn.. dat zijn de lichte kleuren hout.. Dat gecombineerd met warme kleuren zoals bv koffiebruin op de muur...
    staat onwijs mooi..

2e tip.. ze hebben bij ikea een onwijs mooie hoekbank voor 950 euro.. tis een uitgave maar hijs heel ruim en je kan de kussens en hoezen zelf wassen... (ook handig met een kleine in huis)

(uiteraard hebben ze ook nog meer kleuren)

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    profijtmeubel! Bank Marvo volgens mij!

http://www.profijtmeubel.nl/default.asp ... ectie.html

links int midden, hij is niet helemaal zwart he! Hij is gemeleerd, ik heb alles uit die serie, eetkamerstoelen, fauteuils en de bank Marvo.

Lekkere eraan is dat de kussens vastzitten, dus geen geschuif.

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ja zon banj heef tmijn broer ook!
    hij zit ook echt super!
    is echt zon lekker zak ban kn iet 1 waar je helemaal in zakt maar echt waar je geweldig in zit
    en hij kan helemaal uitelkaar en gewassen worden
    hun hebben zelfs hoesen erbij in antraciet dus ze kunnen de kleur ook nog veranderen ;)

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb misschien wel een leuke tip. smorgens vroeg komt op Net5 het programma Samen Wonen. Daar gaan ze een huis compleet opnieuw inrichten voor 2mensen die gaan samenwonen en totaal niet weten wat ze met de inrichting aanmoeten omdat ze zo'n vastgeroeste eigen smaak hebben. Ik zie er af en toe zulke leuke dingen voorbij komen! Krijg ik ook meteen zin in klussen

7. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Loop even binnen in de IKEA, daar heb je meubels in alle prijsklassen! En het makkelijke is... er staan altijd kleine kamertjes, keukentjes,... uitgestald en al wat je moet doen is net het zelfde als hen :)
    Heel makkelijk & Heel stijlvol

8. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Er zijn al heel wat goede tips voorbij gekomen.
    Wij hebben afgelopen weekend de hoekbank in de hoek gezet in plaats van midden in de kamer en nu hebben we ineens een hele andere kamer.

Bovendien hebben we een nieuwe Home cinema set gekocht die je aan de muur kan hangen, zo strak, en omdat we nu verder van de tv af zitten gaan we een grotere kopen.

Dus als iemand nog een tv zoekt of een home cinema set...
    Kijk eens bij Te koop aangeboden ;)

9. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Deuren voor al je open kasten plaatsen scheelt al heel erg veel! Dit is ook relatief goedkoop.

10. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik was zelf ook opzoek naar nieuwe meubels en was helemaal verkocht van riviera maison hier de site:

http://www.rivieramaison.com/

is best prijzig al vind ik het zelf, maar heb er zelf ook wat gekocht en binnekort nog meer.

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hartelijk dank allemaal voor jullie goede tips!

Ik heb gisteren en vandaag veel op het Internet gezeten. Als eerste gaat idd de bank eruit en we vervangen hem voor een lichte, leren bank. Op marktplaats een mooie televisiekast en salontafel gezien in koloniale stijl, toevallig aangeboden door een oud-collega van mij, die toevallig nu weer collega is van mijn man. Morgen gaan we kijken.

Dan wil ik tzt de gordijnen vervangen door lichte, ecru met dessin, gordijnen. Gewoon kant en klaar, lekker makkelijk en toch netjes.

De oude Billy-kast gaat naar de andere Billy-kasten hier naast me in de computerkamer.

En de Ikea-eettafel en stoelen krijgen een koloniaal tintje, evenals de Cubaanse schommelstoelen die we hebben.

Beetje bij beetje moet het dan wel wat gaan worden. Mooie planten en bijpassende potten, een klein gedeelte van de muur met allerlei (in dezelfde kleur) fotolijsten. En verder niet te veel prullaria!

Als ik nog geld overheb dan ook maar een nieuwe box. Die we hebben is erg fijn, maar zal er niet bij passen. Ook het hobbelpaard gooi ik op Marktplaats.

Ik heb er vertrouwen in!

12. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Koloniaal is wel mooi!

Ik zeg altijd, als de basis maar goed is..
    Als je dan in de basis straks een eenheid hebt qua meubels en ook de muren in een bijpassende neutrale kleur hebt, dan kan je daarna voor relatief weinig geld (Action, Marktplaats) met accessoires een bepaalde kleur toevoegen.

Nu is bijv goud en zilver helemaal de kleur. Scoor je op MP, bij kwantum, de kringloop en bij de Action bijvoorbeeld al mooie accessoires, vazen, potten, lampekappen, klok, schilderij, kussens etc voor weinig, waarbij dat ook echt een eenheid blijft. De rest berg je op voor andere tijden..

En als je dan volgend jaar weer wat verandering wilt, bereik je met een kleine aanpassing in alleen de accessoires al weer een heel ander interieur!

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hartstikke leuke tips, Ma2be! Super, daar kan ik wat mee!

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    kwantum heeft sinds een paar weken weer een nieuw thema en sinds afgelopen vrijdag weer eentje. best leuke spullen (werk bij kwantum). allemaal goud, zilver, zwart, creme en antraciet. dat dan in verschillende stijlen. je kan er dus alle kanten mee op. hele mooie strakke spullen.

liefs doris

15. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Wat ik altijd heel veel vind schelen is om een volwassen en rustig ogende woonkamer te hebben zijn de meubels allemaal in 1 stijl hout. Dus niet en koloniaal en oud eiken en ook nog een spaanplaat billy erbij... Maar inderdaad zoals je zegt gewoon alles in 1 stijl, voor jullie dus Koloniaal.

Ik houd ontzettend van boetseren en overal staat dus wel wat van mijn knutselwerk, dat maakt het eigenlijk heel druk, maar ik vind het gewoon te mooi om weg te doen :)

Wat verder misschien een tip is, manden onder de salontafel zodat je daar de tijdschriften en afstandbedieningen in kan doen. Dat vind ik zelf netter dan een tijdschriftenbak en bedieningen op tafel..

16. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    als ik jou was zou ik niet een nieuwe box kopen omdat die er niet bij past, die blijft toch niet zo heel lang staan! voor dat geld zou je iets anders kunnen doen of sparen voor de rest van de spullen!

Deel Deze Pagina