Ik wil naar LA

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

Chai Niet meer actief

NY en Israel hier, en denk dat er nog jaren overheen gaat voor die droom uitkomt. Ook voor ik zwanger raakte was de optie er niet, achja.. wat is een leven zonder dromen ;)

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Oke tip van de dag :cool:

Ga langs en Mc Donalds en ga er naar binnen, binnen hebben ze heel vaak boeken liggen die vol staan met kortingsbonnen voor Motels en Hotels.
    Wij hebben op die manier regelmatig een nacht motel gedaan voor nog geen 20 dollar met zijn drieën

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ieder z´n voorkeur hoor, ik vroeg het me ook gewoon af waarom je dat zei....
    Ik vind een camper superleuk, maar meestal niet heel comfortabel qua rijgedrag en wegligging (alleen al het gerammel van de 'potten en pannen'... gezellig, maar wel vermoeiend!)
    En uiteindelijk maakt het voor de kinderen qua ruimte niet uit: tijdens het rijden zitten ze in hetzelfde autostoeltje, of die nu in een camper of een gewone auto staat... Camper heeft wel meer beenruimte achterin, dat is dan een voordeel.

Het leukste van een camper vind ik dat je altijd alles bij je hebt; als je ergens wilt stoppen om de kids te laten slapen kan dat; als je ergens iets wilt eten dan kan dat. Alles lekker rustig-an en de campings staan vaak op zulke mooie plekken! (je kunt in veel landen ook wild camperen, dat is ook wel eens leuk)

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik denk niet dat ik een jongen van 8 in een autostoeltje kan proppen... hehehe.
    Vandaar dus de keuze voor een camper. De vrijheid, alles bij je, gewoon op een kampeerplek staan, heerlijk!

En in de camper van mijn ouders mag je gewoon lopen als er gereden wordt, dus de kinderen kan je inderdaad lekker op bed wabberen, boekjes lezen etc.

5. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik heb net eens zitten kijken, en voor 34.94 per dag ex tax heb je een 5 persoonscamper van 8maart tot 3 april.

Komt natuurlijk nog benzine bij, maar ik vind het een hele redelijke prijs.

6. Bri

Bri Niet meer actief

duh.... mijn kindjes zijn nog lang zo ver niet! mijn voorstellingsvermogen is nogal beperkt, volgens mij zijn alle kinderen nog verplicht om in een autostoeltje te zitten... :D

Dat los lopen of op bed liggen terwijl er gereden word zou ik persoonlijk nooooooit doen, levensgevaarlijk vind ik dat.

7. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hier een Amerika-verslaafde:D

Zijn nu "al" 5 keer in Amerika geweest voor rondreizen. We zijn in NY, Miami, Orlando, Key West, de westkust van Florida, LA, SF, Grand Canyon, Joshua Tree NP, Las Vegas, Monument Valley, Bryce NP, Zion NP, Mesa Verde NP, Page, Moab (Arches, Canyonlands), Yellowstone, Grand Teton, Death Valley, Yosemite en SF geweest.

Dit jaar gaan we weer, met de kleine man en mijn ouders. We gaan 4 weken weg, waarvan we een kleine week bij mijn broertje in Montrèal zullen verblijven. We vliegen dus: Amsterdam-Montrèal Montrèal-Salt Lake City (via NY) en Las Vegas-Amsterdam (via Memphis). We huren gedurende de hele periode een auto en hebben alle hotels al geboekt (dit vinden wij fijner, vooral ook omdat we met z'n 5-en zijn) en we zijn voor ons 3-en iets minder dan 5000,00 euro kwijt (voor alles bij elkaar).

Eten reken ik niet mee, ik moet thuis ook eten. Ontbijt kan vaak in het hotel (is dan wel heel simpel) en als lunch gaan we picknicken. Dus alleen 's avonds uit eten. Ga je een rondreis doen langs meerdere Nationale Parken koop dan een Nationale Parkenpas voor $80,00 is goedkoper dan iedere keer entree betalen.

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt (luxere hotels, 3x per dag uit eten), maar de vliegreis is altijd de grootste kostenpost. Wij hadden geluk en waren voor alle vluchten (5 vluchten in totaal) 872,00 p.p. kwijt, en voor Lars natuurlijk iets minder. Maar daar hadden we echt geluk mee.

Ach, ik kan uren doorpraten over vakantie in Amerika. Mocht je tips willen vraag maar raak. Maar om op je eerste bericht terug te komen. Ook ik vind LA minder leuk dan SF. Maar als je toch daar bent "moet" je het wel gezien hebben. Zo hebben wij het huis van Charmed daar opgezocht (want die staat dus in werkelijkheid in LA en niet in SF), zo zijn er wel meer adresjes die leuk zijn. We hebben een tour gedaan bij Paramount Pictures en zagen daar de dames van Charmed (is alweer 5,5 jaar geleden) vluchtig en Tom Cruise liep voor ons karretje langs, wij moesten stoppen voor hem en toen zwaaide hij naar ons. Ze waren bezig met de opnames voor MI: III. Maar dit gebeurde eigenlijk nooit vertelde het meisje dat ons rondleidde... (je kunt je voorstellen dat ik echt helemaal hyper was, vond hem toen nog helemaal lekker:D)

Sorry, voor het lange verhaal...

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier willen we al zo lang naar Hongkong (mijn familie komt daar vandaan),
    maar er kwam telkens wat tussen,
    eerst een kapotte auto,
    toen een huis gekocht,
    daarna mijn zwangerschap.

Dus hier ook nog een tijdje doorsparen en doordromen hihi.

Ben wel 6 jr terug naar NY geweest,
    zo gaaf!

9. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    Waarom zou het niet kunnen gewoon langzaam voor sparen als je een doel hebt meis gewoon ervoor gaan en niet iedereen heeft het even breed klopt maar alle extra's helpen

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh wat klinkt dat gaaf allemaal zeg. Nu wil ik helemaal!!

Maar goed: moet zeggen dat we allebei niet bijster goed verdienen en 2 kids hebben en sinds 3 jaar al geen cent meer sparen. Dus tja... wat moet je dan he?

Maar er moet toch een manier zijn om aan geld te komen? Zo stom dat geld dan weer het probleem is!

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Denk dat we mijn idee voor een stedentrip dan maar even moeten laten schieten, hahahaha...

12. Bri

Bri Niet meer actief

Meid, er zijn zó veel prachtige plekken op de wereld, een mensenleven is te kort om ze allemaal te bezoeken. Een heleboel van die prachtige plekken zijn dichterbij (en goedkoper te bereiken) dan Californië. Je kunt je vastpinnen op die bestemming, misschien is het altijd al je grote droom geweest - jaag die vooral na! Maar je kunt ook kijken of er dichter bij huis geen andere droomvakantie te vinden is...

Ik had zelf altijd het idee: Europa is voor mij groot genoeg, daar is zó veel wat ik wil zien, daar heb ik genoeg aan. En tot m'n 26e ben ik Europa ook nooit uit geweest. Maar toen kreeg ik een vriend, wiens broer in Australië woont. Tja, dan 'moet' je wel, zo af en toe, een enorm verre reis maken. Ik ben heel blij dat ik dat land ook heb leren kennen, maar ik weet niet of ik er ooit naartoe zou zijn gegaan als ik daar geen schoonfamilie had.
    (en dat zegt iemand van wie beide ouders in Indonesie (NL-Indië) geboren zijn en die voor mijn geboorte 10 jaar in Afrika hebben gewoond...)

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Dat is zo Bri, maar het trekt me gewoon enorm...
    Het is alleen wel belachelijk duur allemaal!!

14. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Probeer wat bij te verdienen, goedkoop spulletjes bij de kringloop/rommelmarkt/koninginnedag kopen (fisherprice speelgoed bijv) en dat via marktplaats weer verkopen.
    Wij verdienen daar enkele honderden euro's per maand mee.

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb even vluchtig gekeken naar individuele rondreizen en het valt me reuze mee. Ik zag prijzen van nog geen 1200 voor 2 weken rondreizen langs de westkust... En dan incl auto, vluchten en hotels...

Dat geeft weer hoop! Leuk om naar te kijken hoor. Ben benieuwd wat mijn man er van vindt, hihi...

De kids zijn nu nog klein, dus kan het in goedkope periode.
    Maar als ze naar school gaan is het leuker voor ze om te onthouden!!

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    @ Fiene: enkele honderden euro's per maand?? wil je me eens wat meer tips geven?

17. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik stuur je een pbtje :)

18. Bri

Bri Niet meer actief

Een 'bijverdienste' van honderden euro's per maand door het handelen in tweedehands speelgoed moet je volgens mij wel opgeven bij de Belastingdienst.... Hou je daar ook rekening mee?

19. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij doen het bedrijfsmatig, maar als je alles op laat halen is er geen haan die er naar kraait hoor ;)

20. Bri

Bri Niet meer actief

Dan hangt het er dus van af of je het zelf moreel oké vindt om zo veel zwart bij te verdienen....
    Bijzonder dat hier zo'n business in zit dat jullie dit bedrijfsmatig kunnen doen!

sorry.... ik ga helemaal (mee) off-topic!

Deel Deze Pagina