Eigenlijk zijn ritten met de auto met onze dochter al vanaf dag 1 drama. Het begint al met haar in het stoeltje zetten: gillen, krijsen, worstelen om eruit te komen. Als ze dan eenmaal zit, lijkt het even goed te gaan maar binnen een paar minuten begint ze alweer te huilen. Ze is aan de kleine kant en zou nog prima in de mc passen, maar omdat wij lange einden rijden (beide families wonen op bijna 2 uur afstand) trok ik het gegil niet meer en zijn we overgeschakeld op de 2way Pearl van Maxi-Cosi, een autostoeltje waarin ze voorlopig nog achterwaarts vervoerd kan worden. Het lijkt iets beter te zijn maar nog steeds: gillen en krijsen bij het erin zetten, en eenmaal erin blijven jengelen en nauwelijks slapen. Ik heb niet de indruk dat ze wagenziek is: ze spuugt niet ofzo. Erbij gaan zitten, speeltjes geven, iets drinken, muziek aan: het helpt allemaal niets. Ik zie er nu elke keer tegenop om haar in die stoel te zetten...Iemand nog tips? Of zou het aan het achterwaartse kunnen liggen? En zo ja, kan ik haar dan met 15 maanden draaien?
Ligt niet aan stoel maar aan je kind. Hier ook zo n dochter die wil niet vastgemaakt worden nergens dus ook auto. Speen helpt hier soms of iets wat ze zelf mag meenemen uit tas met buiten speelgoed. Ze houd dat vast Ze kan hier ook riemen uitklikken (axxis) maar tis hetzelfde overaal ze weet gewokn hoe ze uit kan klikken. Dat mag niet dan ze is boos etc. Maar ze weet dat het niet mag gelukkig doet ze dat alleen bij grote frustrsties. Maar ik zou gewoon het zo laten en probeer steeds speen in te doen en dat ze zelf favo speelgoed neemt etc. Bij dochter werkt hier altijd en overal bij alles zo veel mogelijk zelf laten doen beslissen en ondernemen dan voelt ze zich vrij. Met het zelf speelgoed kiezen weet ze dan ze trnminste dat zelf kan doen voordat ze gaat in auto.
Onze oudste was ook een drama in de auto. Mc altijd en continu krijsen, maar toen woonden we nog op circa 15 tot max 30 minuten van familie. Met ruim een jaar verhuisd en uiteindelijk over naar nieuwe, voorwaartse, stoel. Ging iets beter, maar bij langer dan 30 min krijsen. En dan moet je nog 2 uur Uiteindelijk dvd-stysteem gekocht. In eerste instantie niet de bedoeling, maar vanaf dat moment konden we rustig autorijden.
Hier werd t met een jaar of 1,5 langzaam aan beter. Maar filmpjes op mn telefoon en veeeel afleiding (boekjes, snoepje, stickers, cd's) is nog wel nodig bij lange ritten. Hier was het overigens puur het vastzitten want als ik soms uit pure wanhoop mijn krijsende/kokhalzende knetterkwade, hysterische dochter eruit haalde en bij me op schoot zette was het over. Maarja onveilig he Heb ook het stoeltje op gegeven moment op de voorstoel gezet naast me (airbag uit!) en dat ging ook beter dan alleen op de achterbank. Nu met 2,5 alleen (!) met haar op 1 dag 2 uur heen en 2 uur terug gedaan en het ging prima, op 2 zeurmomentjes na. Was ook overwinning voor mezelf
Herkenbaar! Sta soms kwartier te worstelen om haar er in te krijgen! Ik probeer altijd afleiding te zoeken. Bv: kijk daar een poes, of ga oma roepen dat we komen, een speeltje of soms speen. Niet altijd werkt dit maar soms wel!
Ik denk dat je niet veel meer kunt doen dan afleiding bieden..niet meer met de auto lijkt mij toch ook geen optie. Zo leren ze het nooit. Mijn oudste heeft rond een jaar ook zo'n periode gehad, ik heb mij er altijd weinig van aangetrokken...ze vond het wel erg leuk om muziek te luisteren dus ik had verschillende cd's met kinderliedjes.
Ik zou wel achterwaarts blijven vervoeren omdat veiligheid het allerbelangrijkst is. Verder is zoals hierboven al gezegd is een dvd speler misschien een oplossing? Naarmate ze ouder worden, kunnen ze beter aangeven waarom het zo'n drama is. Dan kun je er echt wat mee. Vervelend lijkt me het hoor
Tja, ik word zelf heel misselijk (zonder overgeven) door achterwaarts te rijden, dus ik zou het minstens wel eens proberen door een stoel te lenen ofzo. Voorwaarts vervoeren is niet ónveilig he.
Wel voor een kindje van 13 maanden, hun nekjes zijn echt nog niet sterk genoeg om een klap van een botsing op te vangen.
We hoeven hier niet nog een keer de voorwaarts/achterwaarts discussie te voeren. Maar natuurlijk kan dat wel op 13 maand.
Hier ook vaak gemiep in de auto. Altijd al gedaan. Wij hebben ook een dvd spelertje gekocht. Echt top!! Ons zoontje zit ook achterwaarts en kan ons dus niet zien, waardoor hij autorijden ook een stuk minder leuk vindt denk ik.
Dvd -speler hielp goed bij de oudste, maar de jongste vindt filmpjes niet leuk. We hebben de reis heen en weer naar Hongarije overleefd door de wonderlijke gave van 1 cd met kinderliedjes. Zodra die aanging was hij (bijna altijd) stil. Ik kan die cd dus nu dromen, maar beter dan dat gedrein en gekrijs de hele tijd. Hij gaat trouwens prima de stoel in, maar begint na 5 a 10 minuten ontzettend te zeuren. De oudste werd een soort zombie zodra er een filmpje aanging, erg jammer dat de jongste dat niet heeft.
Ik zou ook voorwaarts proberen. Als dat het 'probleem' is weet je dat tenminste en kunnen jullie kijken wat jullie belangrijk en prettig vinden.
Hier ook drama momenteel hier zit hij nog in de maxi cosi en dan is het janken. Tja dan maar janken. Ik ga echt nog niet over op de vervolgstoel hij zit nog prima in de mc