Ik wil naar LA

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

jaaaa wil ook heel graag naar Amerika toe, lijkt me heel erg gaaf! Maar ook hier toekomstmuziek. Ik ga er in iedergeval voor zorge dat ik erheen ga voor ik doodga

2. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik ga er ook hard voor sparen...
    Zal eens wat bewuster mijn geld uitgeven!

En voor diegenen die al eens geweest zijn: Waar hebben jullie je (georganiseerde) reis geboekt?

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    We hebben altijd zelf onze route bepaald en voor onze 6,5 weeklange reis zijn we bij Travelhome geweest, eerst via de mail van alles geregeld en voor de uiteindelijke boeking die kant op gereden.

De keren daarna gewoon via het reisbureau om de hoek, we wisten "alles" al. Dus hadden alles al uitgezocht en zij konden alles zo boeken...

4. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Als je wil. dan ga je zeker op een dag naar USA!
    Kijk ook eens rond op internet voor tickets en ga reisburo's langs. Er zijn verschillende prijzen.

Heb familie wonen in USA en ben er vaak geweest. en verbaasde me soms over de prijsverschillen per maatschappij of zelf in het zelfde vliegtuig.
    Had 1 keer een optie genomen op een ticket want wou eerst even met familie bespreken of hun die dag uit kwam dat ik dan kwam. Dat was een ticket van rond de 500 euro.
    Dus ik familie opgebeld en ivm tijdverschil kon ik volgende dag reisburo bellen voor dat we akkoord gaan. wat bleek nu, die vrouw was vergeten om optie te klikken.:x:x:x.
    Dan maar een andere bestellen en die was 900 euro. Zelfde vliegtuig/maatschappij, zelfde tijd, zelfde vertrek dag, zelfde bestemming.
    Echt balen. dus daar hebben we wel wat van geleerd. Maar ja als je een aanbieding ziet ga er op af.

Dus goed rond kijken!!
    En je komt er zeker wel!
    Wij willen ook weer die richting op, maar ja op het moment zal het niet gaan. Gelukkig komen zij komende zomer hier.

5. danip

danip Niet meer actief

Wij gaan volgend jaar naar Seattle als we dan nog geen kinderen hebben tenminste. Lijkt me super! Maar ik wil dan ook zeker meer van de USA zien. Geen idee waar nog meer naartoe, maar lees hier al dat San Francisco mooi is. De rest moeten we nog bedenken.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    #66 Jo79, 28 feb 2011
    Laatst bewerkt: 28 feb 2011
    Als kind heb ik al aardig wat afgereisd, maar toen ik 19 was ben ik met mijn rugzakje gewoon de wereld over gaan trekken, naar allerlei landen en plaatsen die ik graag wou zien. Geweldig!
    LA is leuk voor 2 dagen, gewoon eens zo'n tripje maken door die wijken waar alle beroemdheden wonen. Verder heeft het weinig te bieden, een lelijke stad en de sfeer is ook niet zo fijn. Hollywood wemelt van de zwervers. Ik kwam er trouwens pas na 10 minuten lopen achter dat ik al die tijd op die walk-of-fame met die sterren liep ;), zag er allemaal zo lelijk en sloeberig uit.
    San Fransisco is vele malen leuker, gezelliger, beter sfeertje, niet te vergelijken met LA.
    Chicago en New York zijn ook leuk, ook twee totaal verschillende steden. En ik ben in nog wat plaatsen geweest, aangezien we er familie hebben wonen.
    Ik heb toen zoveel landen en plaatsen bezocht dat mijn lijstje met 'dat moet ik nog eens zien' niet zo groot meer is. Zuid-Afrika wil ik nog wel eens naartoe.
    Oh, ik had gewoon een wereldticket van British Airways, onderweg ben ik in LA gestopt, ik heb daar een ticket van zo'n budgetmaatschappij gekocht om naar San Fransisco te vliegen. Had niet echt veel geregeld, sliep vooral in jeugdherbergen. Van San Francisco vloog ik terug naar Nederland via Londen. Dat was net in die week van 11 september. Mijn vlucht was de eerste vlucht van British airways die niet gecancelled was. Was wel heel raar hoor, het hele vliegveld lag vol met mensen die daar al dagen bivakkeerden.
    Als tiener ben ben ik met mijn familie naar New York gegaan, vanaf daar hebben we de trein genomen naar Chicago en daar hebben we 2 weken bij familie gelogeerd, vervolgens naar Wisconsin waar we ook familie hadden die een geweldig groot huis hadden aan een meer van alle luxe voorzien (tig boten, waterski's etc., we hebben ons daar prima vermaakt). Verder nog onderweg bij wat motels geslapen.
    Oh ja, in LA kun je van die tochtjes naar vanalles maken (bijv. naar Beverly Hills etc.). Dan wachtte ik gewoon tot dat busje zich klaar maakte om te vertrekken en vroeg dan of ik nog mee kon voor een laag bedrag, daar gingen ze wel mee akkoord. Je kunt ook gratis naar televisieshows, ze lopen daar rond en vragen mensen om in het publiek te zitten.

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Seattle is cool!! En als je er dan toch bent, steek dan ff de grens over naar Vancouver en Vancouver Island, kun je whale watchen!

Oei..ik wil ook weer, ik was echt van plan dit jaar te gaan, maar omdat m'n meisje pas 3 is (en ik alleen ben) stel ik het toch nog een paar jaar uit tot zij er zelf ook wat aan heeft.

8. spikkeltje

Seatlle is wel mooi hoor. Alleen jammer dat wij niet alles konden zien.
    Op seattle zijn we geland en zo verder gereden (6uur) en op de terug weg zijn we vanaf daar weer vertrokken. Dus zijn paar dagen van te voren weer naar Seattle toe gegaan. Maar was te kort. aangezien we ook wel moe waren van alle gereis en indrukken..

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Waar ben je naartoe gereden vanuit Seattle?

10. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    foutje!

11. spikkeltje

Spokane.. 5 a 6 uurtjes rijden.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ken dat gevoel niet. ik hou niet van vakantie en al helemaal niet in een ander land. als je ook ziet hoeveel ellende er tegenwoordig is op de wereld. nee, dank je. ik denk dan weleens wie kiest er nu vrijwillig voor om in zo'n land op vakantie te gaan.

en dan zie je die programma's op tv over vliegtuigmaatschappijen en hoeveel mensen niet terug naar huis kunnen tenzij ze zoveel meer betalen voor hun kaartje. en sommige hebben dat dan niet. ik snap uberhoubt niet dat je geen heen en terug garantie hebt. dat je op de terugweg maar moet afwachten of je terug eme mag met je orignele kaartje. nee, niks voor mij. laat mij maar lekker in ons kikkerlandje bij voor keur in mijn eigen hutje blijven. daar ben ik heeeeeeeeeeeeel tevree mee.

13. danip

danip Niet meer actief

Je klinkt verdacht veel als mijn man! :D Die houd ook totaal niet van reizen, en het is al heel wat dat ik hem mee krijg naar Seattle. Zelf ben ik eerder het type dat niet vaak en ver genoeg op vakantie kan :) Goeie combi wat dat betreft dus! Gelukkig ga ik zelf wel regelmatig ver weg, zonder hem!

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik begrijp je man heeeeel goed. hihi. (maar niet dat hij meegaat.) hoe heb je dat voor elkaar gekregen.

15. danip

danip Niet meer actief

Nou hij is heel gek op muziek, en vooral grunge. En dat is daar ontstaan, dus vind hij het heel interessant om naar al die cafe's en podia in Seattle te gaan waar zijn helden oefenden/optraden. Dus dat wilde hij nog wel eens zien, alleen eigenlijk wilde hij niet zo ver weg en ook niet vliegen. Maar hij is toch gezwicht :) En nu doen we dus een Americatour :D

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

nou veel plezier! wanneer ga je?

17. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi TS: Ik ben als kind ook meegeweest naar San Fransisco en LA, Grand Canyon, enzo. Mijn zusje was toen 4 en ik 8 jaar en we weten er nog heel veel van. SF is echt een geweldige stad voor kinderen, er is heel veel te doen wat kids ook leuk vinden (zeehonden kijken, met de tram, grote shopping malls waar live snoep gemaakt wordt..), LA vond ik saai en de Grand Canyon is prachtig. Amerika is best heel veilig (vergelijkbaar met veel bestemming in europa), dus eenmaal daar kan je je prima redden met kids. Je moet wel rekening houden met waar je overnacht en slaapjes in de middag enzo... maar dat moet je thuis ook.

(Maar goed, ik reis graag en wij hebben de instelling dat we haar als ze een jaar of drie of vier is graag meenemen met backpacken... iets luxere kamers en voorzichtig met eten, maar volgens mij is het prima te doen. Ik zag twee ouders met jonge kinderen backpacken in Thailand en die kids hadden het echt geweldig!)

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij zijn 2x naar USA geweest, zijn in Las Vegas getrouwd.
    LA is gaaf, San Fransisco ook geweest, ook mooi.
    De N parken zijn ook absoluut de moeite waard.
    Allee de temperatuur al :cool: wou er zo heen,
    misschien ooit als onze zoon wat ouder is.

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Rondreis Great Western Highlights van Amerika - KRAS.NL.

20. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik zou echt niet te veel van te voren boeken!
    Wij hebben 3,5 weken aan de westkust van Amerika rondgetrokken en hebben alleen de vlucht, het eerste hotel in San Francisco, een auto en het hotel in Las Vegas ( we wilden perse een bepaald hotel, anders was het echt niet nodig) in NL geboekt.
    Je moet alleen even goed plannen hoe je wilt rijden en wat je wilt doen, en de rest kun je allemaal daar regelen. Scheelt volgens mij handen vol met geld.
    Oh en ik vond LA ook niet leuk, de kustweg van SF naar LA is wel enorm schitterd.
    Wij zijn zonder kinderen met vrienden geweest, maar als mijn kindjes oud genoeg zijn gaan we zeker nog eens dezelfde reis maken.
    Echt de moeite om voor te sparen!

Deel Deze Pagina