Wat Shakes verteld is ook hier zo indd. Dan ligt het aan karakter denk ik dat ze hele ruimte voor zichzelf wil en dat ze meer interactie leuk wellicht vind met mij aan de buitenkant. Ik ben vrij steng met dingen ze mag niet alles maar ik ga niet onnodig haar laten krijsen en overstuurd raken als er geen risico verbonden zijn. Kijk ik kan haar ook vaak niet eens neerzetten in bad voor haar wassen bijv. ze doen 2 rechte stokken van benen dus alleen staan als ze zit draait ze gelijk. Vasthouden helpt niet ze overstreekt zich en krijst. Zeggen etc ook ze raakt zo overstuurd dat ze dan erna nog kwartier zit te snikken. Ik was haar gewoon staan aan het rand bijvoorbeeld.. "Nee" begrijpt ze nu heel goed trouwens dus als echt iets niet mag bijv. Op tv slaan, kinderen slaan, hondenbrokjes eten etc
Ja hier dus ook soort schuim(foam) maar dan design vorm soort rare vliegjes. Dat vind ze ook super. Badentjes niet helaas... Bekers gister gedaan was ook prima maar ze verveeld zich snel moet steeds iets anders bijpakken.
Ze kan ook haar nek breken in kamer lopen of buiten. Zie verschiel niet. Ik vind het niet gewaarlijk idem mijn man niet. Ik zie ook niet hoe daar kan ze haar nek breken als ze valt ze zet altijd handen onder of valt op kont. Ze is het gevaar wel bewust zo gaat ze bijvoorbeeld ook zelf al van bank/bed af. Ik laat haar altijd alleen op bank ze valt nooit gaat gewoon kijken eerst dan draaien voeten en zo eraf. Ze klimt hier ook al maanden op de salontafel en valt ook niet. Ze is niet kip zo der hoofd of zo ze is erg druk en bewegelijk maar verantwoord op haar manier. Uiteraad ongeluk kan gebeuren maar kan overaal gebeuren bad of niet. Onze bad is ook van kunststof dus stel ze valt is iets anders dan tegels Met babybadje of badring dan pas kan ze haar nek breken door frustratie en ze tilt die dingen gewoon zo op en goooit over het rand Ik zou willen dat ze wat rustiger zal zijn maar ze is gewoon zo altijd bad of niet ik heb ermee leren omgaan en ze kan thuis overaal op en in alles is babyproef al lang. Ze gaat van wipstoel zo af klimpt erop gaan eraf ze klimt ook op wensterbank hier en op de ruglruning van bank ze valt erafop bank en blijft doorgaan.. Soort baby is het
Picollina, je stelt een vraag maar bent het met genezen antwoord eens. Als je her zelf geen probleem vindt is het prima toch? Ik zou staan/lopen dus nooit toestaan. De kans dat ze uitglijdt en hard t is veel groter als in de kamer. Mijn kind mag ook niet op de salontafel klimmen. Dat vind ik ook gevaarlijk en dat hoort gewoon niet.
Maar mijn vraag was toch niet ovet dat?? Ik vroeg waroom ze huilt als ik bij haar of iemand anders in bad komt te zitten. 8/
Jij bent de moeder en jij hoort haar vanaf nu aan al te leren zitten in bad. Kind is 9maanden en nu al de baas als ik het zo lees. En niet passen in babybadje is onzin. .. dat alles nat word is heel normaal hoor. geen gevaar? Ze zal uitglijden met het nekje op de rand of kin op de rand. Resultaat kin gebroken of nek. Lekker hoor
Tja, ik volg piccolina dus wel hierin. Ik denk dat wij heel gelijkaardige kindjes hebben. Rechtstaan in bad mocht hier ook niet toen ze nog maar pas stond, maar nu kan ze het perfect zonder vallen. Ik zit er ook altijd naast, dus verdrinken zal ze niet. Hetzelfde met klimmen op de koffietafel overigens: mocht niet toen ze nog niet stevig op haar beentjes stond, maar nu kruipt ze er op en af als een pro. Het is zo'n beetje 'pick your battles'. En welke battles je toegeeft, dat hangt zowel van ouder als van kind af.
Nou ik vind ik zelf kan gewaar goed inschatten en daar zelf kan over beslissen en ze is zeker niet de baas over ons. Als jij dat gewaarlijk inschat bij jou bad en je kind dan moet je dat beperken. Ik zie het anders dus ik ga haar niet beperken in haar doen.
Minder actief? Ehm nou ik heb zeer zeker een héél actief kind en dat was ook al op die leeftijd. Dus vind het raar dat je zegt dat mijn kind duidelijk minder actief zou zijn aangezien ik ook zeg dat ze gewoon op haar billen moet blijven. En in bad niet gevaarlijk als ze zou vallen? En wat denk je van onderuit schuiven en volop achter op haar hoofd vallen op de harde bad bodem?!?!? En water tot aan haar borst?! Sorry maar dat vind ik echt veel. Mijn peuter zit in bad waar het water net tot haar navel raakt. Áls ze dan onderuit schuift is ze niet meteen kopje onder. Nu zou dat voor een peuter nog niet zo'n ramp zijn, die houd haar hoofdje wel wat sneller boven maar een baby van 9 maanden?! Ik heb één keer gehad toen mijn dochter 10 mnd was dat ik wat teveel water in bad had gedaan. Ze schoof onderuit, achterover (ik zat er gewoon bij) nou en dat kopje wat dus onder water ging dat vergeet ik nooit meer! Ogen helemaal open handjes open echt zo'n schrik houding. Ik was razendsnel maar zo snel als dit gebeurde.. Sorry maar je komt wat betreft het badderen een beetje onverantwoordelijk over. Óok als je er bij bent kunnen er hele vervelende ongelukken gebeuren dus ik zou toch iets voorzichtiger zijn met het laten lopen en de hoeveelheid water
O en overigens, een babybad is voor mijn dochter (en ik vermoed ook die van piccolina) veel gevaarlijker dan een groot bad. Kind sloeg van frustratie omdat ze niet kon bewegen voortdurend haar nek tegen de rand, dat vond ik dus niks.
Indd ik kan in jou verhaal mijn dochter herkennen en als ik nu kind van 9mnd zie die net begon optrekken en beetje staan die nog pas tijgert vind ik het zelf ook gewaarlijk en onatabiel uitzien. Ze was ze bij 6.5mnd dan heb ik ook haar steeds neergezet in bad terug of hier steeds vasthouden dat ze niet valt. Maar nu doet ze alle kunsjes gewoon en kent gewaar. Ja ze vaker vroeger gewallen maar zo heeft ze ook geleerd wat gewaar is Elk baby anders wat dat betreft.
Helemaal niet want mijn dochter 10mnd maar ik kan wedden dat in bad ze is net als kind die veel ouder is. Ze schuift onder. Ja hoor ze us vaker net mis greep aan eand waardoor ze soort viel en kopje onder ze gaat gelijk opstaan. In zwembad duiken we ook vanaf het rand. Tja nogmaals elk kind is anders mijne dochter wat dat betreft niet zo snel bang van kopje onder. Toen ze nog klein was bad deed ik vol en duikte ze met kopje onder in mijn handen Nogmaals zeg ik dat elk moeder taak om zelf gewaar zien en inschatten voor haar eigen kind..
Sorry klimmen op de salontafel toe staan? Nou dat heeft hier 2 keer geprobeerd en toen heb ik hem toch wel ff duidelijk gemaakt dat dat de bedoeling niet is. Hoe netjes hij er ook op en af kan klimmen. Dat hoort gewoon niet. Zou me doodschamen als hij dat bij andere mensen gaat doen.
Jij hebt toch ook altijd de meest bijzondere opvattingen over kinderen en opvoeden en wat normaal is.