ik wil mijn huwelijk redden, maar hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door girl21, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Pffoee dat is een lastige situatie. Wel goed dat hij al 1 punt opgehelderd heeft en wie weet komen er nog meer. Zelf ben ik een aantal keer bij een psycholoog geweest gewoon voor mezelf, maar omdat er ook veel moeilijk ging in onze relatie, is mijn man een keer mee geweest. Gewoon in 1e instantie voor mij. Mijn man zag (en ziet) ook geen heil in een relatietherapeut, en tja in je eentje kan je het niet doen. Mijn psycholoog had toen als tip om gewoon standaard elke 2wkn, of vaker als het nodig is, een afspraak te plannen om te praten. Onderhoudsgesprekken noemde hij het, want als je gesprekken hebt voordat iets groot is geworden, kun je het nog veranderen. Wij doen dit nu al een tijdje en dit werkt echt super fijn! Bij ons is het ook altijd dat ik veel wil praten, man liever niet ;) Dus hij weet dat er dan ook gepraat wordt, en ik kan sommige onderwerpen opsparen tot die afspraak.

Echt het belangrijkste is, als je wel samen verder wil, om te blijven praten, stel je open, blijf geinteresseerd in de ander en blijf leuke dingen doen (ook intiem!)
    Sterkte en veel succes!

2. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik het zo las dacht ik ook .. is je man niet depressief of overspannen?
    Ze kunnen dan dingen moeilijk nog positief zien.
    Ik zou een tijdje afstand van elkaar nemen, helemaal als er irritaties zijn. Tijd om na te denken zonder elkaar steeds tegen te komen.
    Ik hoop dat jullie er uit komen saampjes!

Deel Deze Pagina