Ik reken dan wel benzine, eten, uitjes e.d. mee hoor. Dat is toch wel zo'n beetje de prijs waar wij op komen via de offertes die we hebben aangevraagd. Wij willen ook een rondreis doen, maar je moet rekening houden met 2 kinderen ( die dan al wat ouder zijn, willen we doen als ze een jaar of 8 zijn ), het moet in de vakantie, dat kost extra knaken en natuurlijk een vliegreis voor 4 personen. Tsjah, het is echt veel geld. Oh en dat is trouwens voor ongeveer 24 dagen.
Als je het zelf regelt kun je een stuk goedkoper uit zijn, maargoed, daar moet je wel zin in hebben natuurlijk.
Ze kunnen nu toch gewoon mee, onze Dean is met 3 maanden naar Curacao geweest, het KAN in principe prima, als je echt wil wachten tot ze bewust ervan zijn moet je wachten tot ze op school zitten dus duurt wel even
Ben 2x in LA geweest,best leuk idd maar ik wil nu zo graag weer bij mn ouders op bezoek in Indonesie maja,eerst een woning zien te krijgen hier...
Wellicht dat ik er t.z.t. wel zin in heb, maar momenteel zou ik er echt geen zin in hebben. Maar goed, bij ons duurt het nog een tijd. Ik wil toch dat de jongens het bewust meemaken. Zo hebben wij meer rond reizen op de planning staan ( Galapagoseilanden! ). Tot die tijd gaan we wel met de auto in Europa op vakantie, of een strandvakantie wat verder weg. Planning is volgend jaar Brazilië.
Aszz, volgens mij kan dat wel goedkoper hoor. Heb vorig jaar via Exit Reizen een offerte aangevraagd voor een rondreis van bijna 3 weken met een camper en dat was zeker niet een dergelijk bedrag. Ik vind het geweldig om wekenlang het internet af te struinen op zoek naar de beste prijs/kwaliteitsverhouding en bij mijn weten zit Jan Doets zeker niet in de meer betaalbare categorie. Die camperreis is gelijk ook mijn vakantiedroom. Had het vorig jaar bijna voor elkaar tot manlief zich toch bedacht omdat hij het toch niet zag zitten met een baby van 11 maanden....
Okay, dus met de camper is niet zo duur? Is dat wel wat dan met kleine kids? Oh ga eens even met manlief overleggen of we daar voor gaan sparen...
Ik weet dat we voor de reis die we bij Exit reizen willen huren, we 4500 euro kwijt zijn voor de camper. Dan moeten we nog vliegen. De vliegtickets ( 2 volwassenen en 2 kinderen ) zijn rond de 3500 euro ( vliegtickets.nl, 1 keer overstappen ). Dan willen we nog veel zien, en niet te vergeten de benzine, eten, af en toe shoppen. Dan zit je zo op 10.000 euro.
Euh... weet niet zeker of het per definitie niet duur is. We zijn 5 jaar geleden in West-Canada geweest en na het opvragen van verschillende offertes bleek het voor ons (2 volw) goedkoper om alleen een fly-drive te boeken en dan ter plekke elke dag een motel of bed&breakfast te zoeken. Een camper is best heel duur in de benzine bijv. Volgens mij lopen ze 1 op 4 of zoiets. Een auto is veel zuiniger natuurlijk en goedkoper in de huurprijs als je genoegen neemt met een basic model (wij boekten toen de goedkoopste en kregen bij het afhalen gratis een upgrade) Motels in de VS en Canada zijn niet zo heel duur over het algemeen. En overal te vinden. Wij gingen gewoon naar binnen om te vragen of we een kamer konden zien en als we het prima genoeg vonden dan namen we 'em. Zo niet, zochten we gewoon even verder. Op die manier konden we het ook zo duur (of goedkoop) maken als we zelf wilden. Maar met kids lijkt me een camper aan één kant handiger. Aan de andere kant ook weer niet hoor. Dus ben nu ook weer aan het twijfelen of we tzt met de camper of een grotere huurauto op vakantie willen...
Niet dat eten de grootste kostenpost is, maar wij laten dit altijd buiten beschouwing in ons vakantiebudget. Als we thuis blijven eten we ook gewoon, dus dat zie ik meer als gewone dagelijkse kosten zeg maar.
ah te gek ! het is echt een grote droom van mij en zal hopelijk ook nog eens uitkomen , voorlopig blijft het even bij fantaseren
Ik ga dus niet met kinderen in een auto zitten. Of het moet een grote SUV zijn, maar die lusten 'm ook wel.
Haha same here. Maar dan hun 30 jarige jub! Met een kleine vond ik het heel goed te doen trouwens. Ze was toen net 14 maanden. Was echt super!! New york vond ik ook erg indrukwekkend.
Wij zouden heel graag nog eens de highway 1 van Australië willen rondreizen, dat is de 'snel'weg die het hele continent rond gaat. Daar willen we zeker een maand of 3 voor uittrekken, en dat willen we zo laat mogelijk doen zodat ze het zich nog (vaag) zullen herinneren, en we willen in elk geval dat zij er óók plezier aan zullen hebben. Maar ja, die vakanties he... Dat zou betekenen dat we dit in theorie kunnen doen de laatste 3 maanden voordat onze oudste 5 wordt, dan is de jongste (bijna) 3. Misschien zal dit dus altijd een droom blijven, ze zijn dan nog wel erg klein. Deze opmerking snap ik niet. Waarom alleen in een SUV? Een gewone wagon is toch ruim zat? Lang rijden per dag zou ik overigens niet doen met kleine kinderen, daar is voor hen geen klap aan. Maar verder vind ik een camperreis super met kleintjes: je leeft toch veel meer buiten dan wanneer je in motels gaat zitten (afhankelijk van de ligging van de motels, natuurlijk).
Wij waren incl. vliegreis en auto ongeveer 5000,- euro kwijt voor 18 dagen rondreizen. Hier zit ook onze versnaperingen bij.... We reden van motel naar motel, heel goed te doen!!! Hopelijk volgend jaar naar Florida met onze zoon....
Ik vind een gewone auto niet ruim zat om 24 dagen in rond te rijden. Daarom helemaal geen auto, maar een camper. @ Diaantje78, met z'n 2en? Of ook kinderen er bij? Dat scheelt vaak al veel geld, en met wat ouderen kinderen moet je in het hoogseizoen gaan ( + vliegtickets ) Met z'n 2en buiten het hoogseizoen zullen wij ook rond de 5000 euro kwijt zijn. Maar dat gaat niet meer
Oh ik zou zo weer naar SF willen, mijn zus woont daar. Maar ja financieel zit dat er voorlopig (met 2 kinderen) er niet in. LA-SF is goed te doen, wij hebben een stuk langs de kust gereden en dat is erg mooi. Maar je moet dan wel een auto huren, wil je dat daar doen moet je een creditcard hebben anders kun je er niet huren. Ik vond ze daar geweldig aardig voor kinderen, Kylian kreeg en bijna elke winkel wel aandacht en kreeg zelfs in een winkel een bal. In elke winkel kun je naar het toilet en dus je kind verschonen (soms op de grond maar wat maakt het uit) Kylian was 1 jaar toen we zijn geweest en er is genoeg babyvoeding wat je kunt aanschaffen en waar onze zoon geen last van heeft gehad. En na ik aanneem moet je nog sparen (net als ons) dus je kinderen zullen alleen maar ouder zijn - vanaf 2 jaar betaal je 90 % van de ticketprijs tot 2 jaar 10% maar dan moet je kleine bij je op schoot (heeft dan dus geen eigen stoel) Maar meid we blijven dromen