paracetamol vraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jantina, 30 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Gisteren ben ik opgestaan met hoofdpijn :(
    Voor de zekerheid heb ik mijn bloedruk even laten meten,
    dit was allemaal in orde, had alleen iets l;ast van eiwitten in mijn
    urine en werd voor de zekerheid even naar mijn gyn door verwezen.
    Bloedonderzoek gehad....urine test en een half uur ctg, alles was in orde!
    Maar ik heb nog steeds hoofpijn, vanacht ben ik voor het eerst ook 2x waker geworden van behoorlijk pijnlijke rug weeen en beenweeen.
    Maak me mischien wel iets tedruk.
    Maar vanacht heb ik dus een paracetamolletje op voor mijn hoofpijn, en heb dit nu nog steeds...
    Hoeveel paracetamol mag ik hebben?

Zou zo graag nog even slapen :cry:

Groetjes jantina

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je mag per 24 uur: 3x daags 2 paracetamol van 500 mg per stuk. Soms wil een arts dit nog wel eens ophogen,maar als zelfzorgadvies geldt bovenstaande.

Twee tegelijk innemen helpt het beste.

3. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Ik neem ook gewoon 2 paracetamolletjes in tegen hoofdpijn.
    En als het naar een paar uur nog niet over is nog 2.
    Mijn HA zegt dat paracetamol helemaal niet kwaad kan.
    Bij mij is het ook vaak gevolg van spanning die hoofdpijnen en heb dan ook erg last van mijn nekspieren.
    En voor spierpijn moet ik ook echt 2 innemen anders werkt het totaal niet.

Groetjes anna

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    3x daags twee tabletten is het voorschrift. idd kan een arts dit ophogen naar 4x per dag. Ik heb 3 maanden lang 4x per dag 2 pcm geslikt, ben er nu gelukkig weer vanaf.

5. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Onderstaand stukje komt uit het farmacotherapeutisch kompas (gebruiken artsen zelf ook) en is voor iedereen toegankelijk op internet, nl. http://www.fk.cvz.nl. Therapeutische basis is het normale gebruik zoals op de verpakkingen staat. Hogere doseringen uiteraard alleen in overleg met een arts.

Zwangerschap/Lactatie
    Bij oraal gebruik van paracetamol tijdens de zwangerschap zijn geen schadelijke effecten op de zwangerschap of op de gezondheid van de foetus of pasgeborene aangetoond. Klinische ervaring met de intraveneuze toediening is beperkt. Paracetamol passeert de placenta. In therapeutische doseringen kan paracetamol worden gebruikt tijdens de zwangerschap.

Paracetamol gaat in kleine hoeveelheden over in de moedermelk, maar bij therapeutische doses is tot nu toe geen schadelijke invloed op het kind gevonden. Paracetamol kan kortdurend worden gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven; bij chronisch gebruik dient voorzichtigheid in acht worden genomen.

Deel Deze Pagina