Hey dame's! Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met de HA (en dan vooral de assistentes) Het zit namelijk zo, het is hier op dit moment een ziekenboeg. Ik ben echt heel erg grieperig, koorts, lam, beroerd en misselijk. Maar nog veel erger (vind ik ) Mijn zoon is ook behoorlijk ziek. Hij heeft aan beide kanten een oorontsteking en vanaf vrijdag zit hij aan de antibiotica maar echt vooruitgang is er niet. Het wordt eigelijk alleen maar erger.... Hij heeft nog steeds verhoging, wil niet gaan plat liggen, hoest zijn longen er bijna uit Nu heb ik vanochtend de HA gebelt met de mededeling dat het niet echt beter gaat met mijn zoon. Krijg ik te horen dat het vol is! Een hoop gezeik, en nu zijn we aan het einde van de dag (om half 5) geplaatst. En dit is niet de 1e keer dat zoiets gebeurt. Het kan zijn dat ik het helemaal mis heb hoor, maar als je een HA belt, dan heb je die toch ook nodig? Helemaal bij kleine kinderen. Ik wordt er echt behoorlijk van en helemaal omdat ik mij op dit moment niet zo prettig voel. Maar iig, hoe kan je dit het beste aanpakken? Ik heb het al aangekaart met bij de assistentes daar. Dan maar naar de grote baas? Wij wonen om de hoek bij de HA en overstappen kan wel, alleen moeten we dan 15 min met de auto reizen :x Alvast bedankt (en ik ben wat frustraties kwijt )
Sja, er zijn wel meer mensen die ziek zijn en naar de huisarts gaan, moeten ze dan die mensen maar bellen dat ze niet mogen komen omdat jij moet komen? Dat kan toch niet? Snap best dat je het kl*te vind dat het vol is en dat je aan je kind denkt, maar er zijn nog meer mensen die ook naar de huisarts moeten.....
dat schiet idd niet op.hier hebben ze altijd wel even tijd voor en anders mag je gewoon even tussen door.ik zou hetwel eensvoor leggen want zekunnen een kind niet zo latten zitten
Nee, maar ze melden mij dat het heel erg druk is met afspraken maar nemen wel nieuwe mensen aan. Het is daar elke keer een gevecht om een afspraak te krijgen. En ja, misschien egoïstisch maar ik wil niet dat mijn zoon 1 of andere verwaarloosde longontsteking krijgt
Ik ben zelf doktersassistente en dit is de reden dat ik nooit meer bij een huisarts wil werken. Het is gewoon TE druk, en de slechte verpesten het voor de goede. Met een beetje nadenken hoeft 70% van de gevallen niet eens op het spreekuur te komen. Veel ouderen zijn eenzaam en bellen voor onnozele dingen of verzinnen maar iets. Op een gegeven moment weet je dat natuurlijk wel, maar je kunt natuurlijk de gok niet wagen dat het weer aandachtrekkerij is want voor hetzelfde geval is het net die ene keer wel iets ernstigs.. En dat je vandaag nog langs kunt komen vind ik alsnog netjes. Wanneer ik bel naar mijn ha, kan ik pas na enkele dagen terecht, zelfs toen mijn kleintje met 1 mnd een oorontsteking had. Ben toen s avonds naar de huisartsenpost gegaan.
ik zou een andere nemen als ik jou was, artsen dienen tijd te maken voor z'n klanten. en wat is nou een 15 minuten vergeleken met een "prutser" die je nu hebt toch
Ja normaal gesproken ook hoor, maar ik was niet meer zo aardig Meestal ben ik heel beleefd , en snap ik het ook wel. Ik heb voor mezelf pas voor vrijdag een afspraak.... Maar als het om mijn kind gaat, dan wordt ik een hyena moeder
zo ben ik een hyena vrouw hoor.mijn ventje was niet goed begin van dit jaar en die zat nog bij zijn oude h.a. hij kon niet eten bijna niet slikken en was al 15 kilo afgevallen in weken tijd en 2 kuren verder en nog zeiden ze dat het niets was. op zondag was het zo erg.ik heb gebeld naar de huisartsen post en natuurlijk zit die huisarts er dus we mochten niet komen.nou ik ben toch even gaan stijgeren.ik heb het ziekenhuis gebeld dat ik er nu aan kwam op de eerste hulp.me vent in de auto gegooit en naar de eerste hulp.nou daar werden we op gevangen door de meid die mij aan d telefoon had gehad nou gelijk kon hij gaan liggen.ik alles uitgelegd.nou een arts erbij binne 3 minuten de diagnose een zeer agressieve vorm van pfeiffer. hij heeft een morfinne tabel gekregen en ze hebben bloed getrokken en jawel hoor tot in zijn borst aan toe zat het.zelf de arts van het ziekenhuis vond het schandalig.ik heb dus 8 weken met een vent aan zware pijnstillers gezeten.ik heb hem ook gelijk over gezet naar onze huisarts.en ik heb ook de tucht raad gebeld en die zijn er nog steeds meebezig
Mijn moeder is een hartpatiente en heeft een jaar geleden (ongeveer) nog met de HA gebeld omdat ze last van hartkloppingen had. De ass. zei dat er die geen plaats was en dat ze over 2 dagen wel terecht kon, mijn moeder zei, dat is prima maar dan ga ik nu wel naar de EHBO. En ineens kon ze over twee uur komen Mijn moeder had het netjes vol gehouden, maar ik moest vervolgens gelijk van de HA naar de EHBO gaan met mijn moeder ! Dus ze heeft voor niets zolang gewacht Dus nu gaat ze de volgende keer rechtstreeks naar het ziekenhuis...
Ik ga meestal 's ochtends bij de inloop sreekuur. Dan moet je wel even wachten, maar wordt je altijd geholpen.
wij wonen in de stad maar hebben onze huisarts in een dorp op een afstandje. ik kan er altijd terecht en hij kent je ook persoonlijk. In een stad heb je dat minder.
vroeger had ik dat probleem ook, toen ik nog in NL woonde... nu woon ik in belgië, ik kan altijd komen, de ha gaat pas weg als de wachtkamer leeg is...('s avonds tot een uur of half negen) en hier hoef je ook geen vaste ha te hebben en hier in het dorp zitten er al een stuk of tien maarja daar heb jij natuurlijk niks aan begrijp wel dat je het frustrerend vind, vooral als het om je kind gaat...
ik snap wel wat je bedoeld maar begrijp me niet verkeerd er zijn nog meer mensen die ook ziek zijn, die dokters kunnen zich niet in tienen delen, ze kunnen ook niet die andere patieten verschuiven voor jou alleen...
Ha moet binnen 5 min bij je kunnen zijn, dus volgens mij heb je niet echt een keus kwa ha als je naar een andere plaats gaat. Ik zou de dkter hier op aanspreken, ik vind (en dat doen ze bij ons) bij ongerustheid en helemaal bj kinderen moeten ze voorrang geven. Ik heb een fijne dokter gelukkig.
Toen Giovanna uit het ziekenhuis kwam kreeg ik als tip van zowel dokters als verpleegkundige dat als ik het niet vertrouwde ik naar de ehbo moest gaan want eenmaal binnen bij een ehbo dan mogen ze je niet wegsturen. Overigens hebben wij dat niet gedaan want nadat deels onoplettendheid van de arts en dat Giovanna zeer ernstig ziek bleek te zijn heeft hij zen lesje wel geleerd. Ik hoef nu maar te bellen en kan bij wijze van meteen komen.
Als ik s`ochtens bel dan kan ik of nog dezelfde of de andere dag terecht en als het moet meteen als het spoed is. Maar is ook gewoon een top dokter
Als ik op woensdag bel, kan ik meestal pas vrijdag terecht. Voor echte spoedgevallen is er altijd dezelfde dag nog plek. Waar ik me meer aan erger: om 10.00 een afspraak hebben en er om 10.45 nog met een Libelle of Mijn Geheim op schoot zitten :S
tja vergeet niet dat je idd niet de enige ben. Even een situatie; Stel je voor de agenda zit vol, wat kan want er zijn vaak van die ziekte-periodes, en er zijn al 5 patienten die 'er tussen' zijn gezet, en jij komt als nummer 6, dit is niet te doen voor die man/vrouw, als ie je er wel zou tussen zetten zou betekenen dat hij 6 min ofzo per patient heeeft.Kan hij ook niet normaal diagnose stellen,want is erg weinig tijd. Of jij hebt een dubbele afspraak staan met hem om over bijv psychische problemen te praten en die dag is het zo druk dat hij al 6 mensen er tussen heeft gezet, betekend het dat jij dan maar 8-10 min ofzo hebt, terwijl je misschien al 1,5week hebt gewacht op die afspraak, is ook frustrerend. Dus om lang verhaal kort te maken, zie het van alle kanten, want het is van alle kanten te begrijpen en moeilijk, en als het ECHT spoed is is er altijd wel plek... Maar ik snap je het goed, het is wel JOU kind en JIJ maakt je zorgen
als ik om 8 uur smorgens bel kan ik meestal voor 10 uur terecht Mijn huisarts doet niet aan afspraken maken voor dagen erna dus als je vanfdaag belt kan je vandaag terrecht. Ook vraagt de assistente wat er scheelt zo kan ze rekening houden hoelang je nodig hebt. Ik ben erg tevreden over mijn huisarts